Με όγκο πωλήσεων που ξεπέρασε για πρώτη φορά το ψυχολογικό φράγμα των 10 εκατομμυρίων κιλών, τα Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς -τα οποία ιδρύθηκαν από την οικογένεια Γερουλάνου και των οποίων την πλειοψηφία απέκτησε το 2022 η ισπανική Grupo Profand– κατέγραψαν ανάπτυξη στον όγκο πωλήσεων κατά 75,8%.
Ο συνολικός όγκος πωλήσεων ανήλθε πέρυσι στα 10.830.895 κιλά, αυξημένος κατά 12,6% σε σχέση με το 2023 (9.614.757 κιλά), με το 83% να προέρχεται από ιδιοπαραγωγή και το υπόλοιπο από συνεργαζόμενες μονάδες. Σε σύγκριση με την παραγωγή του 2022, η αύξηση ξεπερνά τα 4 εκατ. κιλά.
Σε επίπεδο αξίας, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε 15,1% στα 62,945 εκατ. ευρώ. Η ισχυρή αύξηση των πωλήσεων συνοδεύτηκε από πίεση στην κερδοφορία λόγω της αύξησης του κόστους.
Τα EBITDA μειώθηκαν κατά 26,5%, στα 6,16 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν πτώση 56,5%. Το μικτό περιθώριο υποχώρησε στο 22,7%, από 25,4% ένα χρόνο πριν. Με τα καθαρά κέρδη να συρρικνώνονται στα 1,372 εκατ. ευρώ από 4,188 εκατ. ευρώ.
Η εικόνα αποδίδεται στις αυξήσεις του κόστους τροφών, ενέργειας και χρηματοδότησης, καθώς και στις πιέσεις από τη διεθνή γεωπολιτική αβεβαιότητα.
Η αγορά ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα, αν και στρατηγικά σημαντική, βρίσκεται σε φάση αναπροσαρμογής με συρρικνωμένα περιθώρια και διαρκή αναταραχή. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος προχωρά σε επενδύσεις και αναδιάρθρωση.
Η απορρόφηση των θυγατρικών εταιρειών Ιχθυοκαλλιέργειες Φθιώτιδας και Αμφιτρίτη δημιουργεί μια ενιαία εταιρική ταυτότητα και προσφέρει οικονομίες κλίμακας, βελτίωση στην παραγωγική αποδοτικότητα και απλούστευση του μοντέλου διοίκησης. Ταυτόχρονα, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε χερσαίες υποδομές, σκάφη συγκομιδής και τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, ενισχύοντας την παραγωγική της δυνατότητα στην ηπειρωτική Ελλάδα. Κρίσιμο στόχο για το 2025 αποτελεί η μείωση του κόστους σε συντήρηση, μεταφορές, υλικά συσκευασίας και κατανάλωση ιχθυοτροφών.
Παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις, από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις αναταράξεις στην Εγγύς Ανατολή, μέχρι την αυστηρότερη νομισματική πολιτική, η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη. Το σχέδιο για το 2025 επικεντρώνεται στην ενίσχυση της θέσης στην ευρωπαϊκή αγορά, στην ανάπτυξη νέων καναλιών πώλησης και προϊόντων, στην κεφαλαιακή ισχυροποίηση και βελτιστοποίηση δανειακής διάρθρωσης.