Wednesday, April 2, 2025
17.4 C
Athens

Απάντηση Δένδια σε ΚΚΕ για το δυστύχημα των Τεμπών και το φορτίο της αμαξοστοιχίας

Το ερώτημα σχετικά με τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία στο «σιδηροδρομικό έγκλημα των Τεμπών» έφερε με ερώτηση που κατέθεσε στις 24 Φεβρουαρίου 2025, προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια, το ΚΚΕ.

Στην ερώτηση που υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης, Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Παπαναστάσης και απευθύνεται και στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, σημειώνεται ότι «η χώρα μας στα πλαίσια της συμμετοχής της στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ έχει διαθέσει μια σειρά κρίσιμων υποδομών, μεταξύ άλλων και τις αεροπορικές εγκαταστάσεις στη Λάρισα, στη βάση και της συμφωνίας, που ξεκίνησε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υπογράφηκε επί κυβέρνησης ΝΔ».

Τα εύφλεκτα υλικά και η βάση της Λάρισας

Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ στην ερώτηση τους «πριν ακόμη το σιδηροδρομικό έγκλημα των Τεμπών στη Λάρισα κατέφτασαν τα γιγαντιαία μη επανδρωμένα αεροσκάφη των ΗΠΑ, ενώ είχε μπει σε εφαρμογή και είχε διαρρεύσει και στον τύπο σχεδιασμός για φύλαξη στη Λάρισα επικίνδυνων εύφλεκτων και άλλων επικίνδυνων υλικών με την ορολογία HAZMAT, που αφορά πάσης φύσεως επικίνδυνα υλικά (χημικά, ραδιολογικά, βιολογικά) που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τόσο την υγεία των κατοίκων όσο και το περιβάλλον. Γενικά τα επικίνδυνα υλικά εντάσσονται σε κατηγορίες όπως: εκρηκτικά, αέρια, εύφλεκτα υγρά, εύφλεκτα στερεά, οξειδωτικές ουσίες, τοξικές και μολυσματικές ουσίες, ραδιολογικά υλικά, διαβρωτικά κα».

Τα μέτρα ασφαλείας

Σε αυτό το πλαίσιο καλούν τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Μεταφορών και Υποδομών να απαντήσουν:

– Τι είδους καύσιμα αξιοποιούνται για αμερικάνικα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ΜΕΑ ΜΟ-9 Reaper και RQ-4 Global Hawk.

– Από πού και πως τα προμηθεύονται και τι είδους μέτρα ασφαλείας λαμβάνονται κατά τη μεταφορά των καυσίμων τους σε μια τόσο κοντινή απόσταση εφαπτόμενη με τον οικιστικό ιστό της πόλης της Λάρισας.

– Αξιοποιούνται ή αξιοποιήθηκαν την περίοδο του εγκλήματος στα Τέμπη ή και έως σήμερα οι σιδηροδρομικές υποδομές ή άλλοι τρόποι μεταφοράς τέτοιων καυσίμων για τα αμερικάνικα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

– Τι άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά μεταφέρουν οι ΗΠΑ στην αεροπορική βάση της Λάρισας.

Δένδιας: Καμία συσχέτιση του δυστυχήματος των Τεμπών με μεταφορά αμυντικού υλικού ή καυσίμων για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Ο Νίκος Δένδιας στην έγγραφη απάντηση του προς τους βουλευτές του ΚΚΕ σημειώνει ότι «ουδεμία συσχέτιση προκύπτει μεταξύ του δυστυχήματος των Τεμπών και της μεταφοράς αμυντικού υλικού ή καυσίμων είτε για λογαριασμό των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είτε για λογαριασμό του ΝΑΤΟ και κρατών – μελών του».

Όπως επισημαίνει ο Δένδιας επικαλούμενους την πληροφόρηση από τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «το είδος καυσίμου που χορηγείται στα μη επανδρωμένα Α/Φ (ΜΕΑ/Φ) των ΗΠΑ που βρίσκονται στην Αεροπορική Βάση (ΑΒ) της Λάρισας (110ΠΜ) είναι το JP-8, το οποίο είναι ο ίδιος τύπος αεροπορικού καυσίμου που χρησιμοποιούν τα ιπτάμενα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και μεταφέρεται στην ΑΒ της Λάρισας μέσω του συστήματος Διακίνησης Αγωγού Καυσίμου της Πολεμικής Αεροπορίας».

Τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας

Σύμφωνα με την έγγραφη απάντηση Δένδια «τα εν λόγω Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη εφοδιάζονται με καύσιμο JP-8 με τη χρήση ειδικών βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς και ανεφοδιασμού καυσίμων από το απόθεμα της Πολεμικής Αεροπορίας. Κατά την εκτέλεση της εν λόγω διαδικασίας τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα στα θεσμικά κείμενα μέτρα ασφαλείας».

Αναφέρει επίσης ότι «από τις αμερικανικές δυνάμεις που έχουν αναπτυχθεί στην Αεροπορική Βάση της Λάρισας για την υποστήριξη των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών δεν διακινούνται άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά».

Όπως σημειώνει ο Δένδιας «οι μεταφορές όπλων, πυρομαχικών, εκρηκτικών υλών κ.ά. με τη χρήση οδικών, σιδηροδρομικών και θαλασσίων υποδομών της Χώρας μας γίνονται με συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφάλειας, οι οποίες καθορίζονται στον ν. 2168/1993 (Α΄ 147)».

Και καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι «εν προκειμένω, όπως με πληροφόρησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες, ουδεμία μεταφορά στρατιωτικού υλικού πραγματοποιήθηκε στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Χώρας μας για λογαριασμό των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) ή κρατών – μελών του ΝΑΤΟ κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2023. Ως εκ τούτου, ουδεμία συσχέτιση προκύπτει μεταξύ του δυστυχήματος των Τεμπών και της μεταφοράς αμυντικού υλικού ή καυσίμων είτε για λογαριασμό των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είτε για λογαριασμό του ΝΑΤΟ και κρατών – μελών του».

Η απάντηση Δένδια σε Βελόπουλο για την παρουσία στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας

Την ίδια στιγμή ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας απαντά εγγράφως και σε ερώτηση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου με θέμα «ανάγκη διευκρινίσεων σχετικά με τη μετάβαση στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας στον χώρο όπου τελέστηκε η εγκληματική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη την 28/2/2023».

Σύμφωνα με τα όσα σημειώνει ο Νίκος Δένδιας:

«Όπως με πληροφόρησαν οι αρμόδιοι φορείς του υπουργείου, σας γνωρίζω ότι κατά την κρίσιμη χρονική περίοδο του 2023, ο τότε Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας ήταν επιφορτισμένος με τα καθήκοντα Ανώτατου Διοικητή Φρουράς Λάρισας. Ως εκ τούτου, στελέχη που υπηρετούσαν στη Φρουρά, σε θέσεις σχετικές με θέματα Πολιτικής Προστασίας, μετέβησαν στον τόπο του δυστυχήματος περίπου στις 10 πμ την 01-03-2023, στο πλαίσιο συνδρομής και συνεργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) με τις περιφερειακές και τοπικές υπηρεσίες σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ. 84/2009 (Α΄ 108), και κυρίως με σκοπό να ενημερωθούν για την κατάσταση της υγείας ενός στελέχους και της συζύγου άλλου στελέχους, που επέβαιναν στην αμαξοστοιχία. Εκεί παρέμειναν και επιμελήθηκαν την τοποθέτηση πέντε (5) σκηνών από τις ΕΔ (για δημοσιογράφους κ.ά.) και αποχώρησαν περί τις 3 μμ, αφού επιβεβαιώθηκε ότι δεν απαιτείτο πλέον η παρουσία τους».

Στο αίτημα Βελόπουλου να του δοθεί αντίγραφο από κάθε έγγραφη ή ηλεκτρονική διαταγή μετάβασης του ανωτέρω κλιμακίου στον χώρο της σύγκρουσης των τρένων ο Δένδιας υπογραμμίζει ότι «τα ονόματα των στελεχών που μετέβησαν εκεί αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία δεν δύνανται να γνωστοποιηθούν εν προκειμένω, καθότι η γνωστοποίηση αυτή αποτελεί μη νόμιμη επεξεργασία τους, αφού τα δεδομένα αυτά δεν είναι ούτε πρόσφορα ούτε αναγκαία για την επίτευξη του σκοπού του κοινοβουλευτικού ελέγχου, όπως προϋποθέτει το άρθρο 5 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων, δεδομένου ότι τα πρόσωπα στα οποία αφορούν δεν ενεπλάκησαν με κανέναν τρόπο στο εν λόγω δυστύχημα».

Hot this week

Ήπια άνοδος στην Wall Street- Οδεύει προς νέα κερδοφόρα εβδομάδα

Με ήπιες μεταβολές και μεικτά πρόσημα κινείται την Παρασκευή (11/10) η Wall Street, μετά τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ. Στο άνοιγμα της συνεδρίασης, ο Dow Jones σημειώνει άνοδο 0,58% φτάνοντας τις 42.701,45 μονάδες, ο S&P 500 καταγράφει κέρδη 0,23% στις 5.803,69 μονάδες και ο τεχνολογικός Nasdaq σημειώνει ήπια άνοδο 0,10% στις 18.302,20 μονάδες. Οι βασικοί δείκτες κινούνται με μεικτά

Τι συζήτησαν θεσμοί, ΤτΕ, τράπεζες και servicers στις συναντήσεις της Αθήνας

"Απόβαση" στην Αθήνα πραγματοποίησαν αυτές τις ημέρες κλιμάκια εκ Βρυξελλών και Φρανκφούρτης, τα οποία είχαν back to back συναντήσεις, τόσο με την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), όσο και με τις τράπεζες, αλλά και τους servicers, προκειμένου να ενημερωθούν… από πρώτο χέρι για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.  Πέρα

Southrock: «Πράσινη» πιστοποίηση EDGE για τα οικιστικά έργα στη Μύκονο

Τη διεθνή πιστοποίηση EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) από τoν ανεξάρτητο φορέα Green Business Certification Inc. (GBCI) απέκτησε η Southrock Asset Management για τα πολυτελή οικιστικά της έργα στις περιοχές Άγιος Ιωάννης και Φωκός στη Μύκονο. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πρώτη φορά που αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα λαμβάνουν αυτή

Σκλαβενίτης: Εκτακτο bonus 300 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους

Bonus ύψους 300 ευρώ χορηγεί σε όλους τους υπαλλήλους της η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης,  όπως επιβεβαίωσαν πηγές κοντά στην αλυσίδα. Η παροχή καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως αν είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης, λόγω της καλής πορείας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  To κόστος της έκτακτης παροχής εκτιμάται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ.  

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στον επόμενο τόνο η μετοχή θα γράφει τα 20 ευρώ

Κάποιος να αλλάξει την μπαταρία στο ακουστικό της αγοράς γιατί δεν άκουγε που δεν άκουγε τελευταία τα θετικά νέα των εταιρειών, τώρα έχει κουφαθεί τελείως. Ό,τι και να πλησιάσεις να της πεις στο αυτί, ό,τι και αν της φωνάξεις, ακόμα και μπόμπα από ένα μεγάλο επενδυτικό deal να της πετάξεις δίπλα της, αυτή στην κοσμάρα

Related Articles

Popular Categories

READ MORE