11.8 C
Athens
December 16, 2019
Image default
BUSINESS

Στον «αφρό» της εξωστρέφειας

-

Του Γιώργου Χατζηλίδη
ghatzil@naftemporiki.gr

Όταν το 2010 τρεις φίλοι από τη Θεσσαλονίκη, περίπου 30 ετών τότε, έφτιαχναν μπίρα στις κατσαρόλες των σπιτιών τους, σίγουρα δεν θα μπορούσαν να φανταστούν ότι ούτε δέκα χρόνια αργότερα οι μπίρες τους θα πωλούνται στο Λος Άντζελες και σε λίγους μήνες από σήμερα στο Πεκίνο.

Αυτό που οι Άγγελος Κανιατσάκης, Γιώργος Χαριτίδης και Γιώργος Γκουτζιούρης, φίλοι από παιδιά, μεγαλωμένοι στην ίδια γειτονιά της Τούμπας, άρχισαν περίπου σαν πλάκα, πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε μεράκι και χόμπι. Έναν χρόνο μετά, η ερασιτεχνική οικιακή παραγωγή πήρε… διαστάσεις: Στο υπόγειο του Άγγελου εγκαταστάθηκε ο οικιακός ζυθοβραστήρας, όπου οι τρεις φίλοι παρήγαγαν μπίρες για ίδια χρήση, αλλά και για συγγενείς και φίλους. Ήταν ενθουσιασμένοι με την παραγωγή τους, όπως ενθουσιασμένοι δήλωναν και όσοι δοκίμαζαν τις γεμάτες αρώματα απαστερίωτες και αφιλτράριστες μπίρες του… υπογείου. Και όσο περνούσε ο καιρός τόσο περισσότερο δυνάμωνε μέσα τους η πεποίθηση ότι αυτό το χόμπι μπορεί να εξελιχθεί σε μια κανονική επιχείρηση.

Από το 2015 έως σήμερα

Όπερ και εγένετο το 2015, όταν αποφάσισαν να στήσουν τη δική τους μικροζυθοποιία στη Νέα Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, αξιοποιώντας και τις επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ. Αυτό που δεν υπολόγισαν, βέβαια, ήταν ότι περίπου μία εβδομάδα πριν εκταμιεύσουν τη χρηματοδότηση ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα ανακοίνωνε το δημοψήφισμα προκαλώντας σοκ στα θεμέλια του οικονομικού και τραπεζικού συστήματος της χώρας. Μπορεί οι σχεδιασμοί να πήγαν έξι μήνες πίσω, αλλά ο δρόμος που είχαν ξεκινήσει αποδείχθηκε ότι ήταν χωρίς επιστροφή.

Για κάποιο διάστημα διατήρησαν παράλληλα τις εργασίες τους (ηλεκτρονικός, μηχανικός και πωλητής), αλλά από το 2016-2017 τα εγκατέλειψαν όλα και αφοσιώθηκαν στην Πρότυπη Μικροζυθοποιία Θεσσαλονίκης, όπως είναι η επωνυμία της επιχείρησης. «Για εμάς ήταν ένας στόχος ζωής να στήσουμε τη δική μας επιχείρηση, να δουλεύουμε για τον εαυτό μας και τις οικογένειές μας. Και είμαστε τυχεροί που αυτό το καταφέραμε μαζί, κάνοντας μάλιστα το χόμπι μας επάγγελμα», δηλώνει στη «Ν» ο κ. Κανιατσάκης.

Όπως αναφέρει ο ίδιος, στην αρχή ταλαιπωρήθηκαν και ταλαντεύτηκαν για το brand με το οποίο θα λάνσαραν τα προϊόντα τους στην αγορά. Τη λύση έδωσε η σύζυγος ενός εκ των τριών όταν βρήκε τους τρεις σε κατάσταση… ευθυμίας ύστερα από ώρες μπιροποσίας και είπε τη λέξη που ήχησε μαγικά στα αφτιά τους: «Γίνατε σκνίπα». Αφού, λοιπόν, μεταφέρθηκε στα αγγλικά, η μπίρα με το χαρακτηριστικό όνομα Sknipa κατάφερε από το 2016 και μετά να ξεχωρίσει ανάμεσα στις πολλές μπίρες των μικροζυθοποιείων που συνεχώς δημιουργούνταν στην Ελλάδα, πετυχαίνοντας να διπλασιάζει κάθε χρόνο τον τζίρο της.

Το πλάνο και οι εξαγωγές

Η μικροζυθοποιία της Θεσσαλονίκης διαθέτει τέσσερις κωδικούς με το brand Sknipa (τρεις ale και μία lager) και ακόμα μία ale μπίρα με το brand «Σαλονικιά» για να γίνεται αμέσως ο συνειρμός με τον τόπο καταγωγής της. Μάλιστα, το 30% της παραγωγής της μικροζυθοποιίας εξάγεται: Οι μισές εξαγωγές της κατευθύνονται στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα σε μαγαζιά της ελληνικής ομογένειας και οι υπόλοιπες σε Βουλγαρία, Σλοβενία και Κύπρο.

Αυτόν τον καιρό η επιχείρηση συζητάει το ενδεχόμενο συμφωνίας με διανομέα από την Αυστραλία, ενώ στις αρχές του 2020 αναμένεται να γίνουν οι πρώτες εξαγωγές στην Κίνα. Μέσα στα φετινά σχέδια της μικροζυθοποιίας είναι ο διπλασιασμός της παραγωγής της, αλλά όπως λέει ο κ. Κανιατσάκης, «θα πάμε μέχρι τον τριπλασιασμό, δεν θέλουμε να ξεπεράσουμε το 1,5 εκατ. φιάλες ετησίως, γιατί αν το κάνουμε θα χάσουμε ακριβώς αυτό που αποτελεί το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, αυτό της υψηλής ποιότητας».

Επένδυση 500.000 ευρώ

Σήμερα, η Πρότυπη Μικροζυθοποιία Θεσσαλονίκης παράγει 170 τόνους ή 500.000 φιάλες φρέσκιας, απαστερίωτης μπίρας ετησίως, έχοντας πωλήσεις στα επίπεδα των 350.000 – 400.000 ευρώ. Η συνολική επένδυση για τη δημιουργία και ανάπτυξη της επιχείρησης υπολογίζεται περίπου στις 500.000 ευρώ. «Δεν θεωρούμε τις άλλες μικροζυθοποιίες ανταγωνιστές, αλλά συναγωνιστές.

Ζητούμενο για όλους μας πρέπει να είναι να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές σε μια λογική ότι η μπίρα δεν είναι απλώς ένα παγωμένο ποτό, αλλά μπορεί να προσφέρει γεύσεις και ιδιαίτερα αρώματα. Είναι στοίχημα για εμάς να αλλάξουμε τη νοοτροπία στα μπαρ και τα εστιατόρια, ώστε οι μπίρες της μικρής ζυθοποιίας να αντιμετωπίζονται όπως το καλό, το ποιοτικό κρασί», σημειώνει ο κ. Κανιατσάκης.   

Related posts

Πειραιώς: Θετικό το αποτύπωμα του Project Future

banks

Με 25% στη φαρμακευτική PharOS το Diorama Fund

banks

Euroxx: Αναβολή στην απόφαση απορρόφησης της «Αττικές Επενδύσεις»

banks

Reds: Μνημόνιο συνεργασίας με Δήμο Παλλήνης για το Cambas Project

banks

Νέες επενδυτικές ευκαιρίες ψάχνει εν Ελλάδι η SwitzGroup

banks

Τεχνική Ολυμπιακή: Ενα βήμα πιο κοντά το δάνειο των 45 εκατ. από Fortress

banks

Leave a Comment