Thursday, July 17, 2025
35.2 C
Athens

Η στόχευση Aegean σε Ινδία και κρίσιμες μακρινές αγορές

Με δύο νέα αεροσκάφη τύπου Airbus Α321neo XLR (Extra Long Range) που διαθέτουν ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια πτήσης, έως 10,5 ώρες, θα ενισχύσει άμεσα τον στόλο της η Aegean, με το συνολικό ύψος της επένδυσης που ξεκίνησε το 2018 να διαμορφώνεται πλέον στα 4 δισ. δολάρια.

Τα δύο νέα αεροσκάφη, τα οποία αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της Aegean τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους και τον Μάρτιο του 2026, δίνουν τη δυνατότητα στον μεγαλύτερο εγχώριο αερομεταφορέα να ανοίξει περαιτέρω τα φτερά του, σε πρώτη φάση μέχρι την Ινδία.

«Το 2018 είχαμε κάνει μία παραγγελία για 46 αεροσκάφη Airbus A320neo και A321neo. Η συγκεκριμένη παραγγελία επεκτάθηκε στα 50 αεροσκάφη και τον Απρίλιο του 2024 ενισχύσαμε αυτή την παραγγελία με 8 επιπλέον αεροσκάφη, τα 4 εκ των οποίων θα ανήκουν στην οικογένεια Airbus Α321 neo LR. Αυτά τα αεροσκάφη θα μας έδιναν τη δυνατότητα να πετάξουμε στην Ινδία, ωστόσο, αυτά θα τα παραλάβουμε εν τέλει με καθυστέρηση το 2027 και το 2028», τόνισε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης.

«Έτσι, από πέρυσι τον Σεπτέμβριο αναζητούσαμε να βρούμε τη λύση για το πώς θα μπούμε στην αγορά της Ινδίας το 2026 και τελικά καταλήξαμε σε συμφωνία με την Airbus για αυτά τα δύο νέα αεροσκάφη», προσέθεσε.

Βάσει σχεδιασμού, τα νέα δρομολόγια της Aegean προς την Ινδία θα ξεκινήσουν το 2026. Πιο συγκεκριμένα τον Μάρτιο θα ξεκινήσουν οι πτήσεις προς το Νέο Δελχί και τον Μάιο του 2026 θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια προς Μουμπάι. Στόχος είναι η εκτέλεση 5 εβδομαδιαίων πτήσεων προς το Νέο Δελχί και τριών εβδομαδιαίων πτήσεων προς τη Μουμπάι.

Η εταιρεία από τη συνολική παραγγελία των 60 αεροσκαφών έχει παραλάβει μέχρι σήμερα 36 και αναμένεται να παραλάβει τα υπόλοιπα 24, συμπεριλαμβανομένων των 4 LR και των 2 XLR, μέχρι το 2031.

Μάλιστα, η σταδιακή προσθήκη στον στόλο της εταιρείας και των αεροσκαφών Α321neo LR το 2027 και το 2028, θα επιτρέψει στη διοίκηση της Aegean να εξετάσει και τη δυνατότητα εκτέλεσης περισσότερων νέων μακρινών δρομολογίων σε προορισμούς εκτός της Ε.Ε., όπως η Μπανγκαλόρ στην Ινδία, οι Σεϋχέλλες, οι Μαλδίβες, το Ναϊρόμπι, το Αλμάτι, το Λάγος, το Κέιπ Τάουν και η Τσενγκντού στην Κίνα, διαφοροποιώντας ενδεχομένως εποχικά τις επιλογές για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν επιχειρησιακά.

«Το θέμα είναι να “χτίσεις” την εμπειρία γιατί εμείς θα κληθούμε να εκτελέσουμε πτήσεις διάρκειας άνω των 5 ωρών, κάτι που δεν έχουμε ξαναεπιχειρήσει. Από κει και πέρα ανάλογα θα προσθέσουμε και θα επιλέξουμε νέους προορισμούς», επεσήμανε ο Ευτ. Βασιλάκης.

«Είτε από πλευράς επενδύσεων και παροχής νεών εμπειριών και επιλογών για τους ταξιδιώτες μας, είτε για να δώσουμε μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία σε αυτό που κάνουμε με στόχο να δημιουργήσουμε ένα εξαγώγιμο προϊόν πέρα από τη μεταφορά, η προσπάθειά μας είναι ολοκληρωμένη σε όλες τις κατευθύνσεις για να αναπτύξουμε μια υποδομή η οποία έχει ακόμη πιο στέρεα βάση και πάνω στην οποία μπορούμε να “χτίσουμε” σταδιακά», προσέθεσε.

Η αγορά της Ινδίας

Η προσθήκη των συνολικά 6 αεροσκαφών των δύο «ειδικά διαμορφωμένων» εκδόσεων των Airbus A321neo, που παρέχουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να εκτελέσει πτήσεις μεγαλύτερης εμβέλειας, συνιστά ορόσημο για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Aegean σε αγορές εκτός της Ε.Ε., με αιχμή την Ινδία, μία αγορά με την οποία φλερτάρουν έντονα το τελευταίο χρονικό διάστημα οι επικεφαλής της αεροπορικής.

Άλλωστε, η πολλά υποσχόμενη αγορά της Ινδίας «κρύβει» σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης για την Aegean, η οποία θα είναι και η πρώτη αεροπορική που θα εκτελεί απευθείας πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών. Μάλιστα, δεδομένου ότι ένας μεγάλος αριθμός Ινδών ανήκει στους ταξιδιώτες υψηλής οικονομικής επιφάνειας, οι προοπτικές που διανοίγονται για την ελληνική αεροπορική πολλαπλασιάζονται.

«Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Aegean είναι ότι δεν πετάει κανένας άλλος στην Ινδία σήμερα και ότι πρακτικά η Ινδία είναι μία χώρα με 1,5 δισ. πληθυσμό. Οι μισοί Ινδοί έχει εισόδημα πάνω από 53 χιλιάδες, στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 2%. Η διαφορά είναι ότι εμείς είμαστε 10 εκατ., οι Ινδοί είναι 1,5 δισ. Υπάρχει μεγάλη δυναμική στη συγκεκριμένη αγορά», είπε ο Ευτ. Βασιλάκης.

Τόνισε, δε, πως για το συγκεκριμένο εγχείρημα η Aegean θα χρειαστεί την αρωγή των υπουργείων Τουρισμού και Εξωτερικών σε ό,τι αφορά την έκδοση θεωρήσεων Visa. Αναφερόμενος στο κόστος των εισιτηρίων, ο πρόεδρος της αεροπορικής είπε πως «η στόχευση δεν είναι να είσαι φθηνός, αλλά ποιοτικός. Είναι κρίσιμης σημασίας να συνεργαστούμε με τους δύο μεγαλύτερους αερομεταφορείς της Ινδίας, την Air India και την IndiGo, για να αναπτύξουμε καλύτερα το δίκτυό μας».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης Έρευνας του υπουργείου Τουρισμού, η Ινδία αναμένεται να αποτελέσει φέτος μία από τις μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές στον κόσμο περνώντας από τη 12η στην 5η θέση στη διεθνή κατάταξη. Εξ ου και στόχος είναι η ενίσχυση του μεριδίου του ελληνικού τουρισμού στην αγορά της Ινδίας, με απώτερη επιδίωξη την αύξηση των τουριστικών ροών και εισπράξεων.

Σημειωτέον δε ότι με πληθυσμό 1,4 δισ. και μια αυξανόμενη μεσαία τάξη που προβλέπεται να αντιπροσωπεύει το 60% της δημογραφικής πυραμίδας μέχρι το 2047, η Ινδία είναι σήμερα η πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Hot this week

Γεωπολιτικές εντάσεις, τσουνάμι δασμών, αστάθεια. Το σημερινό περιβάλλον – χαρακτηριζόμενο από διαρκείς ανατροπές – κρύβει τεράστιες προκλήσεις και παγίδες. Πόσο καλά είναι «εξοπλισμένη» η Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τα όσα έρχονται; Πού θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι κυβερνήσεις και πώς μπορεί να κινηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον μία μικρή οικονομία όπως η Ελλάδα; Συζητήσαμε

Την εικόνα μίας πρωτεύουσας που βρίσκεται στην τελευταία φάση μιας προεκλογικής περιόδου δίνει σήμερα το Παρίσι, όπου πραγματοποιούνται τρεις πολιτικές συγκεντρώσεις. Η πρώτη άρχισε στις 13.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από δύο κόμματα της αριστεράς, την Ανυπότακτη Γαλλία και τους Οικολόγους. Η δεύτερη άρχισε στις 16.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από τον ακροδεξιό Εθνικό Συναγερμό

08:51, Σάββατο 19 Απριλίου 2025 πολιτική Φωτογραφία: Intime «Η νέα ανακοίνωση του οίκου Standard & Poor’s αποτελεί μια ακόμα διεθνή αντικειμενική αναγνώριση του μετρήσιμου αποτελέσματος που παράγει η συστηματική και αποφασιστική οικονομική πολιτική των κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, μια οικονομική πολιτική που συνδυάζει τη δημοσιονομική στοχοθεσία και σύνεση με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή»

Μητσοτάκης: Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους 12:15, Δευτέρα 21 Απριλίου 2025 πολιτική «Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους. Μαζί τους και κάθε πολίτης της Γης που

Κωνσταντοπούλου: Οι ανησυχίες του κ. Μητσοτάκη είναι για τις εκλογές – Αυτά που ανακοίνωσε έχουν τον χαρακτήρα των κλασικών παλαιοκομματικών προεκλογικών μέτρων «Ο κ. Μητσοτάκης, πριν από 15 χρόνια, δήλωνε ότι δεν έχει χρειαστεί ποτέ να ζήσει με 800 ευρώ και εύχεται να μην χρειαστεί. Ηγείται μιας κυβέρνησης και ενός κόμματος που χρωστάει 500 εκατομμύρια

Related Articles

Popular Categories

READ MORE