35.5 C
Athens
July 20, 2024
Image default
WORLD

Το ανεξάρτητο μμε The Moscow Times χαρακτηρίστηκε “ανεπιθύμητο” στη Ρωσία

Το ανεξάρτητο ρωσικό μέσο ενημέρωσης The Moscow Times χαρακτηρίστηκε σήμερα “ανεπιθύμητο” στη Ρωσία –και συνεπώς απαγορευμένο– όπως ανακοίνωσε το γραφείο του γενικού εισαγγελέα της χώρας.

Η Moscow Times ιδρύθηκε το 1992, λίγο μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, ως αγγλόφωνη εφημερίδα. Αργότερα απέκτησε και έναν ενημερωτικό ιστότοπο στη ρωσική γλώσσα. Τον Νοέμβριο του 2023 χαρακτηρίστηκε “πράκτορας του εξωτερικού” και οι περισσότεροι από τους συνεργάτες της αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα.

Στη Ρωσία, οι συνεργάτες των οργανισμών που χαρακτηρίζονται “ανεπιθύμητοι” κινδυνεύουν με ποινικές διώξεις. Σε κάποιους ανθρώπους επιβλήθηκαν πρόστιμα απλώς επειδή μοιράστηκαν άρθρα ή υπερσυνδέσμους οργανισμών που φέρουν αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με τον ενημερωτικό ιστότοπο Mediazona, που ειδικεύεται στις δικαστικές υποθέσεις και την καταστολή.

Η Moscow Times επιβεβαίωσε στο κανάλι της στο Telegram, που το ακολουθούν περίπου 100.000 συνδρομητές, ότι χαρακτηρίστηκε “ανεπιθύμητη οργάνωση”.

Σύμφωνα με το γραφείο του γενικού εισαγγελέα “το έργο (του μέσου) είχε ως στόχο να δυσφημίσει τις αποφάσεις των ηγετών της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην εξωτερική και την εσωτερική πολιτική”. Το μέσο συνεργάζεται επίσης “με ξένους οργανισμούς όπως οι Meduza, The Insider ή Radio Free Europe/Radio Liberty, που έχουν αναγνωριστεί ως ανεπιθύμητοι στη Ρωσία”, πρόσθεσε.

Οι Meduza και The Insider είναι ανεξάρτητα ρωσικά μέσα ενημέρωσης που αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα για να αποφύγουν τα αντίποινα του καθεστώτος. Το Radio Free Europe/Radio Liberty χρηματοδοτείται από το Κογκρέσο των ΗΠΑ.

“Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε όπως προηγουμένως: η ανεξάρτητη δημοσιογραφία είναι έγκλημα στη Ρωσία του Πούτιν” ανέφερε στην πλατφόρμα Χ ο Ντερκ Σάουερ, ο ιδρυτής της Moscow Times. Ο Σάουερ είναι Ολλανδός υπήκοος και μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία μετέφερε την έδρα της συντακτικής ομάδας στο Άμστερνταμ.

Πολλοί δημοσιογράφοι που ξεκίνησαν την καριέρα τους στη Moscow Times εργάστηκαν στη συνέχεια σε μεγάλα μέσα ενημέρωσης, όπως στο Γαλλικό Πρακτορείο ή την εφημερίδα New York Times. Ο Έβαν Γκέρσκοβιτς, δημοσιογράφος της Wall Street Journal που συνελήφθη στη Ρωσία τον Μάρτιο του 2023 και κατηγορείται για κατασκοπεία είναι ένας από αυτούς: Εργαζόταν για τη Moscow Times το 2017 και στη συνέχεια, το 2020, εντάχθηκε στο δυναμικό του Γαλλικού Πρακτορείου.

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ

Related posts

Βουλγαρία: Προτεραιότητα η ταχεία ένταξή της στην ευρωζώνη

banks

Υεμένη: Οι αντάρτες Χούθι απειλούν ότι θα στοχοθετούν πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα που έχουν προορισμό το Ισραήλ

banks

ΗΠΑ: “Ενδεχόμενη απαγόρευση του Al Jazeera στο Ισραήλ θα ήταν ανησυχητική”

banks

Ταμείο Ανάκαμψης: Αρχικό πράσινο φως στο αίτημα της Γαλλίας για επιχορηγήσεις €10,3 δισ.

banks

Ναγκόρνο Καραμπάχ: Οι αυτονομιστές παραδίδουν τον οπλισμό τους – Το Αζερμπαϊτζάν θέλει να ενσωματώσει τον πληθυσμό

banks

ΠΟΥ: Ζητά από το Ισραήλ να μην προχωρήσει σε επίθεση κατά της Ράφα

banks