14.2 C
Athens
May 11, 2021
Image default
BUSINESS

Λιανεμπόριο: Αυξημένος τζίρος το Α’ τρίμηνο του 2021   

Αύξηση 1,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το Α’ τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Αντίστοιχα, τα FMCGs (ταχυκίνητα καταναλωτικά είδη) στο σύνολό τους παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων σε αξία 1,2%.

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%.

Διψήφια τάση +16,5% σε είδη ένδυσης, οικιακού εξοπλισμού, βιβλία κ.λπ.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.

 Ευνοούνται και τα μικρά καταστήματα

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Πρωταθλητές τα αλκοολούχα ποτά

Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (ρούμι +67,7%, κρασιά +49,1%, ουίσκι +43,6%, μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.

Αναφορικά με τις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης , η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής ευνόησε την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Πήραν «φωτιά» οι φούρνοι

Τέλος, η παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι αύξησε τις πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%), της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ και οι σακούλες σκουπιδιών έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.

--

Related posts

Eurobank: Αυξάνει την πίεση στην PIMCO μέσω Fortress

banks

SoftOne: Νέο μέλος στο ΔΣ ο CEO της Upstream Μάρκος Βερέμης

banks

Τέρνα Ενεργειακή: Προχωρά το πρώτο πιστοποιημένο πράσινο ομόλογο 150 εκατ.

banks

Motor Oil: Με 29,42% στην Optima Bank η θυγατρική Ireon Investments

banks

Στην Resolute η διαχείριση των ακινήτων της Πειραιώς στη Βουλγαρία

banks

ΕΛΠΕ: Αντισταθμίστηκε η επίπτωση του Covid-19 – Πώς επηρεάζεται η αγορά

banks