12.4 C
Athens
December 4, 2020
Image default
BUSINESS

Ποια η συμπεριφορά πληρωμών των ελληνικών επιχειρήσεων; Πως οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την πανδημία COVID-19 και την παγκόσμια ύφεση;

Getty Images/iStockphoto/Sezeryadigar

Βαρόμετρο συναλλακτικής συμπεριφοράς της Atradius για την Ελλάδα

Το Βαρόμετρο συναλλακτικής συμπεριφοράς είναι μια ετήσια έρευνα των αναλυτών της Atradius, που αξιολογεί τη συμπεριφορά πληρωμών των επιχειρήσεων παγκοσμίως και δημοσιεύεται στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας. Αναλύει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των όρων πληρωμής, καθυστερήσεων πληρωμής, πωλήσεων επί πιστώσει και DSO. Μας δίνει την ευκαιρία να λάβουμε πληροφόρηση απευθείας από τις επιχειρήσεις και, φέτος, μας δίνει μια εικόνα για το πώς οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν την πανδημία COVID-19 και την παγκόσμια ύφεση.

Ελλάδα: προσεκτική με τις πιστώσεις, αλλά αισιόδοξη για το 2021

Ο Γεράσιμος Τζέης, Γενικός Διευθυντής της Atradius Ελλάδος, σχολίασε:

«Η πανδημία COVID-19 και η επακόλουθη ύφεση είχαν σημαντικές επιπτώσεις στις οικονομίες παγκοσμίως. Η Ελλάδα δεν αποτέλεσε την εξαίρεση. Ωστόσο, η χώρα βρίσκεται σε καλή θέση ώστε να ανακάμψει το επόμενο έτος, επενδύοντας στη δυναμική μιας ανοδικής οικονομικής πορείας.

Η επικοινωνία και οι  σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και πελατών είχαν θετικό αντίκτυπο κατά την πανδημία, γεγονός που αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο έτος. Σε μια κουλτούρα που ευνοεί τις πληρωμές σε μετρητά, υπάρχει ακόμη κάποιος βαθμός απροθυμίας να αναληφθεί ο κίνδυνος για συναλλαγές επί πιστώσει. Παρόλα αυτά, καθώς η Ελλάδα αρχίζει να συναλλάσσεται περισσότερο στις διεθνείς αγορές, πολλές επιχειρήσεις ενδέχεται να επωφεληθούν από την επέκταση της πιστωτικής τους πολιτικής και την εξασφάλιση των απαιτήσεών τους με αποτελεσματικές πρακτικές διαχείρισης πιστώσεων, όπως η ασφάλιση πιστώσεων.»

Βασικά συμπεράσματα

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα των αναλυτών της Atradius σχετικά με τη συμπεριφορά πληρωμών των ελληνικών επιχειρήσεων, είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών, μεγαλύτερο από οπουδήποτε αλλού στη Δυτική Ευρώπη, απέρριψαν τα αιτήματα για εμπορική πίστωση μετά την έναρξη της πανδημίας του COVID-19. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη σε ένα έθνος όπου ένα μεγάλο μερίδιο των πληρωμών των επιχειρήσεων γίνονται ακόμα σε μετρητά. Οι απορρίψεις εμπορικών πιστώσεων ήταν συχνότερες στον τομέα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Επιπλέον, μετά την έναρξη της πανδημίας, τα καθυστερημένα τιμολόγια αυξήθηκαν. Η αύξηση είναι της τάξης του 48% της συνολικής αξίας των πωλήσεων B2B (από 28% πέρυσι), γεγονός που αντιπροσωπεύει μια αύξηση της τάξης του 71% .

Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις ταμειακές ροές, μια ακόμα συνέπεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν προληπτικά μέτρα για να περιορίσουν το λειτουργικό τους κόστος και να ελαχιστοποιήσουν την έλλειψη ρευστότητας. Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν κυρίως την καθυστέρηση πληρωμών σε προμηθευτές και την εφαρμογή παγώματος των προσλήψεων.

Επιπλέον, επήλθε σημαντική μείωση του όγκου των πωλήσεων, γεγονός που έκανε τις ελληνικές επιχειρήσεις να προσφέρουν μακροπρόθεσμους όρους πληρωμής για να ενθαρρύνουν τις εγχώριες πωλήσεις τους.

Η επιχειρηματική προσέγγιση στις πιστοληπτικές αξιολογήσεις παραμένει σταθερή

Για τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας, ρωτήθηκαν ελληνικές επιχειρήσεις για το τι είδους πιστωτικές πληροφορίες χρησιμοποίησαν για να αξιολογήσουν την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών τους. Συγκρίναμε τις απαντήσεις τους με τα περσινά δεδομένα για να αξιολογήσουμε τη συμπεριφορά τόσο πριν όσο και μετά την έναρξη της πανδημίας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις μάς πληροφόρησαν ότι η προσέγγισή τους στις πιστοληπτικές αξιολογήσεις πριν από την πανδημία δεν άλλαξε μετά την έναρξη της οικονομικής ύφεσης.

Συνήθως βασίζονταν σε οικονομικές καταστάσεις, καθώς και σε τραπεζικές συστάσεις και πληροφορίες που λαμβάνονται απευθείας από τον πελάτη. Είναι ενδιαφέρον ότι η Ελλάδα δεν ταιριάζει με το προφίλ που διαφαίνεται αλλού στην Ευρώπη, όπου οι επιχειρήσεις αναζήτησαν πληροφορίες απευθείας από τους πελάτες τους πιο συχνά από ό, τι πριν από την πανδημία. Αυτό πιθανώς συμβαίνει επειδή η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ προμηθευτή και πελάτη αποτελούσε ήδη κοινή επιχειρηματική πρακτική πριν χτυπήσει η πανδημία.

Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα εκφράζουν την αισιοδοξία τους για βελτίωση της πιστοληπτικής ικανότητας των πελατών

Αν και η εξέλιξη της πανδημίας θα παίξει αναπόφευκτα σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της προοπτικής για την ανάκαμψη και τη μελλοντική ανάπτυξη της οικονομίας στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες είναι αισιόδοξοι για τη βελτίωση της πιστοληπτικής ικανότητας των πελατών τους το 2021.

Η φύση της πανδημίας καθιστά δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συμβεί το επόμενο έτος, όσο αφορά στη εξάπλωση του Covid-19, αλλά και ποιες θα είναι οι κοινωνικές και οικονομικές επιδράσεις από αυτόν. Εντούτοις, παρά αυτή την αβεβαιότητα, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα παραμένουν αισιόδοξες και αναμένουν ότι η τοπική οικονομία θα αναπτυχθεί.

Βρείτε μας στο www.atradius.gr / LinkedIn: Atradius Greece

-

Related posts

Customer Experience στην εποχή του Covid-19

banks

Αύξηση τζίρου 15% και ζημιές στο εξάμηνο για την Intracom

banks

Η αύξηση επιβατών φέρνει επενδύσεις στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

banks

Webinar για την κοινωνική ασφάλιση και τα ταμεία επαγγελματικής ασφάλισης

banks

MIG: Εξετάζουμε εναλλακτικές για τη μείωση των δανειακών υποχρεώσεων

banks

Η αξία της διαφορετικότητας στο εργασιακό περιβάλλον

banks