14.7 C
Athens
February 25, 2020
Image default
ECONOMY

Ερχεται διαγωνισμός για τη συντήρηση των έργων στον Αχελώο

Τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την αξιοποίηση των φραγμάτων του Αχελώου παρουσίασε, σε γενικές γραμμές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια ομιλίας στο συνέδριο «ΙΙ Ευρωπαϊκό Forum Ανάπτυξης» που πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα.

Παράλληλα με το σχέδιο που εξετάζει η κυβέρνηση, «με ήπια μεταφορά υδάτων από τον Αχελώο» για την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος της Θεσσαλίας, μέχρι το τέλος Μαρτίου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για τις εργασίες συντήρησης των ημιτελών έργων του Αχελώου και συγκεκριμένα του καθαρισμού των σηράγγων εκτροπής του φράγματος Συκιάς, της επισκευής της επένδυσής τους και των επεμβάσεων στην είσοδο – έξοδο της σήραγγας. Για τις εργασίες αυτές έχει δοθεί Περιβαλλοντική Απαλλαγή.

Ο υπουργός Υποδομών είπε πως «είμαστε σε διαδικασία ελέγχου των Τευχών Δημοπράτησης, ώστε γύρω στο τέλος Μαρτίου να δημοπρατηθεί το έργο, που είναι απαραίτητο για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής και την προστασία των υφισταμένων κατασκευών».

Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως πριν από λίγες ημέρες για το θέμα του Αχελώου «έγινε και μια ευρεία σύσκεψη στην οποία μετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι Υπουργοί –γιατί δεν είναι θέμα μόνον ενός Υπουργείου».

Τόνισε ότι στην κυβέρνηση «μελετάμε όλες τις απόψεις και επανεξετάζουμε πολλές πτυχές του έργου.Άλλωστε, οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας δημιουργούν συγκεκριμένο πλαίσιο και συγκεκριμένα περιθώρια για το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να γίνει. Γενικότερα μιλώντας, πολλά μπορεί να κάνει μια κυβέρνηση, αλλά εκείνο που δεν έχει κανένα νόημα είναι να προχωρήσει αγνοώντας το ΣτΕ ή την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Κατά τον υπουργό Υποδομών «έχουμε μπροστά μας τρία δεδομένα: Το πρώτο είναι ότι η Θεσσαλία αντιμετωπίζει ένα σοβαρότατο και επείγον υδατικό και οικολογικό πρόβλημα, εξαιτίας της υπεραντλήσεως μη ανανεούμενων υπόγειων υδάτινων αποθεμάτων. Δεν μπορούμε να ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον και να το αγνοούμε αυτό, ούτε να συζητάμε για βιώσιμη ανάπτυξη και να μην λύνουμε ένα τέτοιο πρόβλημα. Το άλλο δεδομένο, για το οποίο δεν έχω ακούσει πειστικό αντίλογο, είναι ότι το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την ήπια μεταφορά από τον Αχελώο ποσότητας νερού μικρότερης από το 10% των υδάτων του ποταμού που ούτως ή άλλως χύνονται στη θάλασσα».

Το τρίτο δεδομένο «είναι ότι για το σύνολο των έργων του Αχελώου μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί πάνω από 650 εκατομμύρια ευρώ – τα οποία θα πάνε οριστικά χαμένα αν εγκαταλειφθεί πλήρως το έργο. Συγκεκριμένα, 352 για το φράγμα της Συκιάς που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και άλλα 300 για το φράγμα της Μεσοχώρας, της ΔΕΗ, που έχει ολοκληρωθεί αλλά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία».

Υπάρχει όμως και ένα δεδομένο ακόμα: Ότι «το νέο σχέδιο διαχείρισης των υδάτων της λεκάνης απορροής Αχελώου που εγκρίθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ στο τέλος του 2017, προβλέπει μηδενική μεταφορά υδάτων προς τη Θεσσαλία. Μηδέν… Αυτό που πρέπει να γίνει, συνεπώς, είναι να εξετασθεί και διερευνηθεί η δυνατότητα τροποποίησης του υφιστάμενου σχεδιασμού του φράγματος Συκιάς, λαμβάνοντας υπόψη τις μελέτες για μία ήπια μερική μεταφορά υδάτων από τον Αχελώο».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Related posts

Επ. Ανταγωνισμού: «Καμπάνες» για καρτέλ στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις

banks

ΤτΕ: Αυξήθηκε το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών

banks

Nέα express γραμμή Κηφισός – Σταθμός Ελαιώνα από τον ΟΑΣΑ

banks

Δέκα ημέρες απομένουν για την συμμετοχή των Ελλήνων Startuppers στα ειδικά σεμινάρια στο Ισραήλ

banks

Nielsen: Οι τάσεις της ελληνικής αγοράς για το 9μηνο του 2019

banks

Ποιοι δικαιούνται επίδομα κοινωνικού τουρισμού

banks

Leave a Comment