Με ανεκτέλεστο υπογεγραμμένων συμβάσεων 1 δισ. ευρώ ολοκλήρωσε τη χρήση του 2024 η ΜΕΤΚΑ, ο βραχίονας του ομίλου Metlen στον τομέα των κατασκευών, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις αποτελεσμάτων χρήσης που δημοσιοποίησε ο όμιλος.
Συμπεριλαμβανομένων και των προς υπογραφή συμβάσεων έργων το ανεκτέλεστο αθροίζεται σε 1,4 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται διαγωνισμοί που ο όμιλος διεκδικεί για δημόσια και ιδιωτικά έργα.
Ο κύκλος εργασιών της χρήσης ανήλθε σε 254 εκατ. ευρώ από 130 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 50 εκατ. ευρώ έναντι 18 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 178%.
Το παραπάνω αποτέλεσμα υπερβαίνει το guidance για τη λειτουργική κερδοφορία του 2024 και του 2025, που είχε διατυπωθεί και κατά τη Γ.Σ. του ομίλου από τον ίδιο τον πρόεδρο της μητρικής Ευάγγελο Μυτιληναίο. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία ανέμενε διπλασιασμό EBITDA το 2024 και επαναδιπλασιασμό το 2025.
Σήμερα η ΜΕΤΚΑ διαθέτει παρουσία σε οδικά και σιδηροδρομικά έργα, σε λιμενικές εγκαταστάσεις αλλά και σε κτιριακές εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας. Η εταιρεία υλοποιεί έργα όπως το Flyover στη Θεσσαλονίκη (μαζί με την Αβαξ), έχει στο χαρτοφυλάκιο της το οδικό έργο Παράκαμψης Χαλκίδας (το οποίο ωστόσο βρίσκεται σε παράταση χωρίς δική της υπαιτιότητα) είναι ανάδοχος με την ΤΕΚΑΛ για τον προβλήτα στον ΟΛΘ, και για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής. Είναι, επίσης, ανάδοχος μέσω κοινοπρακτικών σχημάτων για δύο αρδευτικά έργα του προγράμματος Υδωρ 2.0. κ.ά.
Στα ιδιωτικά έργα περιλαμβάνονται το ξενοδοχείο 5 αστέρων Sani/ ΙΚΟΣ Κίσσαμος, οι αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό και το εμπορικό κέντρο Riviera Galeria, το ΣΔΙΤ για την κατασκευή και λειτουργία 17 σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία.
Διεκδικεί επίσης δύο έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία (οι διαγωνισμοί έχουν μπλοκαριστεί λόγω των προσφυγών στην ΕΑΔΗΣΥ) και συμμετέχει στους διαγωνισμούς για τα σιδηροδρομικά έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου (συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ), στον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό (600 εκατ. ευρώ) αλλά και στους διαγωνισμούς για τα δύο οδικά ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα (Μαυροβούνι-Έδεσσα και Δράμα- Αμφίπολη), προϋπολογισμού 550 εκατ.ευρώ.
Σύμφωνα πάντως με πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου και αντιπρόεδρου της ΜΕΤΚΑ Ντίνου Μπενρουμπή, η εταιρεία θέλει να πρωταγωνιστήσει στον κλάδο των μεγάλων υποδομών, διεκδικώντας υφιστάμενες, αλλά και νέες δημοπρατήσεις, με επιλεκτική ωστόσο διάθεση ώστε «να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους, καθώς δεν ενδιαφέρει απλώς και μόνο ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου».