Saturday, April 19, 2025
21.8 C
Athens

Νίκος Σαλακάς: Επαναφέραμε τον Πελάτη στο επίκεντρο λειτουργίας της Alpha Bank

Σε μια εποχή που η εμπιστοσύνη στην τραπεζική σχέση επαναπροσδιορίζεται, ο Νίκος Σαλακάς, Chief of Corporate Center και General Counsel της Alpha Bank, έστειλε ένα καθαρό μήνυμα από το βήμα του Delphi Economic Forum X: «Η εξυπηρέτηση του πελάτη δεν είναι ένα ακόμη σημείο στη στρατηγική μας – είναι ο λόγος ύπαρξής μας».

Μιλώντας στο πάνελ “Customer Centricity as a Transformation Engine: Lessons from Banking and Beyond”, ο κ. Σαλακάς παρουσίασε το πολυεπίπεδο ταξίδι μετασχηματισμού της Τράπεζας, με πυξίδα το CX (Customer Experience) και κεντρικό άξονα την επανατοποθέτηση του Πελάτη στο επίκεντρο της λειτουργίας.

Η Alpha Bank, όπως σημείωσε, βγήκε από 15 χρόνια προκλήσεων – PSI, ανακεφαλαιοποιήσεις, NPLs, πανδημία. «Επανήλθαμε στις βασικές αξίες τόσο στο εσωτερικό μέτωπο, στους ανθρώπους μας, στο human capital της τράπεζας, όσο βεβαίως και στην εξωτερική σχέση, στη τραπεζική σχέση με τον πελάτη. Ξεκινήσαμε λοιπόν από τους ανθρώπους μας και επαναπροσδιορίσαμε τον Σκοπό λειτουργίας της Τράπεζας και ορίσαμε ταυτόχρονα και τις Αξίες που τη διέπουν και είπαμε ότι η Τράπεζα ως αποκλειστικό σκοπό έχει να στηρίζει την πρόοδο στην ζωή και στην επιχειρηματικότητα για ένα καλύτερο αύριο. Άρα θέσαμε ένα σαφώς πελατοκεντρικό Σκοπό. Ταυτόχρονα επαναπροσδιορίσαμε τις Αξίες μας για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά η Τράπεζα και να κινηθεί προς την πλευρά του Πελάτη», πρόσθεσε ο κ. Σαλακάς.

Τόνισε δε ότι η τραπεζική σχέση είναι μια σχέση που βασίζεται στην εμπιστοσύνη. «Αυτή εκφράζεται είτε με την παροχή πίστης από την Τράπεζα στον Πελάτη, σου δίνω χρήματα τα οποία θα αναλώσεις σε έναν παραγωγικό, σε έναν αναπτυξιακό στόχο και εν συνεχεία θα τα επιστρέψεις με έναν επωφελή και για τους δύο τρόπο ή και το αντίστροφο, καθώς τώρα πια, ο Πελάτης δείχνει πίστη στην Τράπεζα, της εμπιστεύεται τις οικονομίες του και τώρα πια και τα προσωπικά του δεδομένα και πιστεύει ότι αυτά θα είναι ασφαλή», είπε.

Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται, είπε ο κ. Σαλακάς, είναι πώς διατηρείς αυτή την ουσία της εμπιστοσύνης στην τραπεζική σχέση. «Η απάντηση σε αυτό είναι μετρώντας την ικανοποίηση του Πελάτη ως ένα εργαλείο για να καταλάβεις εάν διατηρείται η εμπιστοσύνη στην τραπεζική σχέση και χρησιμοποιώντας τα πορίσματα για να χαράξεις στρατηγική σου», υπογράμμισε.

Η Alpha Bank επένδυσε συστηματικά στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος NPS (Net Promoter Score), καλύπτοντας όλα τα προφίλ Πελατών – από Retail έως Wholesale Banking. Ακολούθησε Operational CRM και ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών εξυπηρέτησης, με παράλληλη ανάπτυξη ενός IT Factory και χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

«Η ψηφιακή μετάβαση δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι εργαλείο για να δώσουμε χώρο στην ανθρώπινη, ουσιαστική σχέση με τον Πελάτη», σημείωσε, εξηγώντας πως «τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: ανάδειξη των δυνατών αλλά και των αδύναμων σημείων, δύσκολες αλλά αναγκαίες επενδύσεις, αλλαγές στη νοοτροπία και μια κουλτούρα που πλέον αντανακλάται σε όλο τον οργανισμό», πρόσθεσε.

Η πελατοκεντρική φιλοσοφία της Τράπεζας δεν περιορίζεται στο εσωτερικό της. Όπως τόνισε ο Chief of Corporate Center and General Counsel της Alpha Bank, «το CX είναι πλέον και κριτήριο για στρατηγικές εξαγορές. Δεν αγοράζουμε απλώς τεχνογνωσία – ενισχύουμε την κουλτούρα μας».

Οι εξαγορές των FlexFin, AstroBank και AXIA Ventures είχαν κοινό παρονομαστή την πελατοκεντρική αντίληψη, σημείωσε. «Υπάρχει μία πολλή συγκεκριμένη στρατηγική που έχει τον Πελάτη στο επίκεντρο, όπως ο εμπλουτισμός και η βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που παρέχει η Τράπεζα σε σημαντικούς τομείς, όπως το Investment Banking και τα τραπεζικά προϊόντα και η ενίσχυση των ομάδων μας με νέες ομάδες που έχουν την πελατοκεντρική κουλτούρα στο DNA τους. Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί άλλωστε και η στρατηγική συνεργασία με την UniCredit. Μέσω αυτής, προσφέρουμε στους Πελάτες μας με εξαγωγική δραστηριότητα, υψηλού επιπέδου τραπεζικές υπηρεσίες, σε όλες τις χώρες όπου έχει παρουσία η UniCredit», είπε ο κ. Σαλακάς. Ερωτώμενος τέλος, για το μέλλον του CX στην Τράπεζα, ο κ. Σαλακάς τόνισε ότι πια η εξυπηρέτηση των Πελατών καθορίζει τις στρατηγικές της αποφάσεις και την εσωτερική της λειτουργία, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της λήψης στρατηγικών αποφάσεων, ορίζεται ως βασικό KPI για την αξιολόγηση και ανταμοιβή και ενσωματώνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινής λειτουργίας.

«Δεν μπορώ να φανταστώ καμία απόφαση για το μέλλον της Τράπεζας χωρίς το CX στο επίκεντρο. Δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορεί να μιλήσει πλέον κανένας για οποιαδήποτε τομή στο επιχειρηματικό μοντέλο μιας Τράπεζας χωρίς να λαμβάνει υπόψη το NPS. Νομίζω ότι μετά την κρίση ξαναβρήκαμε σιγά-σιγά και με τα εργαλεία του NPS στον δρόμο μας και θυμηθήκαμε τον σκοπό για τον οποίο υπάρχουμε ως τράπεζες. Και είναι ένας και μοναδικός: Born to serve and protect τους Πελάτες μας» κατέληξε ο κ. Σαλακάς

Hot this week

Γεωπολιτικές εντάσεις, τσουνάμι δασμών, αστάθεια. Το σημερινό περιβάλλον – χαρακτηριζόμενο από διαρκείς ανατροπές – κρύβει τεράστιες προκλήσεις και παγίδες. Πόσο καλά είναι «εξοπλισμένη» η Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τα όσα έρχονται; Πού θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι κυβερνήσεις και πώς μπορεί να κινηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον μία μικρή οικονομία όπως η Ελλάδα; Συζητήσαμε

Τι συζήτησαν θεσμοί, ΤτΕ, τράπεζες και servicers στις συναντήσεις της Αθήνας

"Απόβαση" στην Αθήνα πραγματοποίησαν αυτές τις ημέρες κλιμάκια εκ Βρυξελλών και Φρανκφούρτης, τα οποία είχαν back to back συναντήσεις, τόσο με την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), όσο και με τις τράπεζες, αλλά και τους servicers, προκειμένου να ενημερωθούν… από πρώτο χέρι για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.  Πέρα

Southrock: «Πράσινη» πιστοποίηση EDGE για τα οικιστικά έργα στη Μύκονο

Τη διεθνή πιστοποίηση EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) από τoν ανεξάρτητο φορέα Green Business Certification Inc. (GBCI) απέκτησε η Southrock Asset Management για τα πολυτελή οικιστικά της έργα στις περιοχές Άγιος Ιωάννης και Φωκός στη Μύκονο. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πρώτη φορά που αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα λαμβάνουν αυτή

Σκλαβενίτης: Εκτακτο bonus 300 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους

Bonus ύψους 300 ευρώ χορηγεί σε όλους τους υπαλλήλους της η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης,  όπως επιβεβαίωσαν πηγές κοντά στην αλυσίδα. Η παροχή καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως αν είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης, λόγω της καλής πορείας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  To κόστος της έκτακτης παροχής εκτιμάται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ.  

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στον επόμενο τόνο η μετοχή θα γράφει τα 20 ευρώ

Κάποιος να αλλάξει την μπαταρία στο ακουστικό της αγοράς γιατί δεν άκουγε που δεν άκουγε τελευταία τα θετικά νέα των εταιρειών, τώρα έχει κουφαθεί τελείως. Ό,τι και να πλησιάσεις να της πεις στο αυτί, ό,τι και αν της φωνάξεις, ακόμα και μπόμπα από ένα μεγάλο επενδυτικό deal να της πετάξεις δίπλα της, αυτή στην κοσμάρα

Related Articles

Popular Categories

READ MORE