Στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στην Αθήνα ποντάρουν οι επιτελείς της Hard Rock International για την ενίσχυση των μεγεθών της στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το 80% των πελατών του αμερικανικού ομίλου στη χώρα μας είναι ξένοι ταξιδιώτες.
Ο αμερικανικός όμιλος, που διαθέτει επί ελληνικού εδάφους ένα εστιατόριο στην καρδιά της Αθήνας, το Hard Rock Café Athens, και δύο καταστήματα λιανικής, Rock Shops όπως ονομάζονται χαρακτηριστικά, στο λιμάνι του Πειραιά, κατέγραψε το 2024 συνολικά έσοδα 3,9 εκατ. ευρώ, αριθμός αυξημένος κατά 6% σε σχέση με το 2023, με τις προβλέψεις για φέτος να κινούνται στις περσινές επιδόσεις με μια μικρή βελτίωση. Ενδεικτικό της ανάπτυξης που έχει σημειώσει εδώ και 10 χρόνια ο όμιλος είναι το γεγονός ότι το 2015 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 1,9 εκατ. ευρώ.
«Το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους η τουριστική κίνηση στην Αθήνα ήταν πολύ καλή, ωστόσο, διαπιστώσαμε μια πτώση μετά και ελπίζουμε ότι αυτό θα αλλάξει το επόμενο διάστημα και θα καταγραφούν περί τα 7-8 εκατ. τουρίστες στην ελληνική πρωτεύουσα, όπως πέρυσι», τόνισε ο Σταμάτης Τσαμτσουκάκης, γενικός διευθυντής του Hard Rock Café Athens, με αφορμή τη συμμετοχή του εστιατορίου στο World Tour Burger, τo γαστρονομικό ταξίδι στις 5 ηπείρους, που προσφέρει στους επισκέπτες των Hard Rock Cafe τη δυνατότητα να δοκιμάσουν μοναδικά μπέργκερ εμπνευσμένα από διαφορετικές κουλτούρες και πόλεις ανά τον κόσμο.
«Φέτος είναι πιο δύσκολη η εύρεση εργαζομένων. Σήμερα η εταιρεία απασχολεί στην Ελλάδα, στο εστιατόριο και στα δύο Rock Shops, η λειτουργία των οποίων εξαρτάται από τα κρουαζιερόπλοια που δένουν στο λιμάνι του Πειραιά, πάνω από 60 εργαζόμενους», επεσήμανε, προσθέτοντας πως εντάσσει στο δίκτυο των προμηθευτών της και τοπικούς παραγωγούς, οι οποίοι περνούν από σχετικό έλεγχο.
Ως προς τα έσοδα του ομίλου στην Ελλάδα, παλαιότερα το 60% προέρχονταν από την ένδυση και το 40% από το εστιατόριο, ενώ σήμερα το σχετικό μίγμα είναι στο 50%-50%. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η συντριπτική πλειονότητα των πελατών της Hard Rock, στο 80%, το οποίο το καλοκαίρι φτάνει και το 95%, είναι ξένοι τουρίστες.
Σε ό,τι αφορά τα πλάνα επέκτασης της αμερικανικής εταιρείας στην Ελλάδα, οι επιτελείς της αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για τη δημιουργία κι άλλου Rock Shop σε κάποιον νησιωτικό προορισμό της χώρας στο μέλλον.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η Hard Rock αναπτύσσει σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πρώτο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC), στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, μία επένδυση άνω των 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το project θα ολοκληρωθεί σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα και θα απασχολεί περί τους 2.000 εργαζόμενους.
To προφίλ
Με εγκαταστάσεις σε περισσότερες από 70 χώρες και 309 τοποθεσίες, από ξενοδοχεία και καζίνο μέχρι Rock Shops, Live Performance Venues και καφέ, η Hard Rock International είναι μια από τις πιο αναγνωρισμένες εταιρείες παγκοσμίως.
Ξεκινώντας με μια κιθάρα του Eric Clapton, η Hard Rock κατέχει σήμερα τη μεγαλύτερη και πιο πολύτιμη συλλογή αυθεντικών μουσικών αναμνηστικών στον κόσμο με περισσότερα από 88.000 κομμάτια, τα οποία εκτίθενται στις τοποθεσίες της παγκοσμίως.
«Ολα ξεκίνησαν με μια κιθάρα του Eric Clapton και από ένα διαφημιστικό T-shirt το 1971 για να καταλήξουμε σήμερα να έχουμε τη μεγαλύτερη και πιο πολύτιμη συλλογή αυθεντικών μουσικών αναμνηστικών στον κόσμο», αναφέρουν σχετικά οι επιτελείς της εταιρείας.
Η Hard Rock Hotels έχει ανακηρυχθεί ως το κορυφαίο brand στη μελέτη ικανοποίησης επισκεπτών ξενοδοχείων της JD Power στη Βόρεια Αμερική, για δεύτερη συνεχή χρονιά, και έχει επίσης διακριθεί μεταξύ των κορυφαίων Upper Upscale ξενοδοχείων για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια.
Σε ό,τι αφορά το World Burger Tour, ξεκίνησε το 2015 και διοργανώνεται κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, τιμώντας την ίδρυση του πρώτου Hard Rock Cafe στις 14 Ιουνίου, στο Λονδίνο το 1971 από τους Αμερικανούς Isaac Tigrett και Peter Morton.
Η ημερομηνία αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της πορείας του Hard Rock ως παγκόσμιου brand στον χώρο της εστίασης, της φιλοξενίας και της μουσικής κουλτούρας. Από ένα απλό εστιατόριο στο Λονδίνο, η εταιρεία έχει εξελιχθεί σε έναν διεθνή οργανισμό με πάνω από 300 τοποθεσίες σε περισσότερες από 70 χώρες, συμπεριλαμβανομένων καφέ, ξενοδοχείων, καζίνο και μουσικών χώρων.