Ποιος πήρε τις ηχογραφήσεις από τον ΟΣΕ; Ποιος τις μοντάρισε; Ποιος τις διέρρευσε σε συγκεκριμένο ΜΜΕ; Τρία ερώτημα που αβίαστα αναδείχθηκαν από το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του «Βήματος» πριν από δέκα μέρες παραμένουν ακόμα αναπάντητα.
Η «μονταζιέρα στα Τέμπη» έφερε στο προσκήνιο, στα διάσταση που αρμόζει η σοβαρότητα του θέματος, την αλλοίωση συνομιλιών του σταθμάρχη από το σύστημα καταγραφών επικοινωνιών του ΟΣΕ λίγες μόλις ώρες μετά την τραγωδία κλυδωνίζοντας την κυβέρνηση που αν και κλήθηκε επανειλημμένα να δώσει εξηγήσεις πέταξε την μπάλα στην εξέδρα.
Η λέξη συγκάλυψη παραμένει στα χείλη πολλών πλην των κυβερνητικών
Επί ένα τριήμερο, κατά την πρόταση δυσπιστίας στη Βουλή, δεν έπεισε και δεν μπόρεσε να καθαρίσει το λεκέ της συγκάλυψης δρομολογώντας άθελά της νέα επεισόδια όπως την κατάθεση αναφοράς στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γεωργίας Αδειλίνη, από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ., Νίκο Ανδρουλάκη.
Σε αναζήτηση της αλήθειας με κάθε τρόπο
«Το βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών, την ώρα που οι διασώστες έψαχναν νεκρούς, αγνοούμενους, την ώρα που όλη η ελληνική κοινωνία θρηνούσε γι’ αυτό που είχε συμβεί, κάποιοι είχαν την προτεραιότητα να πάρουν τις επίμαχες συνομιλίες, να τις χαλκευόσουν και να διοχετεύσουν σε φιλικά μέσα με στόχο τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης» δήλωσε κατά την έξοδό του από το δικαστικό μέγαρο, κάνοντας το αυτονόητο.
Αποδέχθηκε την ύπαρξη της «μονταζιέρας» ο Φλωρίδης
Τελικά, ποιος κρύβεται πίσω από το μοντάζ των συνομιλιών του σταθμάρχη και ποιος μπορεί να ήταν ο σκοπός της συρραφής των δύο διαφορετικών συνομιλιών πέρα από την ενίσχυση του επιχειρήματος περί ανθρώπινου λάθους;
Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, δεν έχει την απάντηση ή δεν θέλει να την μοιραστεί δημόσια παραπέμποντας -ως όφειλε- στις ανακριτικές αρχές που έχουν στα χέρια τους «όλο το ακουστικό αυθεντικό υλικό».
Με λίγη δυσκολία, με λίγη καθυστέρηση, φάνηκε να αποδέχεται την ύπαρξη και το έργο της περίφημης «μονταζιέρας». Αναρωτήθηκε (OPEN) «αν ο ανακριτής έχει το καλό υλικό στα χέρια του» και απάντησε ο ίδιος πως «το έχει».
Το σημείο του δυστυχήματος
Βεβαίως, στη συνέχεια, ερωτηθείς για το αν έχει βρεθεί ποιος πείραξε το υλικό, είπε ότι δεν το ξέρει.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης απέφυγε επίσης να δώσει ξεκάθαρη απάντηση για το αν κινήθηκε ή όχι η δικαιοσύνη από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστό ότι οι συνομιλίες είχαν παραποιηθεί.
«Υπάρχει ένα κέντρο εξουσίας ισχυρότατο το οποίο αναφέρεται στον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη, ο οποίος είναι υπεύθυνος για όλες τις παραβιάσεις. Μη ψάχνετε για παράκεντρα, στο Μαξίμου πρέπει να ψάξουμε», δήλωσε ο Σωκράτης Φάμελλος, πρόεδρος της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ.
Και η Δικαιοσύνη; Συνεχίζει το μακρόσυρτο πολυεπίπεδο έργο της χωρίς καμία παρέμβαση άσχετα αν τα ερωτήματα συνεχίζουν να αιωρούνται στην πολιτική και κοινωνική ατμόσφαιρα δηλητηριάζοντας όλο το τοπίο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην καθιερωμένη εβδομαδιαία ανάρτησή του στο facebook κατηγορεί την αντιπολίτευση για πολιτική τυμβωρυχία του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών επαναλαμβάνοντας ότι δεν επιχειρήθηκε ποτέ συγκάλυψη από την κυβέρνηση.
«Κανείς δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος από την τοξικότητα και την πόλωση, τα έχουμε πληρώσει ακριβά και στο πρόσφατο παρελθόν. Η κυβέρνηση έχει εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη και σε ό,τι αποφασίσει εκείνη. Ξαναλέω, δεν υπήρξε καμία προσπάθεια συγκάλυψης», δήλωσε ο πρωθυπουργός.
«Έχουμε βρει τις αποδείξεις του εγκλήματος»
Όμως, ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο. Η πίεση προς την κυβέρνηση αυξάνεται ακόμα περισσότερο καθώς η ομάδα επιστημόνων συνεργατών των εθελοντών εμπειρογνωμόνων του Συλλόγου «Τέμπη 2023» δηλώνει πως διαθέτει «αδιάσειστα στοιχεία» για μια έρευνα «δυναμική» που «εξελίσσεται καθημερινά» και «μεγαλώνει».
Και προς ενημέρωση του πρωθυπουργού αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας αναφέρουν ότι οι ομάδες που δουλεύουν για να λάμψει η αλήθεια «έχουν βρει τα αίτια, έχουν βρει τους μηχανισμούς που δημιούργησαν τις αιτίες θανάτου, έχουν βρει τις αποδείξεις και τώρα ερευνούν όλα τα μικρά τελευταία πλοκάμια της υπηρεσιακής ανεπάρκειας (τουλάχιστον)».
Σκοτάδι παντού
Και δύο παραιτήσεις
Το βαρύ κλίμα μεταφέρεται και στον ελληνικό σιδηρόδρομο που δείχνει σημάδια κατάρρευσης μετά τις παραιτήσεις μελών του διοικητικού συμβουλίου.
Την πρώτη παραίτηση υπέβαλε ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΣΑΑΜ), Αθανάσιος Μπίνης, πριν από αρκετές ημέρες, χωρίς να έχει υπάρξει σχετική ανακοίνωση από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών.
Μία μέρα μετά παραιτήθηκε και η Ουρανία Σαγιάκου που ορίστηκε αντιπρόεδρος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) μετά τα Τέμπη στέλνοντας εξώδικο στο Γενικό Μητρώο Επιχειρήσεων (ΓΕΜΗ) από τις 20 Μαρτίου 2024, χωρίς έκτοτε να υπάρξει κάποια ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Και οι δύο παραιτήσεις υπεβλήθησαν πριν τη «μονταζιέρα στα Τέμπη» (Το Βήμα 24/03/2024).