Wednesday, February 19, 2025
9.2 C
Athens

ΚΚΕ: Κατέθεσε το αίτημα για προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για τα Τέμπη

Αίτημα για διεξαγωγή προ ημερησίας διάταξης συζήτησης στη Βουλή για τα Τέμπη κατέθεσε ο γενικός γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα πρώτα σε δύναμη κοινοβουλευτικά κόμματα έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν πρόταση για προ ημερησίας διάταξης συζήτησης στη Βουλή, με τις υπογραφές μόνον της δικής τους κοινοβουλευτικής ομάδας. Το ΚΚΕ από χθες γνωστοποίησε την πρόθεσή του για κατάθεση αιτήματος, όπως αντίστοιχα έπραξε και ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.

Πλέον, από τη στιγμή που κατατίθεται η πρόταση, ο πρωθυπουργός σε συνεργασία με τον πρόεδρο της Βουλής θα ορίσουν τη μέρα που θα διεξαχθεί. H συζήτηση πραγματoπoιείται μέσα σε ένα μήνα από την υπoβoλή της.

Στο αίτημα ο κ. Κουτσούμπας τονίζει πως «οι εξελίξεις όλο το τελευταίο διάστημα, επιβεβαίωσαν στο ακέραιο όσα ανέδειξε το ΚΚΕ με το πόρισμά του στην εξεταστική επιτροπή και καθιστούν επιτακτική την προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή».

Παράλληλα θέτει σειρά λόγων και νέων αποκαλύψεων, όπως αναφέρει, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, υπογραμμίζοντας πως «επιβεβαιώθηκε στο ακέραιο ότι πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα, με συνολικές πολιτικές και ποινικές ευθύνες».

Όσα αναφέρει στο αίτημα ο Δημήτρης Κουτσούμπας:

Προς τον Πρόεδρο της Βουλής

κ. Κακλαμάνη Νικήτα

Αθήνα, 27/01/2025

Θέμα: Αίτημα για διεξαγωγή προ ημερησίας διάταξης συζήτησης στη Βουλή (άρθρο 143 παρ.2 ΚτΒ) για το ζήτημα του εγκλήματος των Τεμπών και τις ευθύνες συγκάλυψής του.

Κύριε Πρόεδρε,

Οι εκατοντάδες χιλιάδες λαού που διαδήλωσαν την Κυριακή 26 Γενάρη στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα, όπως κάνουν χωρίς σταματημό δυο χρόνια τώρα, απαιτούν να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη. Απαιτούν να μη συγκαλυφθούν οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν σε αυτό, που παραμένουν και προετοιμάζουν νέα Τέμπη.

Οι εξελίξεις όλο το τελευταίο διάστημα, επιβεβαίωσαν στο ακέραιο όσα ανέδειξε το ΚΚΕ με το πόρισμά του στην εξεταστική επιτροπή και καθιστούν επιτακτική την προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή.

Πιο συγκεκριμένα τους τελευταίους μήνες αποκαλύφθηκαν:

η κλιμακούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης να συγκαλυφθεί το έγκλημα

τα ηχητικά ντοκουμέντα που καταγράφουν τις τελευταίες στιγμές των επιβατών της αμαξοστοιχίας και επιβεβαιώνουν ότι η έκρηξη και η πυρκαγιά που ακολούθησε ήταν η αιτία θανάτου για τα περισσότερα θύματα

το πραγματικό μέγεθος της εκτεταμένης αλλοίωσης του τόπου του εγκλήματος πριν τη συλλογή του απαραίτητου αποδεικτικού υλικού

η πλημμελής εξέταση του πρώτου κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας – άρα ευρισκόμενου σε σημείο κρίσιμο για την ανάλυση των αιτιών της έκρηξης

η καταστροφή κρίσιμου βιντεοληπτικού υλικού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που αναζητήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση,

η προβληματική ανάκτηση τόσο βιντεοληπτικού υλικού από την εμπορική αμαξοστοιχία όσο και των ηχητικών καταγραφών από τις επίμαχες συνομιλίες των εμπλεκόμενων σταθμαρχών, μηχανοδηγών κλπ,

η αδικαιολόγητη μη συμπερίληψη, από πλευράς ανακριτικών αρχών, εμπειρογνωμόνων, ειδικών στο αντικείμενο της έκρηξης και της πυρκαγιάς, για τη σύνταξη της αρχικής έκθεσης

Με βάση όλα τα παραπάνω επιβεβαιώθηκε στο ακέραιο ότι πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα, με συνολικές πολιτικές και ποινικές ευθύνες:

1. Ευθύνες του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη ως επικεφαλής της κυβέρνησης της ΝΔ. Γιατί η κυβέρνηση, συνεχίζοντας την αντιλαϊκή πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, προώθησε την περαιτέρω “απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών”, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Γιατί η κυβέρνηση έσπευσε ελάχιστες ώρες μετά τη σύγκρουση και την πυρκαγιά να αλλοιώσει τον τόπο του εγκλήματος, σε μια εξόφθαλμη προσπάθεια συγκάλυψης των αιτιών που οδήγησαν όχι μόνο στη σύγκρουση αλλά και στην πυρκαγιά, που στοίχισε τη ζωή σε περισσότερα από 30 ανθρώπους, με αποκορύφωμα τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη σύσταση τριμελούς ιατροδικαστικής επιτροπής, η οποία θα διορίζεται με μονοετή θητεία από τον αρμόδιο υπουργό και θα μπορεί να επαναξιολογεί ιατροδικαστικές εκθέσεις. Γιατί μεταθέτει την ολοκλήρωση των στοιχειωδών έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο σε βάθος εικοσαετίας και μάλιστα, αυτά θα υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και μόνο εφόσον αυτά εξυπηρετούν βασικούς στόχους του κεφαλαίου με αποκλειστικό κριτήριο την κερδοφορία, μακριά από τις ανάγκες του λαού για σύγχρονες, ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές.

2. Ευθύνες όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ -ΠΑΣΟΚ, ΠΑΣΟΚ κοκ) συνολικά του αστικού κράτους και των αρμόδιων φορέων (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΡΑΣ) καθώς και της εταιρείας (Hellenic Train), αφού προώθησαν την επιχειρηματική λειτουργία με γνώμονα το κέρδος με αποτέλεσμα την τεράστια μείωση του ανθρώπινου δυναμικού και τη ραγδαία υποβάθμιση των υποδομών με δραματικές συνέπειες για την ασφαλή διεξαγωγή των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως εκδηλώθηκε στα δεκάδες ατυχήματα πριν αλλά και μετά το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη. Μεταξύ άλλων:

– διατηρώντας και ενισχύοντας την υποχρηματοδότηση και την ελλειπή συντήρηση του δικτύου

– “κάνοντας περικοπές” τόσο στην πρόσληψη όσο και στην κατάλληλη εκπαίδευση προσωπικού (σταθμαρχών, μηχανοδηγών, κλειδούχων κλπ),

– καταργώντας τις διπλές νυχτερινές βάρδιες, τη λειτουργία ΚΕΚ Λάρισας, τη Λειτουργία Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας στην Καρόλου, την ύπαρξη Προϊσταμένου στις αμαξοστοιχίες,

– διατηρώντας τα παλιάς τεχνολογίας τρένα αντί αυτά να αντικατασταθούν με σύγχρονα τρένα που να πληρούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας και τις προδιαγραφές πυρασφάλειας κ.α.

– μη υλοποιώντας την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας

Είναι δεδομένο ότι η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί εάν ήταν σε πλήρη λειτουργία τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, Τηλεδιοίκησης, ETCS και GSM-R. Παρά τα ανθρώπινα λάθη που έγιναν με την παραβίαση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας εάν λειτουργούσε έστω το σύστημα αυτόματης πέδησης των συρμών (ETCS) τα τρένα θα ακινητοποιούνταν αυτόματα και έγκαιρα.

Ταυτόχρονα, το αστικό κράτος και όλες οι αστικές κυβερνήσεις των τελευταίων 30 ετών (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), από κοινού και προκειμένου να προχωρήσει η “απελευθέρωση” προώθησαν από την περίοδο ακόμα που ήταν πλήρως κρατική ιδιοκτησία οι σιδηροδρομικές μεταφορές την κατεύθυνση διάσπασης και τεμαχισμού του ΟΣΕ, την αποψίλωση του έμπειρου και εξειδικευμένου προσωπικού και την υποστελέχωση, ενώ στη συνέχεια προώθησαν την ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου τμήματος των μεταφορών. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά, ότι τόσο με αμιγώς κρατική καπιταλιστική ιδιοκτησία όσο και με μικτή, μέσα από την προώθηση της “απελευθέρωσης”, οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες αντιμετωπίζονται ως πεδίο κερδοφορίας και ανταγωνισμού μεταξύ των διαφόρων επιχειρηματικών ομίλων, ενώ η πραγματική ασφάλεια δρομολογίων και επιβατών ως κόστος.

4. Βαρύτατες είναι οι ευθύνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού η “απελευθέρωση” των μεταφορών είναι στρατηγική επιλογή της. Είναι χαρακτηριστικό ότι με την σφραγίδα της Ε.Ε. επιτρέπεται να κυκλοφορούν τρένα με διαφορετικές προδιαγραφές ασφαλείας ανάλογα με το έτος κυκλοφορίας τους όπως δηλαδή συνέβη και στο έγκλημα των Τεμπών: η Ε.Ε. είχε χορηγήσει πιστοποιητικό ασφαλείας στην Hellenic Train (EU102 0220295 και EU102 0230024) παρότι τα τρένα της δεν πληρούσαν τις σύγχρονες προδιαγραφές πυρασφάλειας αλλά εκείνες του έτους που κατασκευάστηκαν. Ενώ, οι κατευθύνσεις για την τοποθέτηση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας και τη διαλειτουργικότητα εκ προοιμίου περιορίζεται στους βασικούς άξονες και όχι σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο κάθε χώρας, με απώτερο στόχο την αύξηση του όγκου της εμπορευματικής κυκλοφορίας, και μάλιστα από το 2030 και έπειτα(!). Υπενθυμίζουμε ότι μόνο το 13% των διαδρομών του κεντρικού δικτύου της ΕΕ λειτουργεί σήμερα με συστήματα που ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες για ανθρώπινο λάθος, επειδή η ασφάλεια υπακούει στον κανόνα του κόστους – οφέλους για τους μετόχους και διαχειριστές του σιδηρόδρομου.

5. Οι δεδομένες πολιτικές ευθύνες επισύρουν συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες των αρμόδιων υπουργών. Και μάλιστα σε βάθος 15ετίας, οπότε και με ακόμα πιο γρήγορους ρυθμούς ξετυλίγεται από όλες τις κυβερνήσεις η συγκεκριμένη πολιτική στις σιδηροδρομικές μεταφορές που προκάλεσε το έγκλημα στα Τέμπη.

Πιο συγκεκριμένα εκτός από τον αρμόδιο υπουργό της κυβέρνησης της ΝΔ Κ. Καραμανλή, προκύπτουν σαφέστατες ποινικές ευθύνες των αρμόδιων Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 2009 – 2023 για το κακουργηματικό αδίκημα της δια παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ο θάνατος 57 ανθρώπων και η βαριά σωματική βλάβη δεκάδων ακόμα ατόμων.

Τη συγκάλυψη ευθυνών διευκολύνει το ίδιο το νομοθετικό συνταγματικό πλαίσιο, όπως για παράδειγμα με το σημερινό καθεστώς των εξεταστικών επιτροπών και κυρίως με την ειδική ποινική μεταχείριση των μελών της εκάστοτε κυβέρνησης που επιφυλάσσει το Σύνταγμα και φυλάττουν ως κόρη οφθαλμού όλα τα άλλα κόμματα. Μόνο το ΚΚΕ σταθερά σε κάθε συνταγματική αναθεώρηση απαιτεί την κατάργηση του άρθρου 86 του Συντάγματος και τους εκτελεστικούς νόμους (νόμος περί ευθύνης υπουργών).

6. Τέλος σοβαρά ζητήματα και ποινικές ευθύνες εγείρονται και από την αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος λίγες ημέρες μόλις μετά το συμβάν κατόπιν εντολών στελεχών της κυβέρνησης και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αναδεικνύοντας και ευθύνες για τα αρμόδια πολιτικά πρόσωπα που εμπλέκονται όπως, μεταξύ άλλων, οι Κ. Αγοραστός, τέως Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και Χ. Τριαντόπουλος.

Αντίστοιχα, ευθύνες προκύπτουν και για το γεγονός της ισχυρότατης έκρηξης και της πυρκαγιάς που προήλθε από την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών η οποία και αποτέλεσε την βασική αιτία για τον θάνατο δια απανθρακώσεως και ασφυξίας πολλών εκ των 57 επιβατών. Δυο χρόνια μετά το έγκλημα δεν έχει επιβεβαιωθεί τι πραγματικά μεταφερόταν στην εμπορική αμαξοστοιχία, και, όπως φαίνεται, συνδέεται με το εσπευσμένο της υπερκάλυψης με φερτά υλικά και αλλοίωσης του τόπου του εγκλήματος.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητάμε να διεξαχθεί άμεσα στη Βουλή προ ημερησίας διάταξης συζήτηση, σύμφωνα με το άρθρο 143, παράγραφος 2, του Κανονισμού της Βουλής, με αντικείμενο το έγκλημα των Τεμπών και τις ευθύνες συγκάλυψής του.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας

και Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ

Κουτσούμπας Δημήτριος

Hot this week

Ήπια άνοδος στην Wall Street- Οδεύει προς νέα κερδοφόρα εβδομάδα

Με ήπιες μεταβολές και μεικτά πρόσημα κινείται την Παρασκευή (11/10) η Wall Street, μετά τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ. Στο άνοιγμα της συνεδρίασης, ο Dow Jones σημειώνει άνοδο 0,58% φτάνοντας τις 42.701,45 μονάδες, ο S&P 500 καταγράφει κέρδη 0,23% στις 5.803,69 μονάδες και ο τεχνολογικός Nasdaq σημειώνει ήπια άνοδο 0,10% στις 18.302,20 μονάδες. Οι βασικοί δείκτες κινούνται με μεικτά

Τι συζήτησαν θεσμοί, ΤτΕ, τράπεζες και servicers στις συναντήσεις της Αθήνας

"Απόβαση" στην Αθήνα πραγματοποίησαν αυτές τις ημέρες κλιμάκια εκ Βρυξελλών και Φρανκφούρτης, τα οποία είχαν back to back συναντήσεις, τόσο με την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), όσο και με τις τράπεζες, αλλά και τους servicers, προκειμένου να ενημερωθούν… από πρώτο χέρι για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.  Πέρα

Southrock: «Πράσινη» πιστοποίηση EDGE για τα οικιστικά έργα στη Μύκονο

Τη διεθνή πιστοποίηση EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) από τoν ανεξάρτητο φορέα Green Business Certification Inc. (GBCI) απέκτησε η Southrock Asset Management για τα πολυτελή οικιστικά της έργα στις περιοχές Άγιος Ιωάννης και Φωκός στη Μύκονο. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πρώτη φορά που αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα λαμβάνουν αυτή

Σκλαβενίτης: Εκτακτο bonus 300 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους

Bonus ύψους 300 ευρώ χορηγεί σε όλους τους υπαλλήλους της η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης,  όπως επιβεβαίωσαν πηγές κοντά στην αλυσίδα. Η παροχή καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως αν είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης, λόγω της καλής πορείας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  To κόστος της έκτακτης παροχής εκτιμάται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ.  

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στον επόμενο τόνο η μετοχή θα γράφει τα 20 ευρώ

Κάποιος να αλλάξει την μπαταρία στο ακουστικό της αγοράς γιατί δεν άκουγε που δεν άκουγε τελευταία τα θετικά νέα των εταιρειών, τώρα έχει κουφαθεί τελείως. Ό,τι και να πλησιάσεις να της πεις στο αυτί, ό,τι και αν της φωνάξεις, ακόμα και μπόμπα από ένα μεγάλο επενδυτικό deal να της πετάξεις δίπλα της, αυτή στην κοσμάρα

Related Articles

Popular Categories

READ MORE