Τη δυσκολία να γίνουν προβλέψεις για την επίδραση που θα έχει στις τιμές του πετρελαίου η ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή εξέφρασε από την ετήσια Γενική Συνέλευση της Motor Oil ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ιωάννης Βαρδινογιάννης.
Στο σχετικό ερώτημα απάντησε ότι αν η σύγκρουση δεν επεκταθεί, τότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί σταδιακά, ωστόσο όπως είπε τα πάντα αυτή τη στιγμή είναι ανοικτά.
«Υπάρχει πιθανότητα να εκτροχιαστεί, κάτι που είναι δύσκολο να εκτιμηθεί αυτή τη στιγμή. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, το βασικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε, όπως και όλες οι υπόλοιπες εταιρείες, θα είναι η ασφάλεια εφοδιασμού», ανέφερε.
Ερωτηθείς σχετικά για τις τελευταίες επιχειρηματικές κινήσεις της εταιρείας, απάντησε ότι ο στόχος της Μotor Oil είναι η ενίσχυση της κερδοφορίας μέσω των non fuels items, εξηγώντας ότι δεν αλλάζει η εταιρεία, απλώς το ενδιαφέρον στρέφεται και σε άλλους τομείς. «Δεν μεταμορφώνεται η εταιρεία, κοιτάμε και άλλα πράγματα, δεν είμαστε προσηλωμένοι στην πράσινη ενέργεια. Εκτός από το πετυχημένο παράδειγμα της Optima, υπάρχουν και άλλοι τομείς που κοιτάμε εκτός ενέργειας», πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά την πίεση που δέχτηκε η μετοχή πέρυσι, ο κ. Βαρδινογιάννης ανέφερε ότι οι αιτίες ήταν θέματα εκτός της σφαίρας ευθύνης της εταιρείας. «Η έκτακτη εισφορά επηρέασε τη μετοχή σε απόλυτα νούμερα, ενώ είχε ως αποτέλεσμα η μετοχή να βγει από τον δείκτη MSCI Standard. Η εταιρεία έχει επανέλθει πολύ δυνατά και κάλυψε το κενό. Δεν αγοράζουμε τη μετοχή μας για να τη στηρίξουμε. Στηρίζουμε τη μετοχή με πράξεις και επενδύσεις, κάτι που έχει φανεί από το ότι έχει αποδειχθεί ανθεκτική σε διάφορες αρνητικές συγκυρίες όλα αυτά τα χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Δεν υπάρχει θέμα εισαγωγής της More στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Στη σημασία της ευελιξίας και της προσαρμογής μιας εταιρείας σε ένα περιβάλλον με λιγότερη προβλεψιμότητα, αναφέρθηκε από την πλευρά του ο αναπληρωτής CEO του ομίλου Πέτρος Τζαννετάκης, λέγοντας ότι «το resilience είναι η λέξη-κλειδί».
«Αυτή η ανθεκτικότητα χαρακτηρίζει διαχρονικά τη Μotor Oil -μια εταιρεία που έχει μάθει να λειτουργεί υπό πίεση, να επιβιώνει, να μετασχηματίζεται και να προχωρά», ανέφερε. Ταυτόχρονα, απέρριψε από την πλευρά του το ενδεχόμενο εισαγωγής της More στο Χρηματιστήριο, λέγοντας ότι «αυτό που κοιτάμε είναι να έχει σωστή κεφαλαιακή διάρθρωση, ώστε η χρηματοδότηση της ανάπτυξής της να μην επιβαρύνει τη μητρική».
Τα έργα πράσινου υδρογόνου
Η διοίκηση του ομίλου θύμισε τους 3 πυλώνες πάνω στους οποίους «πατά» η εταιρεία, τα καύσιμα, η ηλεκτρική ενέργεια και η κυκλική οικονομία, με επίκεντρο τομείς όπως η αποθήκευση ενέργειας, τα φωτοβολταϊκά και η διαχείριση αποβλήτων και ένα από τα πιο εμβληματικά έργα, την πρόσφατη έγκριση χρηματοδότησης ύψους 112 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για projects πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η πρόσφατη δημιουργία του πρώτου πρατηρίου ανεφοδιασμού υδρογόνου από την AVIN στους Αγ. Θεοδώρους.
Συνοψίζοντας τα επιτεύγματα των τελευταίων δύο δεκαετιών, ο κ. Τζανετάκης ανέφερε ότι η Motor Oil έχει καταβάλει μερίσματα συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ από το 2001 έως το 2024, προσφέροντας μέση ετήσια απόδοση 6,2%. Έχει κάνει συνολικές επενδύσεις κεφαλαίου 2,5 δισ. ευρώ, ενώ οι συμμετοχές και εξαγορές θυγατρικών φτάνουν το 1,3 δισ., διευρύνοντας την παρουσία του ομίλου σε κρίσιμους τομείς.
«Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τις ευκαιρίες εκεί όπου άλλοι βλέπουν ρίσκο. Επενδύουμε, ακόμα και όταν οι αγορές είναι επιφυλακτικές και παραμένουμε συνεπείς στο όραμα της οικογένειάς μας», ανέφερε και στάθηκε στην περυσινή απόκτηση του 94,4% της εταιρείας Ηλέκτωρ, καθώς και στην πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Κορίνθου το περασμένο φθινόπωρο.
Αν και μια από τις βασικές μονάδες του ομίλου παραμένει εκτός λειτουργίας, εντούτοις η παραγωγική ικανότητα κατέστη δυνατό να διατηρηθεί σε θετικά επίπεδα: Έφτασε το 70% το δ’ τρίμηνο του 2024 και 90% το α’ τρίμηνο του 2025. «Μέσα σε περίπου δύο με δυόμισι μήνες θα είμαστε πίσω στο σημείο που ξεκινήσαμε -και ακόμη πιο δυνατοί, με μια νέα μονάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά.