Κάποιος να αλλάξει την μπαταρία στο ακουστικό της αγοράς γιατί δεν άκουγε που δεν άκουγε τελευταία τα θετικά νέα των εταιρειών, τώρα έχει κουφαθεί τελείως. Ό,τι και να πλησιάσεις να της πεις στο αυτί, ό,τι και αν της φωνάξεις, ακόμα και μπόμπα από ένα μεγάλο επενδυτικό deal να της πετάξεις δίπλα της, αυτή στην κοσμάρα της. Οι τιμές των μετοχών των εμπλεκόμενων ομίλων στα θετικά νέα όχι μόνο δεν παίρνουν την ανιούσα, αλλά δείχνουν λες και έχουν μείνει από καύσιμα με τους αγοραστές να μην έχουν ουδεμία διάθεση να σπρώξουν το όχημα στην ανηφόρα.
Έχουμε για παράδειγμα τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΓΕΚΤΕΡΝΑ) που τις τελευταίες μέρες έχει μια ομοβροντία πολύ θετικών νέων και η αγορά έδωσε στη μετοχή της από το κλείσιμο της περασμένης Δευτέρας μια άνοδο +0,50 ευρώ ή ένα +2,9%. Τι τώρα από τα παρακάτω που θα αναφέρουμε αξίζει μια τέτοια ανταπόκριση στο ταμπλό, είναι δύσκολο να το εξηγήσουμε με λογικά επιχειρήματα.
Το πρώτο και το πλέον ουσιαστικό είναι ότι από την περασμένη Κυριακή η Αττική Οδός ανήκει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω της θυγατρικής “Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.” και τα έσοδα έχουν αρχίσει να κυλούν στο ταμείο της. Η όλη παραφιλολογία που είχε αναπτυχθεί επί μήνες με την ικανότητα του ομίλου να πληρώσει το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ έληξε δίχως… κιχ. Για να μην πω κάτι άλλο πιο βαρύ.
Όπως όλα έδειξαν, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μάζεψε δίχως κανένα απολύτως πρόβλημα τα 2,6 δισ. ευρώ από τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες κάλυψαν μάλιστα προς μεγάλη τους χαρά και ένα μεγάλο μέρος από το master plan των δανειοδοτήσεών τους για τον επόμενο χρόνο, ενώ συμπλήρωσε τα υπόλοιπα 671 εκατ. ευρώ από ίδια συμμετοχή με τα κεφάλαιά της.
Το δεύτερο είναι ότι μέσα σε δύο μόλις μέρες από την ώρα που έθεσε σε πλήρη λειτουργία τη “Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.”, ο όμιλος ανακοινώνει το δεύτερο πολύ θετικό νέο, με τη Latsco να αποκτά στη νέα εταιρεία μερίδιο 10%, σε τιμή μάλιστα που εμπεριέχει ένα έξτρα κέρδος της τάξης του +15% επί της αρχικής δεσμευμένης επένδυσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καταβάλλοντας το ποσό των 77 εκατ. ευρώ. Προσέξτε, ο όμιλος έδωσε 671 εκατ. ευρώ και έχει πάρει ήδη πίσω με σημαντικό κέρδος τα 77 εκατ. ευρώ, ενώ ο στρατηγικός στόχος του ομίλου είναι να δώσει σε βάθος χρόνου άλλο ένα 39% από τη νέα εταιρεία.
Το θέμα όμως ότι, όσο τρέχει ο χρόνος υπέρ της επένδυσης, είναι πολύ πιθανό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να πάρει εξολοκλήρου πίσω το ποσό των 671 εκατ. ευρώ που έδωσε, διατηρώντας και το 51%. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που αμέσως μετά την εξαγορά από τη Latsco βγήκε η AXIA και ανέβασε τη τιμή στόχο της μετοχής στα 27,40 ευρώ ή ένα +56% από το χθεσινό κλείσιμο των 17,58 ευρώ.
Φυσικά, όσο προχωρούν οι εβδομάδες προς το 2025 και βάλουμε δίπλα – δίπλα τη Νέα Αττική Οδό, την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και την έναρξη της λειτουργίας της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικού αέριο στην Κομοτηνή, τα 20 ευρώ στη μετοχή δύσκολα θα μπορέσουν να σταθούν εμπόδιο στην ορμή ανάπτυξης των οικονομικών επιδόσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το τρίτο νέο είναι αυτό που φαίνεται ότι το έχουμε κάπως “ξεχάσει”, παθαίνοντας ίσως παράκρουση μετά από τόσες φορές που το έχουμε ακούσει. Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή περνάει πλέον στα χέρια της “Abu Dhabi Future Energy PJSC – Masdar”.
Τι σημαίνει αυτό; Μα φυσικά ότι ο όμιλος θα βάλει στο ταμείο του 864 εκατ. ευρώ και θα αφαιρέσει κατευθείαν από τον ισολογισμό του δανειακές υποχρεώσεις της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής ύψους 1,1 δισ. ευρώ. Αυτό από μόνο του είναι ικανό να δώσει το κατάλληλο καύσιμο προς τα 20 ευρώ αλλά, όπως προαναφέραμε, η αγορά έχει κουφαθεί και δεν ακούει τίποτα. Ίσως και για “καλό” μας, μιας που ακόμα βρίσκουμε τιμές αγοράς πέριξ των 17 ευρώ.
Στη διαγραμματική ανάλυση ο χρόνος εμφανίζεται αρκετά πιεστικός με το μακροπρόθεσμο ανοδικό στροφέα “S” να δίνει ένα περιθώριο λίγων ακόμα ημερών στην πλάγια σταθεροποιητική κίνηση της μετοχής που πραγματοποιείται κατά βάση πάνω από το όριο των 17 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, ο στροφέας θα πιέσει την τιμή της μετοχής ώστε να μπει μέσα στο εύρος διακύμανσης των 19 με 20,20 ευρώ από το δεύτερο 15ήμερο του Νοεμβρίου έως τις αρχές του Δεκεμβρίου.
Το βραχυχρόνιο trigger στην ανοδική κίνηση θα δοθεί από τη διάλυση της καθοδικής γραμμής αντίστασης “Q” στα 17,90 ευρώ, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τα νέα ιστορικά υψηλά, που είναι λίγο πάνω από τα 18,24 ευρώ.
Το κομβικό σημείο πάντως για τη μετοχή είναι τα 19,34 ευρώ. Είναι το νούμερο που θα δώσει το δικαίωμα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να περάσει την είσοδο των 2 δισ. ευρώ κεφαλαιοποίηση.