Στη δωρεά 100 ολοκληρωμένων συστημάτων απινιδωτών (shock stations) σε ισάριθμα δημόσια σχολεία ανά την Ελλάδα προχωρά η Attica Bank σε συνεργασία με την Ανθρωπιστική Οργάνωση «Kids Save Lives – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η δράση αυτή, που εντάσσεται στο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Τράπεζας «Αttica Bank Παιδί & Παιδεία», παρουσιάστηκε σήμερα σε ενημερωτική συνάντηση μεταξύ του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκου Πιερρακάκη, της Διευθύνουσας Συμβούλου της Αttica Bank, κυρίας Ελένης Βρεττού και του Προέδρου και Αντιπροέδρου του Kids Save Lives, κ.κ. Αναστάση Στεφανάκη και Κωνσταντίνου Λαζαρίδη.
Η συνεργασία της Τράπεζας με το Kids Save Lives αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας των σχολικών κοινοτήτων, δίνοντας ιδιαίτερη προτεραιότητα σε περιοχές όπου η κάλυψη απινιδωτών δεν είναι επαρκής. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η Τράπεζα διασφαλίζει ότι 100 σχολικές μονάδες θα διαθέτουν τη σωστή γνώση πρώτων βοηθειών και τα κατάλληλα εργαλεία για να βοηθήσουν σε ένα καρδιολογικό περιστατικό μέχρι να αναλάβουν οι διασώστες του ΕΚΑΒ. Στο πλαίσιο της παρουσίασης, η κυρία Βρεττού ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και το 2025, ενισχύοντας περισσότερα σχολεία της χώρας με απινιδωτές και εκπαιδεύοντας ακόμη περισσότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Το Kids Save Lives είναι υπεύθυνο για την τοποθέτηση των σταθμών απινιδωτών στα σχολεία, καθώς και για την εκπαίδευση των μαθητών και πιστοποίηση των δασκάλων-καθηγητών στη βασική καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και στη σωστή χρήση των απινιδωτών. Τα shock stations τοποθετούνται σε ειδικά κυτία φύλαξης στους προθαλάμους των σχολείων, ώστε εφόσον χρειαστεί να είναι διαθέσιμα στο σύνολο της τοπικής κοινωνίας. Μέχρι σήμερα έχουν διανεμηθεί 85 συστήματα απινιδωτών, ενώ τα υπόλοιπα θα βρίσκονται στα σχολεία έως το τέλος του έτους.
Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε:
«Ένα από τα πράγματα που ως Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θέλουμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας είναι ότι ο ενεργός πολίτης είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να βοηθήσει τον διπλανό του αν υπάρξει ανάγκη. Για να μπορούμε, όμως, να προσφέρουμε στον συνάνθρωπό μας χρειάζεται τόσο η προθυμία και η αίσθηση του καθήκοντος, όσο και η γνώση και τα εργαλεία. Γι’ αυτό και είναι σπουδαία η δράση της Αttica Bank και του Kids Save Lives που μας παρουσίασαν σήμερα. Οι εκατό απινιδωτές και η εκπαίδευση των δασκάλων – καθηγητών στη σωστή χρήση τους και στην εφαρμογή ΚΑΡΠΑ αποτελούν ένα εν δυνάμει δώρο ζωής για κάθε παιδί και για κάθε ενήλικα που μπορεί να βρεθεί σε κίνδυνο κοντά στο σχολικό περιβάλλον. Τους ευχαριστούμε και τους συγχαίρουμε για αυτή την πρωτοβουλία και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την πρόθεση περαιτέρω επέκτασης του προγράμματος».
H Διευθύνουσα Σύμβουλος της Αttica Bank, κυρία Ελένη Βρεττού, ανέφερε:
«Η Αttica Bank, πιστή στη δέσμευσή της για προσφορά στην κοινωνία και με ιδιαίτερη ευαισθησία προς τα παιδιά, προχωρά σε αυτή την πρωτοβουλία για να ενισχύσει την ασφάλεια χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και να προσφέρει ένα σημαντικό εργαλείο ζωής στις τοπικές κοινωνίες. Γνωρίζουμε ότι η έγκαιρη παρέμβαση σώζει, και με την τοποθέτηση των απινιδωτών προσφέρουμε μια ουσιαστική ευκαιρία για την ενίσχυση των πρώτων βοηθειών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Η δωρεά αυτή δεν είναι απλώς μια πράξη προσφοράς, αλλά μια επένδυση στο μέλλον των παιδιών μας και στην ασφάλεια των σχολικών κοινοτήτων».
Ο Πρόεδρος του Kids Save Lives, κ. Αναστάσης Στεφανάκης, ανέφερε:
«Οι 100 Σταθμοί Απινιδωτών που εγκαθιστούμε στο πλαίσιο της δωρεάς της Αttica Bank θα προσφέρουν καθημερινά προστασία σε 21.237 μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς, ενώ για το υπόλοιπο της ημέρας θα προστατεύουν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες που ζουν στις ευρύτερες περιοχές, καθώς προτιμήθηκε η τοποθέτηση να γίνει στον εξωτερικό χώρο των σχολείων, ώστε να είναι χρήσιμοι οι απινιδωτές 24/7. Είναι η πρώτη φορά που υλοποιείται ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα εγκατάστασης απινιδωτών και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που θα έχει και συνέχεια».