
Το ασφάλιστρο (premium) που χρεώνουν οι πλοιοκτήτες για να μεταφέρουν το πετρέλαιο της Ρωσίας έχει εκτιναχθεί στα ύψη καθώς οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση των ΗΠΑ υπό τον Τζο Μπάιντεν συνεχίζουν να πλήττουν το εμπόριο καυσίμου της.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το Bloomberg, η τιμή για τη μεταφορά περίπου 1 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου ούραλ από το λιμάνι Νοβοροσίσκ της Μαύρης Θάλασσας στις δυτικές ακτές της Ινδίας βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Απρίλιο σύμφωνα με την Argus Media.
Η μεταφορά ενός τέτοιου φορτίου κοστίζει πλέον 7,9 εκατ. δολάρια, έναντι περίπου 5,6 εκατ. δολαρίων στο τέλος του περασμένου έτους. Η τιμή αυτή είναι πολύ περισσότερο από το διπλάσιο για ένα δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει πετρέλαιο μη ρωσικής προέλευσης στην ίδια διαδρομή, εκτιμά το πρακτορείο αναφοράς τιμών.
Οι ΗΠΑ επέβαλαν πρωτοφανείς κυρώσεις σε σχεδόν 160 πλοία που συμμετέχουν στο εμπόριο πετρελαίου της Μόσχας τον Ιανουάριο και στοχεύοντας μεγάλες ρωσικές εταιρείες, ασφαλιστές και μεσάζοντες.
Από τότε το κόστος για τη ναυτιλία της Ρωσίας γίνεται σταθερά ακριβότερο, περιορίζοντας ουσιαστικά τα έσοδα που μπορεί να αποκομίσει ο κλάδος. Υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι οι παραδόσεις έχουν γίνει πιο περίπλοκες μετά την κίνηση αυτή. Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώθηκε επίσης μια σειρά από μυστηριώδεις εκρήξεις σε πετρελαιοφόρα των οποίων οι τελευταίες προσεγγίσεις ήταν σε ρωσικά λιμάνια.
Παρόλα αυτά, υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με την πορεία των κυρώσεων για το ρωσικό πετρέλαιο. Η δημόσια διαμάχη του προέδρου Τραμπ με τον Ουκρανό ομόλογό του την περασμένη εβδομάδα, ανάγκασε τους επενδυτές σε όλο τον κόσμο να επαναπροσδιορίσουν την προοπτική ειρηνευτικών συνομιλιών.
Η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές και οι κυρώσεις, «ροκανίζουν» επίσης την τιμή του αργού ουράλ.