Monday, July 21, 2025
29 C
Athens

Μάζεψε τζίρο 7,8 δισ. ευρώ σε έξι μήνες το λιανεμπόριο

Παρά τη γενικευμένη εικόνα σταθεροποίησης στην εγχώρια κατανάλωση, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα κατέγραψε αξιοσημείωτη άνοδο 7,9% σε αξία το πρώτο εξάμηνο του 2025, φτάνοντας τα 7,799 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ.

Πρόκειται για ενίσχυση της αγοράς κατά σχεδόν 570 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, ένδειξη ισχυρής ανθεκτικότητας και αυξημένων ροών σε μια συγκυρία περιορισμένων πληθωριστικών πιέσεων.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη δυναμική διαδραμάτισαν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs), τα οποία αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών πωλήσεων και αναπτύσσονται με ρυθμό 6,5%. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η άνοδος αυτή δεν οφείλεται κυρίως στις τιμές, αλλά στη ζήτηση. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,4%, ενώ η μέση τιμή ενισχύθηκε μόλις κατά 1,1%, μια ένδειξη ότι οι καταναλωτές επιστρέφουν δυναμικά στα ράφια, όχι απλώς λόγω πληθωριστικής συμπίεσης τιμών.

Σε επίπεδο κατηγοριών, μόνο τα τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά καταγράφουν αύξηση μέσης τιμής (+2,4%). Αντίθετα, στα μη τρόφιμα διαφαίνονται σαφείς αποπληθωριστικές τάσεις, με μείωση τιμών -3,2% στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και -2,6% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.

Οι εξελίξεις στις προωθητικές πολιτικές αποτελούν έναν επιπλέον δείκτη στρατηγικής προσαρμογής. Η ένταση των προωθητικών ενεργειών στα επώνυμα προϊόντα (branded) έχει περιοριστεί στο 51,3%, από 68,6% πέρυσι, υπό την επίδραση του επικαιροποιημένου κώδικα δεοντολογίας. Το εντυπωσιακό είναι πως, παρότι οι εκπτώσεις μειώνονται, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει στάσιμο στο 24,5% κάτι που δείχνει πως τα επώνυμα brands διατηρούν ισχυρή απήχηση.

Σύμφωνα με ανάλυση της NielsenIQ, η στρατηγική «Every Day Low Price» (EDLP) κερδίζει έδαφος. Οι επώνυμοι παίκτες ρολάρουν μικρότερες, αλλά σταθερές μειώσεις τιμής για να περιορίσουν το price gap έναντι των PLs. Σε κατηγορίες που συνθέτουν το 50% του τζίρου των FMCGs, όπως ελληνικός καφές, μπύρα, τυριά, μαλακτικά και πάνες, η μείωση της προωθητικής έντασης συνδυάζεται με μείωση της απόστασης μέσων τιμών από τα private labels.

Ιδιαίτερη δυναμική εμφανίζουν και οι τουριστικές περιοχές. Τα νησιά του Ιουνίου και του Αιγαίου αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,3% του συνολικού τζίρου και αναπτύσσονται με ρυθμό 11,7% σε αξία, ενισχύοντας τον εποχικό αλλά σταθερό ρόλο του τουρισμού στις λιανικές πωλήσεις τροφίμων.

Hot this week

Γεωπολιτικές εντάσεις, τσουνάμι δασμών, αστάθεια. Το σημερινό περιβάλλον – χαρακτηριζόμενο από διαρκείς ανατροπές – κρύβει τεράστιες προκλήσεις και παγίδες. Πόσο καλά είναι «εξοπλισμένη» η Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τα όσα έρχονται; Πού θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι κυβερνήσεις και πώς μπορεί να κινηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον μία μικρή οικονομία όπως η Ελλάδα; Συζητήσαμε

Την εικόνα μίας πρωτεύουσας που βρίσκεται στην τελευταία φάση μιας προεκλογικής περιόδου δίνει σήμερα το Παρίσι, όπου πραγματοποιούνται τρεις πολιτικές συγκεντρώσεις. Η πρώτη άρχισε στις 13.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από δύο κόμματα της αριστεράς, την Ανυπότακτη Γαλλία και τους Οικολόγους. Η δεύτερη άρχισε στις 16.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από τον ακροδεξιό Εθνικό Συναγερμό

08:51, Σάββατο 19 Απριλίου 2025 πολιτική Φωτογραφία: Intime «Η νέα ανακοίνωση του οίκου Standard & Poor’s αποτελεί μια ακόμα διεθνή αντικειμενική αναγνώριση του μετρήσιμου αποτελέσματος που παράγει η συστηματική και αποφασιστική οικονομική πολιτική των κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, μια οικονομική πολιτική που συνδυάζει τη δημοσιονομική στοχοθεσία και σύνεση με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή»

Μητσοτάκης: Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους 12:15, Δευτέρα 21 Απριλίου 2025 πολιτική «Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους. Μαζί τους και κάθε πολίτης της Γης που

Κωνσταντοπούλου: Οι ανησυχίες του κ. Μητσοτάκη είναι για τις εκλογές – Αυτά που ανακοίνωσε έχουν τον χαρακτήρα των κλασικών παλαιοκομματικών προεκλογικών μέτρων «Ο κ. Μητσοτάκης, πριν από 15 χρόνια, δήλωνε ότι δεν έχει χρειαστεί ποτέ να ζήσει με 800 ευρώ και εύχεται να μην χρειαστεί. Ηγείται μιας κυβέρνησης και ενός κόμματος που χρωστάει 500 εκατομμύρια

Related Articles

Popular Categories

READ MORE