Saturday, January 25, 2025
10.9 C
Athens

Καθοριστικό το 2025 για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Σε τροχιά κρίσης βρίσκεται η γερμανική οικονομία στις αρχές του 2025. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες κυρίως για την αυτοκινητοβιομηχανία, την ατμομηχανή της γερμανικής οικονομίας. Ενδεικτική η κατάσταση στον κολοσσό Volkswagen, ο οποίος σχεδίαζε μέχρι τις γιορτές λουκέτο σε τρεις μονάδες στη Γερμανία. Τελικά όμως διοίκηση και συνδικάτα συμφώνησαν σε περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας και μείωση παραγωγής σχεδόν κατά 25%, έτσι ώστε να αποτραπούν απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων. Οι απόψεις των Γερμανών ειδικών για τα αίτια της κρίσης διαφέρουν: Ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκινητοβιομηχανίας Στέφαν Μπάρτσελ, από το γερμανικό Ινστιτούτο Centre of Automotive Management (CAM) κάνει λόγο για έναν “συνδυασμό δυσκολιών” και μια “γερμανική πολυκρίση”. Εκτιμά ότι στο πλαίσιο μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας θα “πρέπει να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες: στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, στα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό, καθώς και στην αυτόνομη οδήγηση”. Από την πλευρά του ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ παρατηρεί ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες “κατανοούν πολύ καλά το αυτοκίνητο του σήμερα, αλλά στο αυτοκίνητο του αύριο πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας”.

140.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν μεταξύ 2019 και 2023

Αχτίδα ελπίδας βλέπει ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας στη διαχείριση αυτοκινητοβιομηχανίας, στην ανάπτυξη των μπαταριών, οι οποίες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Μιλώντας στην DW τονίζει: “Οι μπαταρίες ηλεκτροκίνησης απέχουν πολύ από μια πλήρη ανάπτυξη. Στον τομέα αυτό χρειάζονται τεχνολογικά άλματα. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να υπάρξει ένα άλμα προς τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης στο τέλος της δεκαετίας, το οποίο θα μπορούσε να ανακατέψει εκ νέου την τράπουλα”.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καλείται τη νέα χρονιά, αλλά και την επόμενη, να καλύψει χαμένο έδαφος. Διαφορετικά θα χαθούν μαζικά θέσεις εργασίας, δείχνει έκθεση της εταιρείας οικονομικών ερευνών Prognos, η οποία αναφέρει ότι εάν συνεχιστεί η τρέχουσα τάση, οι θέσεις εργασίας στον τομέα των αυτοκινήτων θα μειωθούν μέχρι το 2025 κατά 186.000. Στην τετραετία 2019-2023 χάθηκαν ήδη περίπου 140.000 θέσεις εργασίας. Ο Ντιρκ Ντόζε από το γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο του Κιέλου IfW εκτιμά πως η κατάσταση στη γερμανική βιομηχανία θα χειροτερέψει, προτού επέλθει βελτίωση: “Το 2025 θα είναι πολύ δύσκολη χρονιά για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι όμως επίσης και η χρονιά, κατά την οποία θα πρέπει να καθοριστεί η σωστή πορεία για το μέλλον”. Η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα θα αυξηθεί Ο ειδικός σε θέματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ θεωρεί ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές θα πρέπει να απευθυνθούν στις αγορές, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης: “Είναι εν μέρει η Κίνα και ίσως και οι ΗΠΑ. Θα πρέπει ωστόσο να δούμε τι θα φέρει η αλλαγή σκυτάλης στον Λευκό Οίκο κι αν ο Ντόναλντ Τραμπ στρέψει τελικά τη χώρα του στους κινητήρες εσωτερικής καύσης”. Παρά τις προκλήσεις για τους Γερμανούς κατασκευαστές, ο λέκτορας Φρανκ Σβόπε βλέπει τη νέα χρονιά με ένα “μείγμα σκεπτικισμού και ελπίδας”. Θεωρεί δεδομένο ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξηθεί σημαντικά το 2025 και το 2026.

Hot this week

Ήπια άνοδος στην Wall Street- Οδεύει προς νέα κερδοφόρα εβδομάδα

Με ήπιες μεταβολές και μεικτά πρόσημα κινείται την Παρασκευή (11/10) η Wall Street, μετά τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ. Στο άνοιγμα της συνεδρίασης, ο Dow Jones σημειώνει άνοδο 0,58% φτάνοντας τις 42.701,45 μονάδες, ο S&P 500 καταγράφει κέρδη 0,23% στις 5.803,69 μονάδες και ο τεχνολογικός Nasdaq σημειώνει ήπια άνοδο 0,10% στις 18.302,20 μονάδες. Οι βασικοί δείκτες κινούνται με μεικτά

Τι συζήτησαν θεσμοί, ΤτΕ, τράπεζες και servicers στις συναντήσεις της Αθήνας

"Απόβαση" στην Αθήνα πραγματοποίησαν αυτές τις ημέρες κλιμάκια εκ Βρυξελλών και Φρανκφούρτης, τα οποία είχαν back to back συναντήσεις, τόσο με την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), όσο και με τις τράπεζες, αλλά και τους servicers, προκειμένου να ενημερωθούν… από πρώτο χέρι για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.  Πέρα

Southrock: «Πράσινη» πιστοποίηση EDGE για τα οικιστικά έργα στη Μύκονο

Τη διεθνή πιστοποίηση EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) από τoν ανεξάρτητο φορέα Green Business Certification Inc. (GBCI) απέκτησε η Southrock Asset Management για τα πολυτελή οικιστικά της έργα στις περιοχές Άγιος Ιωάννης και Φωκός στη Μύκονο. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πρώτη φορά που αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα λαμβάνουν αυτή

Σκλαβενίτης: Εκτακτο bonus 300 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους

Bonus ύψους 300 ευρώ χορηγεί σε όλους τους υπαλλήλους της η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης,  όπως επιβεβαίωσαν πηγές κοντά στην αλυσίδα. Η παροχή καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως αν είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης, λόγω της καλής πορείας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  To κόστος της έκτακτης παροχής εκτιμάται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ.  

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στον επόμενο τόνο η μετοχή θα γράφει τα 20 ευρώ

Κάποιος να αλλάξει την μπαταρία στο ακουστικό της αγοράς γιατί δεν άκουγε που δεν άκουγε τελευταία τα θετικά νέα των εταιρειών, τώρα έχει κουφαθεί τελείως. Ό,τι και να πλησιάσεις να της πεις στο αυτί, ό,τι και αν της φωνάξεις, ακόμα και μπόμπα από ένα μεγάλο επενδυτικό deal να της πετάξεις δίπλα της, αυτή στην κοσμάρα

Related Articles

Popular Categories

READ MORE