17.4 C
Athens
December 5, 2020
Image default
BUSINESS

Visa: Οι Έλληνες προτιμούν πληρωμές με δακτυλικό αποτύπωμα παρά κωδικό πρόσβασης

Tο 94% των Ελλήνων θεωρούν τον βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας ως πιο ασφαλή και εύχρηστο σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους.

Έρευνα της Visa στην Ελλάδα, διαπίστωσε ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση από τους καταναλωτές για βιομετρικές πληρωμές, καθώς πλέον θεωρούνται πιο ασφαλής τρόπος συναλλαγής σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Το 91% θεωρεί ότι η αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος είναι η ασφαλέστερη μέθοδος ταυτοποίησης, ακολουθούμενη από τη σάρωση της ίριδας του ματιού. Η ευκολία παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην προτίμηση για βιομετρικές μεθόδους, με το 24% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν εγκαταλείψει μια διαδικτυακή αγορά γιατί ξέχασαν τον κωδικό πρόσβασης.

Τα βιομετρικά στοιχεία πρόκειται να γίνουν ακόμα περισσότερο δημοφιλή, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις της Οδηγίας για τις Υπηρεσίες Πληρωμών 2 (PSD2) αναφορικά με την Ισχυρή Ταυτοποίηση του Πελάτη (SCA). Η Ισχυρή Ταυτοποίηση του Πελάτη (SCA), στο πλαίσιο της PSD2, σχεδιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών (EBA) και επηρεάζει οποιονδήποτε πραγματοποιεί, λαμβάνει ή εξυπηρετεί online πληρωμές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τέθηκε σε ισχύ τον Σεπτέμβριο του 2019, ενώ σε σχέση με τις πληρωμές ηλεκτρονικού εμπορίου η SCA θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη από τις 31 Δεκεμβρίου 2020. 

Η SCA στοχεύει να μειώσει την απάτη προσθέτοντας επιπλέον επίπεδα ασφαλείας στις διαδικτυακές και ανέπαφες πληρωμές. Απαιτεί από τις τράπεζες να πραγματοποιούν επιπρόσθετους ελέγχους ώστε να διαπιστώσουν την ταυτότητα του κατόχου της κάρτας που πραγματοποιεί μια πληρωμή. 

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι κάτοχοι καρτών δεν θυμούνται πάντα τους κωδικούς τους όταν πραγματοποιούν αγορές online. Επιπλέον, ανέδειξε πιθανούς κινδύνους ασφαλείας, όπως η κλοπή δεδομένων, ταυτότητας και οι κακόβουλες ενέργειες: το 17% των Ελλήνων που πραγματοποιούν online αγορές, χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς τους και μόνο το 25% έχει έναν μοναδικό κωδικό πρόσβασης για κάθε λογαριασμό. Το γεγονός αυτό, μπορεί να καταστήσει τον καταναλωτή ευάλωτο σε πολλαπλές επιθέσεις, στην περίπτωση που κάποιος χάκερ προσπαθήσει να ανακαλύψει τον κωδικό πρόσβασής του. 

Ενώ οι προσωρινοί κωδικοί πρόσβασης είναι μια πιθανή λύση για να ξεπεραστεί η ανάγκη να θυμάται κανείς πολλούς κωδικούς, το 52% των Ελλήνων καταναλωτών εξακολουθούν να ανησυχούν ότι ενδέχεται να “κλειδωθούν έξω” από το τον λογαριασμό τους- μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες ολοκλήρωσης μιας αγοράς. Αντιθέτως, η χρήση βιομετρικών στοιχείων θεωρείται ταχύτερη (72%) και ευκολότερη (77%) σε σχέση με τη χρήση κωδικού πρόσβασης. Παρά το γεγονός ότι είναι μια πρόσφατη μέθοδος ελέγχου ταυτότητας, πολλά άτομα στην Ελλάδα έχουν ήδη χρησιμοποιήσει κάποια βιομετρική μέθοδο, με το 64% να έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Ενόψει της εισαγωγής της οδηγίας Ισχυρής Ταυτοποίησης του Πελάτη (SCA) στην Ελλάδα, η έρευνα της Visa αποκαλύπτει την ανάγκη για τη χρήση βιομετρικών μεθόδων, με το 44% των κατόχων καρτών να επισημαίνουν ως πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται πλέον να θυμούνται πολλούς κωδικούς πρόσβασης και το 33% ότι τα βιομετρικά στοιχεία είναι αδύνατο να ξεχαστούν ή να χαθούν. 

Σύμφωνα με την Ανδριάνα Παππά, Επικεφαλής της Visa για την Ελλάδα: «Οι εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο θα πρέπει να είναι πλήρως συμμορφούμενες με το PSD2 έως τον Δεκέμβριο του 2020, και για αυτό είναι σημαντικό να ξεκινήσουν τη μετάβαση νωρίς ώστε να αποφευχθεί τυχόν αναστάτωση στη λειτουργία τους. Οι έμποροι που δεν είναι βέβαιοι ότι είναι έτοιμοι, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που συνεργάζονται, για να βεβαιωθούν ότι συμμορφώνονται πλήρως και ότι η επιχείρησή τους δεν έχει θιγεί”. 

-

Related posts

Ανοδος τζίρου 18% στα 1,4 δισ. για τη ΓΕΚ Τέρνα

banks

Folli Follie: Εχουμε κατ’ αρχήν συμφωνία με ομολογιούχους

banks

Από 26/11 με τη νέα ονομαστική αξία στο ταμπλό οι μετοχές της Euroxx

banks

Ιατρικό Αθηνών: Βελτιωμένα αποτελέσματα με τζίρο 197,3 εκατ. ευρώ το 2019

banks

Ποιες εταιρίες ξεχώρισαν στο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας του ΟΠΑΠ

banks

Forthnet: Δέκατη περίοδος εκτοκισμού ΜΟΔ

banks