2.7 C
Athens
January 17, 2021
Image default
ECONOMY

Τέλος η υποχρεωτική 4ετής ανανέωση ηλεκτρονικού σήματος σε φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία

Καταργείται η υποχρέωση εφοδιασμού ηλεκτρονικού αναγνώσιμου σήματος στα φορτηγά οχήματα (ΔΧ) και στα τουριστικά λεωφορεία (ΔΧ) κάθε τετραετία, με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη. 

Το ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα για τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία καθιερώθηκε το 2006 και το 2007, αντίστοιχα, για τους συγκεκριμένους τύπους οχημάτων, με σκοπό να εντοπιστούν παρανόμως κυκλοφορούντα οχήματα, με δεδομένο ότι το επάγγελμα στις δύο αυτές κατηγορίες ήταν τότε κλειστό.

Με το ηλεκτρονικό σήμα εφοδιάζονταν για μια και μόνη φορά τα φορτηγά και τα τουριστικά λεωφορεία και το αντικαθιστούσαν στις περιπτώσεις αλλαγής του  οχήματος ή σε περίπτωση θραύσης του ανεμοθώρακα (παρμπρίζ).  Το 2017 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση κάθε τέσσερα χρόνια, ανεξαρτήτως εάν συνέτρεχαν οι παραπάνω λόγοι, οι συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων να υποχρεωθούν καταβάλλοντας ένα ποσό προς τις ομοσπονδίες τους προκειμένου να αντικαθιστούν τα ηλεκτρονικά σήματα. 

Σήμερα, με δεδομένη την απελευθέρωση των συγκεκριμένων επαγγελμάτων,  καταργείται η υποχρέωση ανανέωσης του σήματος κάθε τετραετία. Τα φορτηγά οχήματα και τα τουριστικά λεωφορεία διατηρούν μόνο την υποχρέωση να φέρουν το συγκεκριμένο σήμα και να το ανανεώνουν στις περιπτώσεις αντικατάστασης του οχήματος ή σε περίπτωση φθοράς για οποιαδήποτε αιτία.   

Η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία με σκοπό να απαλλαγούν από την υποχρέωση ανανέωσης του σήματος περίπου 70.000 μεταφορείς και επιπλέον, να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις Ομοσπονδίες των Αυτοκινητιστών για την προμήθεια του σήματος.  


Υπενθυμίζεται ότι η αξία του ηλεκτρονικού σήματος καθορίζεται από την κάθε Ομοσπονδία με αντίτιμο που κυμαίνεται από 40 έως 60 ευρώ.

Related posts

Τροπολογία για την τμηματική υλοποίηση των κατεδαφίσεων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού

banks

Γ. Στουρνάρας: Η κρίση λόγω Covid-19 θα φέρει αύξηση των επισφαλειών

banks

Αύξηση του δημοσίου χρέους στα 334,261 δισ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο

banks

«Ψαλίδι» 50% στις Επιστρεπτέες 1, 2, 3 ζητά το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

banks

Προστασία α' κατοικίας -Τα κριτήρια και τα μυστικά για ένταξη στο νέο πλαίσιο

banks

Επενδύσεις 4 δισ. για υποδομές και μεταφορές μέσω ΕΣΠΑ – Επιπλέον πόροι 1,2 δισ. από τον μηχανισμό του CEF II

banks