Στη διεκδίκηση νέων δημόσιων έργων στη Ρουμανία εισέρχεται ο όμιλος Aktor, αξιοποιώντας την πολύχρονη παρουσία του στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά και την τεχνική υποδομή που έχει εγκαταστήσει.
Το συνολικό κατασκευαστικό αντικείμενο στον τομέα των υποδομών που δημοπρατείται το προσεχές διάστημα ανέρχεται σε 18 δισ. ευρώ. Η δε θυγατρική του ομίλου στη Ρουμανία διεκδικεί από το παραπάνω πακέτο, διαγωνισμούς 4 δισ. ευρώ περίπου για δύο σιδηροδρομικά έργα και ένα οδικό, πιθανότατα μέσω κοινοπρακτικού σχήματος, σύμφωνα με τον Αντώνη Κυριακό, γενικό διευθυντή της Aktor Ρουμανίας.
Σε κάθε περίπτωση η τοπική θυγατρική έχει σχηματίσει ανεκτέλεστο έργων ύψους 900 εκατ. ευρώ και έχει στο pipeline πέντε εν ενεργεία έργα. Το 2024 δε παρουσίασε κύκλο εργασιών ύψους 234 εκατ. εευρώ γεγονός που την κατατάσσει στην πρώτη πεντάδα του τοπικού ανταγωνισμού που εκπροσωπείται από μεγάλους ευρωπαϊκούς ομίλους, αλλά και δυναμικά αναπτυσσόμενους τουρκικούς ομίλους.
Στο πλαίσιο της δραστηριότητάς της, η εταιρεία ολοκλήρωσε και παραδίδει στο Ρουμανικό κράτος τον μεγάλο οδικό άξονα του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητοδρόμου Βουκουρεστίου Α0 (Lot 3), τελικού προϋπολογισμού ύψους 305 εκατ. ευρώ, ο οποίος θα συμπληρώσει την εξωτερική αρτηρία της πόλης.
Συγκεκριμένα, ο αυτοκινητόδρομος Α0 Sud χωρίζεται σε τρία υποτμήματα, το μεγαλύτερο εκ των οποίων (Lot3) κατασκευάστηκε από την AKTOR Ρουμανίας. Πρόκειται για 18 χιλιόμετρα εξ ολοκλήρου νέου αυτοκινητόδρομου, που συνοδεύτηκε από την κατασκευή απαιτητικών και δύσκολων τεχνικών έργων, όπως μεταξύ άλλων, 4 μεγάλων γεφυρών, 46 μικρών τεχνικών έργων και 6 άνω διαβάσεων και σχεδιάστηκε για ταχύτητες 140 χλμ. / ώρα.
Για τις ανάγκες του έργου, χρησιμοποιήθηκαν 260.000 τόνοι ασφάλτου, ενώ εγκαταστάθηκαν 620 στύλοι φωτισμού LED και «έξυπνα» συστήματα μεταφορών (ITS).
Υπενθυμίζεται ότι η αγορά της Ρουμανίας είναι στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο AKTOR, ο οποίος δραστηριοποιείται στη γειτονική χώρα εδώ και πάνω από 20 χρόνια και απασχολεί άνω των 700 εργαζομένων, έχοντας κατασκευάσει σημαντικά έργα συγκοινωνιακών υποδομών και υλοποιώντας σήμερα έργα νέας γενιάς που υπόσχονται να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό της.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία στα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δουνάβεως και έχει στρατηγική σημασία για την Ευρώπη.
Εκεί, ο Όμιλος κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata (Lot-2), προϋπολογισμού €507 εκατ., ένα δύσκολο τεχνικό έργο που προβλέπει την κατασκευή 2 δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τη φυσική πρόοδο να ανέρχεται σε 38% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025).
Σημειωτέον ότι πρόκειται για το πρώτο έργο στη Ρουμανική ιστορία και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη όπου γίνεται παράλληλη χρήση 4 μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM), για τα οποία ο όμιλος AKTOR επένδυσε περίπου €70 εκατ. μετά την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.
Παράλληλα, συμμετέχει στα έργα αναβάθμισης της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου €272 εκατ. (τεχνικό αντικείμενο AKTOR), σε μήκος 84 χλμ., που βρίσκεται σε εξέλιξη, με το ποσοστό ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου να ανέρχεται σε 30% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025).
Επιπλέον, η εταιρεία συμμετέχει στο έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής Γραμμής Σύνορα – Curtici – Simeria (τμήμα Ilteu-Gurasada), ύψους €159 εκατ., η οποία είναι επίσης τμήμα του Διευρωπαϊκού Μεταφορών και περιλαμβάνει δύσκολα τεχνικά έργα, όπως σήραγγες και γέφυρες, για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής.
Ακόμη, η AKTOR Ρουμανίας έχει υπογράψει δύο συμφωνίες – πλαίσιο με τις ρουμανικές αρχές για την συντήρηση τηςσιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, αθροιστικού ύψους €186 εκατ.