Wednesday, July 23, 2025
35.1 C
Athens

Επενδυτή ψάχνει η ΕΖΑ, γιατί επαναφέρει τη μπύρα «Πειραϊκή»

Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) επιχειρεί μια στοχευμένη επανεκκίνηση. Επανέφερε στην αγορά την μπύρα «Πειραϊκή», μια επωνυμία που είχε εξαφανιστεί για σχεδόν δέκα χρόνια, ποντάροντας στη δύναμη της τοπικής ταυτότητας και της ψυχολογίας του καταναλωτή. Η κίνηση συμπίπτει από την μία με το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα … «τοπικά» brands, και από την άλλη με τις εντεινόμενες φήμες για πώληση της εταιρείας.

Η Πειραϊκή κυκλοφορεί αποκλειστικά στον Πειραιά, σε σημεία HORECA και επιλεγμένα καταστήματα Σκλαβενίτη, ενώ η διανομή της περιορίζεται στον Αργοσαρωνικό. Στόχος της εταιρείας είναι να αγγίξει καθημερινά ένα εν δυνάμει κοινό 20.000–30.000 νεαρών καταναλωτών σε μια ευρύτερη ζώνη 466.000 κατοίκων, εστιάζοντας σε όσους έχουν τακτική παρουσία σε χώρους εστίασης. Πρόκειται για μια εμπορικά ενδιαφέρουσα κίνηση, αλλά όχι για ένα προϊόν που από μόνο του αλλάζει το μέγεθος ή το μέλλον της ΕΖΑ.

«Δεν θέλουμε να πάμε στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Θέλουμε η Πειραϊκή να είναι η μπύρα του Πειραιά», δήλωσε πρόσφατα ο CEO της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης (φωτό), υπενθυμίζοντας ότι η μπύρα «είναι ψυχολογία». Η εταιρεία σημείωσε, σύμφωνα με τη διοίκησή της, άνοδο +7% στις πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ οι premium μπύρες της «έτρεξαν» με διψήφια ανάπτυξη.

Το momentum, ωστόσο, δεν περιορίζεται στα ράφια. Πίσω από την επανακυκλοφορία κρύβεται μια στρατηγική μετάβασης. Η ΕΖΑ βρίσκεται από το 2019 υπό τον έλεγχο του fund Diorama II, (το διαχειρίζεται η Deca Investements) το οποίο επιθυμεί να αποεπενδύσει. Την ίδια στιγμή η εταιρεία πάτησε φρένο στην παραγωγή. Περιόρισε την παραγωγή της κάτω από το όριο που ενεργοποιεί πρόσθετο ΕΦΚ, μειώνοντας τον τζίρο στα 29 εκατ. ευρώ από 31,5 εκατ. το 2023, αλλά ενίσχυσε τα EBITDA (+55%) και τις ταμειακές ροές. Η διοίκηση επέλεξε να περιορίσει την παραγωγή κάτω από τα 200.000 εκατόλιτρα για φορολογικούς λόγους, αποφεύγοντας πρόσθετο ΕΦΚ ύψους περίπου 12,5 εκατ. ευρώ.

Η επιλογή της Πειραϊκής εντάσσεται σε μια ευρύτερη τάση, η επαναφορά «ξεχασμένων» ελληνικών brands που κουβαλούν ιστορία και τοπικότητα. Από την Fix και την Άλφα μέχρι τη Μάμος και τη Μύθος, οι μεγάλες ζυθοποιίες έχουν στραφεί επανειλημμένα σε τέτοιες επιλογές, με στόχο να αγγίξουν μια ισχυρή εγχώρια καταναλωτική ανάγκη. Την οικειότητα και τη σύνδεση με το παρελθόν.

Δεν είναι σύμπτωση ότι ελληνόφωνα brands, όπως η Άλφα με μερίδιο 24,4% στα σούπερ μάρκετ, κυριαρχούν στην αγορά έναντι των διεθνών. Το όψιμο ενδιαφέρον για τέτοιες κινήσεις, από μικρούς και μεγάλους παίκτες, εδράζεται ακριβώς σε αυτή την τάση. Οι Έλληνες καταναλωτές θέλουν να πίνουν «δικά τους» προϊόντα, ακόμη κι αν αυτά διανέμονται από πολυεθνικά σχήματα. Και εκεί ακριβώς ποντάρει η ΕΖΑ, λίγο πριν την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος.

Hot this week

Γεωπολιτικές εντάσεις, τσουνάμι δασμών, αστάθεια. Το σημερινό περιβάλλον – χαρακτηριζόμενο από διαρκείς ανατροπές – κρύβει τεράστιες προκλήσεις και παγίδες. Πόσο καλά είναι «εξοπλισμένη» η Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τα όσα έρχονται; Πού θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι κυβερνήσεις και πώς μπορεί να κινηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον μία μικρή οικονομία όπως η Ελλάδα; Συζητήσαμε

Την εικόνα μίας πρωτεύουσας που βρίσκεται στην τελευταία φάση μιας προεκλογικής περιόδου δίνει σήμερα το Παρίσι, όπου πραγματοποιούνται τρεις πολιτικές συγκεντρώσεις. Η πρώτη άρχισε στις 13.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από δύο κόμματα της αριστεράς, την Ανυπότακτη Γαλλία και τους Οικολόγους. Η δεύτερη άρχισε στις 16.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από τον ακροδεξιό Εθνικό Συναγερμό

08:51, Σάββατο 19 Απριλίου 2025 πολιτική Φωτογραφία: Intime «Η νέα ανακοίνωση του οίκου Standard & Poor’s αποτελεί μια ακόμα διεθνή αντικειμενική αναγνώριση του μετρήσιμου αποτελέσματος που παράγει η συστηματική και αποφασιστική οικονομική πολιτική των κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, μια οικονομική πολιτική που συνδυάζει τη δημοσιονομική στοχοθεσία και σύνεση με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή»

Μητσοτάκης: Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους 12:15, Δευτέρα 21 Απριλίου 2025 πολιτική «Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους. Μαζί τους και κάθε πολίτης της Γης που

Orilina Properties: Εύρος τιμής €0,91 – €0,95 για τη δημόσια προσφορά

Το εύρος της τιμής διάθεσης των μετοχών στην δημόσια προσφορά για την είσοδο στο χρηματιστήριο ανακοίνωσε η Orilinina. Κινείται μεταξύ 0,91 και 0,95 ευρώ ανά μετοχή. Με βάση την ανώτατη τιμή του ανωτέρω εύρους τα συνολικά έσοδα της Αύξησης, υπό την παραδοχή της πλήρους κάλυψης αυτής, θα ανέλθουν σε €30.590.000.Η τιμή διάθεσης» θα καθοριστεί από το

Related Articles

Popular Categories

READ MORE