Wednesday, February 19, 2025
10.1 C
Athens

ΣΥΡΙΖΑ: Εικόνα παρακμής στον σιδηρόδρομο – Κλείσιμο εκδοτηρίων και απλήρωτοι εργαζόμενοι

«Χωρίς τέλος φαίνεται πως είναι η πολιτική απαξίωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου», δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι «στην τεράστια υποστελέχωση, την έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού και αναβαθμισμένου τροχαίου υλικού, στα τεράστια ελλείμματα ασφάλειας, έρχεται να προστεθεί και η εκτεταμένη υποχρηματοδότηση για την ομαλή λειτουργία του δικτύου».

Όπως ανέφερε, «από σήμερα, η Hellenic Train προχωρά σε κατάργηση εκδοτηρίων σε δεκάδες σταθμούς της χώρας. Σχεδόν οι μισοί σταθμοί του σιδηροδρομικού δικτύου θα μείνουν χωρίς φυσικά σημεία πώλησης εισιτηρίων».

Επιπλέον, «πολλοί από τους περιφερειακούς σταθμούς που θα μείνουν χωρίς εκδοτήρια είναι και σημεία στα οποία ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργεί (Ξάνθη- Αμύνταιο-Κομοτηνή- Λαμία), αλλά και σημεία στα οποία λειτουργεί, ακόμα και στον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης (Νέα Πέραμος – Άγ. Θεόδωροι – Νέοι Πόροι – Λεπτοκαρυά)!», τόνισε ο κ. Μεϊκόπολους, προσθέτοντας πως «βασική αιτία της απόφασης αυτής εκ μέρους της διαχειρίστριας εταιρείας, φαίνεται ότι είναι η έλλειψη χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών».

H κυβέρνηση χρωστάει στην Hellenic Train 100 εκατ. ευρώ»

«Το ταμείο είναι μάλλον… μείον, καθώς η ελληνική ευβέρνηση χρωστάει στη Hellenic Train το ποσό της επιδότησης για τις άγονες γραμμές τόσο για το 2023 όσο και για το 2024», σημείωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως «με σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με τη Hellenic Train το καλοκαίρι του 2022, η διαχειρίστρια εταιρεία θα επιδοτούνταν με το ποσό των 50 εκατ. ευρώ ανά έτος για τη λειτουργία των λεγόμενων άγονων γραμμών», για να καταλήξει πως «η επιδότηση αυτή… αγνοείται από το 2023, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να χρωστάει σήμερα στην εταιρεία 100 εκατ. ευρώ!».

Παράλληλα, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως τα προβλήματα χρηματοδότησης «που προκαλεί η οφειλή του ελληνικού δημοσίου προς τη Hellenic Train» δεν αντανακλώνται μόνο στο κλείσιμο των εκδοτηρίων, καθώς «η εταιρεία με την σειρά της καθυστερεί πληρωμές προς τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑ ΟΣΕ, αυτές δηλαδή που είναι είτε είναι υπεύθυνες για την συντήρηση του δικτύου είτε για την ενοικίαση του τροχαίου υλικού».

«Απλήρωτοι μισθοί εργαζομένων»

«Από την υποχρηματοδότηση δεν γλίτωσαν ούτε και οι μισθοί των εργαζομένων. Για πρώτη φορά μετά από 40 περίπου χρόνια, οι εργαζόμενοι της Hellenic Train δεν έχουν πληρωθεί τις δευτερεύουσες απολαβές τους, ποσά που αντιστοιχούν στο 50% του μισθού των εργαζόμενων στην παραγωγή», υπογράμμισε ο κ. Μεϊκόπουλος, προσθέτοντας ότι «προσπαθώντας να εξευμενίσει τις δικαιολογημένες αντιδράσεις των εργαζομένων, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα οφειλόμενα από τις δευτερεύουσες απολαβές θα πληρωθούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, αφήνοντας ωστόσο τον ακριβή χρόνο πληρωμής ακαθόριστο…».

Επισημαίνει πως «το εκρηκτικό αυτό μείγμα υποχρηματοδότησης επιτείνει τα κενά ασφάλειας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο εμφανώς υποχρηματοδοτούμενο, υπολειτουργεί με καίρια ευθύνη της κυβέρνησης», για την οποία σημειώνει πως «αντί να δρομολογεί τις δεσμεύσεις της για νέες επενδύσεις σε σύγχρονο τροχαίο υλικό και αναβάθμιση της υποδομής, στερεί από το δίκτυο βασικά κονδύλια για τη στοιχειωδώς ομαλή λειτουργία, κλείνει εκδοτήρια και αδιαφορεί για τις απολαβές των εργαζομένων».

«Την ίδια ώρα, η διοίκηση της Hellenic Train αρνείται να συναντήσει την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να ενημερώσει ως οφείλει για την εικόνα παρακμής στον ελληνικό σιδηρόδρομο», καταλήγει ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

Hot this week

Ήπια άνοδος στην Wall Street- Οδεύει προς νέα κερδοφόρα εβδομάδα

Με ήπιες μεταβολές και μεικτά πρόσημα κινείται την Παρασκευή (11/10) η Wall Street, μετά τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ. Στο άνοιγμα της συνεδρίασης, ο Dow Jones σημειώνει άνοδο 0,58% φτάνοντας τις 42.701,45 μονάδες, ο S&P 500 καταγράφει κέρδη 0,23% στις 5.803,69 μονάδες και ο τεχνολογικός Nasdaq σημειώνει ήπια άνοδο 0,10% στις 18.302,20 μονάδες. Οι βασικοί δείκτες κινούνται με μεικτά

Τι συζήτησαν θεσμοί, ΤτΕ, τράπεζες και servicers στις συναντήσεις της Αθήνας

"Απόβαση" στην Αθήνα πραγματοποίησαν αυτές τις ημέρες κλιμάκια εκ Βρυξελλών και Φρανκφούρτης, τα οποία είχαν back to back συναντήσεις, τόσο με την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), όσο και με τις τράπεζες, αλλά και τους servicers, προκειμένου να ενημερωθούν… από πρώτο χέρι για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.  Πέρα

Southrock: «Πράσινη» πιστοποίηση EDGE για τα οικιστικά έργα στη Μύκονο

Τη διεθνή πιστοποίηση EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) από τoν ανεξάρτητο φορέα Green Business Certification Inc. (GBCI) απέκτησε η Southrock Asset Management για τα πολυτελή οικιστικά της έργα στις περιοχές Άγιος Ιωάννης και Φωκός στη Μύκονο. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πρώτη φορά που αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα λαμβάνουν αυτή

Σκλαβενίτης: Εκτακτο bonus 300 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους

Bonus ύψους 300 ευρώ χορηγεί σε όλους τους υπαλλήλους της η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης,  όπως επιβεβαίωσαν πηγές κοντά στην αλυσίδα. Η παροχή καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως αν είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης, λόγω της καλής πορείας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  To κόστος της έκτακτης παροχής εκτιμάται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ.  

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στον επόμενο τόνο η μετοχή θα γράφει τα 20 ευρώ

Κάποιος να αλλάξει την μπαταρία στο ακουστικό της αγοράς γιατί δεν άκουγε που δεν άκουγε τελευταία τα θετικά νέα των εταιρειών, τώρα έχει κουφαθεί τελείως. Ό,τι και να πλησιάσεις να της πεις στο αυτί, ό,τι και αν της φωνάξεις, ακόμα και μπόμπα από ένα μεγάλο επενδυτικό deal να της πετάξεις δίπλα της, αυτή στην κοσμάρα

Related Articles

Popular Categories

READ MORE