13 C
Athens
January 23, 2021
Image default
BUSINESS

Νίκας: Αύξηση πωλήσεων 20% στο εννεάμηνο – Επιβράδυνση στο γ΄τρίμηνο 

Oι συνολικές καθαρές πωλήσεις του ομίλου Νίκας αυξήθηκαν κατά 20,1% στο εννεάμηνο και ανήλθαν σε 42,675 εκατ. ευρώ με τα μικτά κέρδη στα 9,712 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 29,9%.

Το περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε κατά 1,71 ποσοστιαίες μονάδες, τα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBIT) του ομίλου βελτιώθηκαν κατά ευρώ 1,282 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία και διαμορφώθηκαν σε ζημία ευρώ -109 χιλ. ευρώ σε σχέση με ζημία ευρώ -1,391 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου αυξήθηκαν κατά ευρώ 1,456 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε ευρώ 1,878 εκατ. ευρώ.

Συνεχίζοντας την ανοδική πορεία της η εταιρεία αύξησε το μερίδιο της στο σύνολο της αγοράς αλλαντικών σε όγκο κατά 2,6 ποσοστιαίες μονάδες, από 18,8% στο εννεάμηνο του 2019 σε 21,4% στην τρέχουσα αντίστοιχη περίοδο. 

Στο γ’ τρίμηνο οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν κατά 8.9% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο και ανήλθαν σε 14,414 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 15,9% σε 3,789 εκατ. ευρώ, το περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε κατά 5,6 ποσοστιαίες μονάδες ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου αυξήθηκαν κατά 611 χιλ. ευρώ στα 1,098 εκατ. ευρώ.

Το ξέσπασμα της πανδημίας το Μάρτιο του 2020 και τα μέτρα περιορισμού εξάπλωσης του κορωνοϊού και προστασίας από την πανδημία που επιβλήθηκαν και στην ελληνική επικράτεια δεν είχαν σημαντική επίπτωση στο οικονομικά μεγέθη 9μήνου του ομίλου. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν στο 9μηνο κατά 20,1% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο ως αποτέλεσμα της ανοδικής πορείας των πωλήσεων προς το οργανωμένο λιανεμπόριο (super markets) η οποία υπερκέρασε την πτώση του τζίρου στο επαγγελματικό κανάλι που άρχισε το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και συνεχίστηκε σε όλη την καλοκαιρινή περίοδο, λόγω του πλήγματος που δέχτηκαν τα καταστήματα εστίασης και ο ελληνικός τουρισμός.

Οι λόγοι της επιβράδυνσης στο γ’ τρίμηνο

Η μείωση καθαρών πωλήσεων που παρατηρείται στο γ΄ τρίμηνο οφείλεται κυρίως στην δυσμενή επίδραση της πανδημίας στον τουρισμό, αλλά και στην επάνοδο στην αγορά μίας εκ των εταιρειών του κλάδου η οποία από τον Ιούλιο του 2019 εμφάνιζε προβλήματα λειτουργίας και ουσιαστικά ήταν εκτός αγοράς. Η βελτίωση στο ποσοστό μικτού κέρδους και σε όλους τους δείκτες κερδοφορίας οφείλεται κυρίως στην αποκλιμάκωση των τιμών αγοράς των α΄ υλών στην παγκόσμια αγορά.

Μετά την Κυβερνητική απόφαση της 05/11/2020 για περιορισμό της κυκλοφορίας των πολιτών και την αναστολή λειτουργίας των σε σειρά επαγγελματικών δραστηριοτήτων, αναμένεται ότι η τάση που παρατηρήθηκε στο προηγούμενο χρονικό διάστημα θα συνεχιστεί με την υποκατάσταση των πωλήσεων προς το επαγγελματικό κανάλι από τις πωλήσεις προς το οργανωμένο λιανεμπόριο λόγω της ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι μέσω των Super Markets.

Κατά το γ’ τρίμηνο του 2020 πραγματοποιήθηκαν κεφαλαιουχικές επενδύσεις ύψους ευρώ 2,448 εκατ. ευρώ και για το εννεάμηνο 2020 συνολικά  ευρώ 4,068 εκατ. ευρώ

-

Related posts

Νέες ψηφιακές υπηρεσίες οδικής βοήθειας από την Υδρόγειο Ασφαλιστική

banks

Πειραιώς: Με τίμημα 57,3 εκατ. η πώληση της Tirana Bank

banks

Τρόφιμα για τα Παιδικά Χωριά SOS συνέλεξε η Groupama Ασφαλιστική

banks

Επιχειρήσεις: Οι μοχλοί στήριξης απέναντι στην πανδημία

banks

ΕΒΕΘ: Ζητά την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης για την ομαλή επαναλειτουργία της αγοράς

banks

ΟΛΠ: Οι ανοικτές πληγές, το ξεκαθάρισμα λογαριασμών και οι επενδύσεις

banks