Monday, June 9, 2025
34 C
Athens

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Στο τελικό στάδιο οι εργασίες – Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης

Στην τελική του φάση εισέρχεται ο αυτοκινητόδρομος Α5, γνωστός ως «Πάτρα – Πύργος». Πρόκειται για ένα από τα πλέον συζητημένα έργα οδικής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας, με βαρύνουσα σημασία για την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την τοπική ανάπτυξη.

Με συνολικό μήκος 74,8 χλμ., το έργο περιλαμβάνει εργασίες διαπλάτυνσης σε 13 χλμ. στην υφιστάμενη χάραξη και κατασκευή νέας χάραξης μήκους 61,5 χλμ.

Το χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα:

  • Το τμήμα Αλισσός – Πύργος, μήκους περίπου 65,8 χλμ., θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου 2025
  • Το τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός, μήκους περίπου 8,5 χλμ., θα παραδοθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου 2025

Στην παρούσα φάση, το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων εργασιών σε όλο το μήκος του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ ο σχεδιασμός περιλαμβάνει 2 λωρίδες + 1 ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους, και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Μεταφορών 2021-2027, με συνολικό προϋπολογισμό 295 εκατομμυρίων ευρώ, και υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., η οποία έχει αναθέσει την κατασκευή του στις εταιρείες ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΤΕΡΝΑ.

Χρίστος Δήμας: Στο τελικό στάδιο η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου

«Η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος εισέρχεται, πλέον, στο τελικό στάδιο και η εποπτεία των εργασιών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γίνεται με συστηματικό τρόπο, σε συνεργασία με τους αναδόχους. Μέριμνά μας είναι να διασφαλίσουμε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας και εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Δήμας.

Σε ό,τι αφορά την τμηματική παράδοση του δρόμου στους χρήστες ο κ. Δήμας ανέφερε: «Στόχος παραμένει να παραδοθούν τα πρώτα 65 χιλιόμετρα του έργου από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, έως τα τέλη Ιουλίου και το υπόλοιπο τμήμα των 10 χιλιομέτρων μέχρι την Πάτρα, έως το τέλος Νοεμβρίου. Ένας στόχος ιδιαίτερα απαιτητικός, ο οποίος, όμως, μπορεί να επιτευχθεί χάρη στην άριστη συνεργασία και την αδιάκοπη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων».

Όπως υπογράμμισε, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα βελτιώσει άμεσα το επίπεδο οδικής ασφάλειας και τις συνθήκες των οδικών μεταφορών στη Δυτική Ελλάδα, ενώ θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στην κοινωνική συνοχή.

Νίκος Ταχιάος: «Από σύμβολο στασιμότητας, μοχλός ανάπτυξης»

Μετά την αυτοψία που έκανε στο πεδίο την περασμένη Τετάρτη, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, επισήμανε όχι μόνο την τεχνική του σημασία αλλά και το ευρύτερο πολιτικό του αποτύπωμα. «Τα χρόνια πριν από την διακυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είχε καταλήξει να αποτελεί ένα ακόμη σύμβολο όσων πήγαιναν στραβά στη δημόσια σφαίρα: απροκάλυπτη διαπλοκή και πολιτική εκμετάλλευση. Σήμερα, έχουμε μπροστά μας ένα έργο που μετατρέπεται σταδιακά από σύμβολο στασιμότητας, σε μοχλό ανάπτυξης. Δεν είμαστε εδώ μόνο για να κλείσουμε έναν κύκλο ακινησίας – είμαστε εδώ για να κάνουμε ένα ακόμα βήμα προς την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του πολίτη στην πολιτική και το κράτος. Με συνέπεια, σοβαρότητα και συνεχή έλεγχο στο πεδίο» τόνισε.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η επίτευξη των χρονοδιαγραμμάτων αποτελεί «όχι μόνο πολιτική δέσμευση, αλλά και στοίχημα ευθύνης απέναντι σε μια ολόκληρη περιοχή που δικαιούται σύγχρονες υποδομές, ασφάλεια στις μετακινήσεις και τελικά μία καλύτερη καθημερινότητα».

Για τα επόμενα βήματα και το εκκρεμές ζήτημα του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Ταχιάος ανέφερε: «Δουλεύουμε με τον παραχωρησιούχο για να κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση που θα ολοκληρώσει το δίκτυο των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου».

-

Hot this week

Γεωπολιτικές εντάσεις, τσουνάμι δασμών, αστάθεια. Το σημερινό περιβάλλον – χαρακτηριζόμενο από διαρκείς ανατροπές – κρύβει τεράστιες προκλήσεις και παγίδες. Πόσο καλά είναι «εξοπλισμένη» η Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τα όσα έρχονται; Πού θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι κυβερνήσεις και πώς μπορεί να κινηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον μία μικρή οικονομία όπως η Ελλάδα; Συζητήσαμε

Την εικόνα μίας πρωτεύουσας που βρίσκεται στην τελευταία φάση μιας προεκλογικής περιόδου δίνει σήμερα το Παρίσι, όπου πραγματοποιούνται τρεις πολιτικές συγκεντρώσεις. Η πρώτη άρχισε στις 13.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από δύο κόμματα της αριστεράς, την Ανυπότακτη Γαλλία και τους Οικολόγους. Η δεύτερη άρχισε στις 16.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από τον ακροδεξιό Εθνικό Συναγερμό

08:51, Σάββατο 19 Απριλίου 2025 πολιτική Φωτογραφία: Intime «Η νέα ανακοίνωση του οίκου Standard & Poor’s αποτελεί μια ακόμα διεθνή αντικειμενική αναγνώριση του μετρήσιμου αποτελέσματος που παράγει η συστηματική και αποφασιστική οικονομική πολιτική των κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, μια οικονομική πολιτική που συνδυάζει τη δημοσιονομική στοχοθεσία και σύνεση με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή»

Μητσοτάκης: Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους 12:15, Δευτέρα 21 Απριλίου 2025 πολιτική «Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους. Μαζί τους και κάθε πολίτης της Γης που

Κωνσταντοπούλου: Οι ανησυχίες του κ. Μητσοτάκη είναι για τις εκλογές – Αυτά που ανακοίνωσε έχουν τον χαρακτήρα των κλασικών παλαιοκομματικών προεκλογικών μέτρων «Ο κ. Μητσοτάκης, πριν από 15 χρόνια, δήλωνε ότι δεν έχει χρειαστεί ποτέ να ζήσει με 800 ευρώ και εύχεται να μην χρειαστεί. Ηγείται μιας κυβέρνησης και ενός κόμματος που χρωστάει 500 εκατομμύρια

Related Articles

Popular Categories

READ MORE