Η Volkswagen AG θα τερματίσει τις δραστηριότητές της στην επαρχία Σινγιάνγκ της δυτικής Κίνας, υποκύπτοντας στις πιέσεις των επενδυτών που ανησυχούν για πιθανές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας των Ουϊγούρων στη συγκεκριμένη περιοχή.
Η τοπική επιχείρηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη SAIC Motor θα πουλήσει ένα εργοστάσιο στο Ουρούμκι σε έναν βραχίονα της κινεζικής κρατικής Shanghai Lingang, ανακοίνωσε η VW την Τετάρτη. Ο κατασκευαστής θα επεκτείνει επίσης τη συνεργασία του με τη SAIC κατά μια δεκαετία έως το 2040.
Η VW έχει βρεθεί ενώπιον άβολων ερωτημάτων σχετικά με την παρουσία της στη Σινγιάνγκ λόγω των ισχυρισμών των ΗΠΑ και άλλων χωρών ότι η Κίνα επιδίδεται σε καταναγκαστική εργασία στην τεράστια αυτή περιοχή. Το Πεκίνο έχει αρνηθεί κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι το πρόγραμμά του με στόχο τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου για τις εθνοτικές μειονότητες έχει παρερμηνευτεί.
Αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βρεθεί επανειλημμένα στο στόχαστρο, καθώς η πολύπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού τους, η οποία συνήθως περιλαμβάνει έναν εκτεταμένο ιστό προμηθευτών και υποπρομηθευτών, καθιστά εύκολη την απόκρυψη της προέλευσης ενός προϊόντος. Τον Φεβρουάριο, οι αρχές των ΗΠΑ εμπόδισαν την εισαγωγή χιλιάδων μοντέλων Porsche, Bentley και Audi επειδή περιείχαν ένα κινεζικό εξάρτημα που παραβίαζε τη νομοθεσία των ΗΠΑ κατά της καταναγκαστικής εργασίας.
Η εγκατάσταση στο Ουρούμκι δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα, αλλά πραγματοποιεί τελικούς ποιοτικούς ελέγχους ήδη συναρμολογημένων οχημάτων, που στη συνέχεια αποστέλλονται σε αντιπροσωπείες στην περιοχή. Το εγχείρημα της VW θα πουλήσει επίσης δοκιμαστικές πίστες στο Turpan και το Anting στον ίδιο αγοραστή.
Στα τέλη του περασμένου έτους, η Volkswagen είχε δηλώσει ότι ανεξάρτητοι ελεγκτές δεν βρήκαν σημάδια καταναγκαστικής εργασίας στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας, με αποτέλεσμα ο αμερικανικός οργανισμός αξιολόγησης MSCI να αποσύρει την “κόκκινη σημαία” του για τη μετοχή της.