Βετεράνος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας με 23 χρόνια εμπειρίας, αποκάλυψε το λάθος που έκαναν οι χειριστές του Πύργου Ελέγχου, τις στιγμές που προηγήθηκαν της θανατηφόρας σύγκρουσης στην Ουάσιγκτον, του αεροσκάφους της American Airlines με τους 64 επιβαίνοντες και του ελικοπτέρου του αμερικανικού στρατού που μετέφερε τρεις στρατιώτες.
Το ελικόπτερο Black Hawk προφανώς πετούσε στο “μονοπάτι” του αεροσκάφους, καθώς προσγειωνόταν στον Εθνικό Αερολιμένα Ρόναλντ Ρίγκαν. Κανείς από τους επιβαίνοντες δεν επέζησε, με τα συντρίμμια να πέφτουν στον παγωμένο ποταμό.
Οι ερευνητές βρήκαν δύο καταγραφείς πτήσης από μαύρο κουτί και προσπαθούν να προσδιορίσουν τι πήγε στραβά και ήρθε η μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία των ΗΠΑ με τους 67 νεκρούς.
Έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας είπε στη DailyMail, ότι με βάση το ηχητικό ντοκουμέντο στη συνομιλία με τον Πύργο Ελέγχου, οι οδηγίες του χειριστή εναέριας κυκλοφορίας προς το ελικόπτερο ήταν “πολύ διφορούμενες”.
Στην καταγραφή που διαρκεί σχεδόν ενάμιση λεπτό, ακούγονται οι χειριστές ATC να ρωτούν το ελικόπτερο εάν η εμπορική πτήση είναι ορατή σε αυτούς. Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας είπε στον πιλότο του ελικοπτέρου: “PAT 2-5, έχεις το CRJ στον ορίζοντα;”.
Δευτερόλεπτα αργότερα, ο ελεγκτής μίλησε ξανά, ζητώντας από το ελικόπτερο να περάσει πίσω από το αεροσκάφος: “Περάστε, PAT 2-5, πίσω από το CRJ”.
Ο βετεράνος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, ο οποίος έχει εργαστεί σε έξι διαφορετικά αεροδρόμια, επεσήμανε ότι αν αυτές οι εντολές που ακούγονται στο ηχητικό, ήταν πρώτη αναφορά στο Black Hawk για το αεροπλάνο, τότε οι οδηγίες ήταν ασαφείς.
“Θα ήταν πολύ διφορούμενο… “Εντάξει, ποιο αεροπλάνο; Λοιπόν, πού κοιτάζω;” είπε χαρακτηριστικά, παραθέτοντας τις ερωτήσεις που θα έκανε ο πιλότος του Black Hawk. Εξήγησε πως έχουν μία συγκεκριμένη “διάλεκτο” μεταξύ τους, με βάση τους δείκτες του ρολογιού.
“Όποτε δίνουμε οδηγίες σε πιλότους, χρησιμοποιούμε τους 12 δείκτες ενός ρολογιού. Ας πούμε ότι η 12 η ώρα είναι βόρεια. Αν πω, “Κοίτα στις εννιά σου” αυτό θα σήμαινε να κοιτάξεις αριστερά ή δυτικά.
Σημείωσε δε ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν τεράστια ευθύνη να παρέχουν ακριβείς και λεπτομερείς πληροφορίες στους πιλότους: “Πρέπει να το κάνουμε όλη την ώρα γιατί αν δεν είμαστε ακριβείς, οι άνθρωποι πεθαίνουν. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες ζωές στην οθόνη τους, στο πεδίο του ραντάρ μας ταυτόχρονα”, συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Τα δύο αεροσκάφη φαίνονται στα βίντεο να αγνοούν το ένα την παρουσία του άλλου. Συγκρούστηκαν μεταξύ τους μόλις 122 μέτρα πάνω από το έδαφος. Η έκρηξη φωτιάς ήταν μεγάλη και στη συνέχεια τα συντρίμμια έπεσαν στον παγωμένο ποταμό Πότομακ.
Πλάνα από ραντάρ του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας έδειξαν τη μοιραία στιγμή που τα δύο αεροσκάφη διασταυρώθηκαν. Η διαδρομή του ελικοπτέρου παρέμεινε σχετικά ευθεία, ενώ η πτήση της American Airlines ετοιμαζόταν για την προσγείωσή της στο αεροδρόμιο.
Αυτοί ήταν οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί
Όπως έγινε γνωστό, οι πιλότοι του αμερικανικού αεροσκάφους Eagle ήταν ο κυβερνήτης Τζόναθαν Κάμπος 34 ετών και ο πρώτος αξιωματικός Σάμουελ Λίλεϊ. Οι δύο αεροσυνοδοί που βρίσκονταν στην τραγική πτήση ήταν ο Ίαν Επστέιν και η Ντανάσια Έλντερ.
Ο Λίλεϊ απείχε ακόμη κάτι μήνες για την προαγωγή του σε Κυβερνήτη, ωστόσο τη δουλειά του τη λάτρευε. Ήταν πρόσφατα αρραβωνιασμένος. Όπως αποκάλυψε ο πατέρας του, ήταν και ο ίδιος πιλότος αλλά σε… στρατιωτικό ελικόπτερο Black Hawk. Είχε μάλιστα κάνει πολλές φορές αυτή τη (μοιραία για τον γιο του) διαδρομή.
Πηγή: TheTOC.gr