17.6 C
Athens
March 3, 2024
Image default
POLITICS

«Παράνομη η μετάταξη του σταθμάρχη» – «Καρφιά» κατά Καραμανλή στην Εξεταστική

Μια σειρά τραγικών λαθών και παραλήψεων, καθώς και παράνομων ενεργειών υπογράμμισε ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων -που εξέδωσε το πόρισμα Γεραπετρίτη- Ιωάννης Χαλκιάς, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Όπως τόνισε ο κ. Χαλκιάς η μετάταξη του σταθμάρχη της Λάρισας ήταν «προδήλως παράνομη», καθώς είχε ξεπεράσει το ηλικιακό όριο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η αίτηση του σταθμάρχη «έπρεπε να πεταχτεί στα σκουπίδια», μιας και ο σταθμάρχης ήταν 58 ετών, όταν το ηλικιακό όριο ήταν τα 48 έτη.

Για κάλυψη «προσωπικών αναγκών» μέσω της κινητικότητας στο Δημόσιο μίλησε ο Ιωάννης Χαλκιάς

Αντιθέτως, η αίτηση έγινε δεκτή, το αρμόδιο τριμελές συμβούλιο και η αρμόδια επιτροπή είχαν εγκρίνει τη μετάταξη, η οποία ολοκληρώθηκε με την υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Παράλληλα, ο Ιωάννης Χαλκιάς υπογράμμισε ότι η κινητικότητα στο Δημόσιο πολλές φορές δεν καλύπτει ανάγκες της υπηρεσίας, αλλά «προσωπικές ανάγκες».

Οι ευθύνες και το ETCS

Επίσης, ο κ. Χαλκιάς αναφέρθηκε στις ευθύνες που είχαν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, όπως ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί των δύο αμαξοστοιχιών, τονίζοντας ότι φέρουν «θανάσιμες ευθύνες» για το δυστύχημα.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Χαλκιάς συμπλήρωσε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία και ότι η συνεννόηση του, με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή».

Επισήμανε επίσης ότι «και οι μηχανοδηγοί (έπρεπε) να τηρούν ευλαβικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, που, παρότι έχει τα χάλια του, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το ατύχημα».

«Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ, ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ, ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς» συμπλήρωσε.

Παράλληλα, σε ερώτηση για το εάν είχε αποφευχθεί το τραγικό δυστύχημα αν λειτουργούσε το σύστημα αυτόματης πέδησης, ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων τόνισε ότι το ETCS «θα είχε σταματήσει το τρένο».

Related posts

Στο πλευρό του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών ο ΣΥΡΙΖΑ – «Σας στηρίζουμε κόντρα στα σχέδια ΝΔ»

banks

Μητσοτάκης στον Αμπάς: Η Χαμάς είναι τρομοκρατική οργάνωση – Δεν εκπροσωπεί τον παλαιστινιακό λαό

banks1

Ελάφρυνση προδιαγραφών ένταξης έργων και δράσεων, ζητάει ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας

banks

Καρπόζηλος: «Η Νέα Αριστερά ως πολιτική πρόταση μπορεί να καλύψει και το ζήτημα της αξιοπιστίας»

banks1

Εύα Καϊλή: Για κύκλωμα ερευνούν οι αρχές – Το προφίλ του φερόμενου εγκέφαλου

banks1

Πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια ανδριάντα του Λόρδου Βύρωνα στο Δήμο Βύρωνα

banks