Saturday, August 2, 2025
26.8 C
Athens

Σε τροχιά ανάπτυξης το αεροδρόμιο της Αθήνας

Τον πήχη για τη μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανεβάζει η NBG Securities, σε συνέχεια των ισχυρών οικονομικών και λειτουργικών επιδόσεων που κατέγραψε το 2024. Η χρηματιστηριακή προχώρησε σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για την εισηγμένη, τοποθετώντας τη νέα τιμή-στόχο στα 11 ευρώ, από 8,6 ευρώ προηγουμένως — μια αύξηση που αντανακλά τη συνεχιζόμενη ισχύ του επενδυτικού case του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας.

Παρά τη σύσταση «ουδέτερη», λόγω της ήδη σημαντικής ανόδου της μετοχής, η αναβάθμιση στέλνει θετικά μηνύματα για τη συνέχεια. Η NBG Securities εκτιμά πως τα καθαρά κέρδη του ΔΑΑ το 2025 θα είναι κοντά στα 200 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τη θέση της εταιρείας ως μιας από τις πιο ισχυρές και σταθερά αποδοτικές επιλογές στο ταμπλό.

Μερισματική Πολιτική

Η μερισματική απόδοση παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική, με τη χρηματιστηριακή να προβλέπει διανομές 0,67 ευρώ για το 2025, 0,63 ευρώ για το 2026 και 0,65 ευρώ για το 2027. Θυμίζουμε ότι φέτος, για τη χρήση του 2024, η εταιρεία διένειμε 0,786 ευρώ ανά μετοχή — από τις υψηλότερες αποδόσεις στην ελληνική αγορά. Επιπλέον, θέσπισε ένα τετραετές πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος που θα «ξεκλειδώσει» πρόσθετη αξία για τους μετόχους, εξασφαλίζοντας ενισχυμένες αποδόσεις από τις Αεροπορικές Δραστηριότητες μέσω της σταδιακής αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την Εταιρεία.

Επιβατική Κίνηση: Νέα Υψηλά

Το αεροδρόμιο της Αθήνας συνεχίζει να καταγράφει εντυπωσιακές επιδόσεις στην επιβατική κίνηση. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου ανήλθε σε 3,45 εκατ., αυξημένη κατά 4,6% σε σύγκριση με το 2024.

Τόσο η εγχώρια, όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση παρουσίασαν άνοδο, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του 2024 κατά 1,9% και 5,8% αντίστοιχα. Συγκεκριμένα η κίνηση εσωτερικού ξεπέρασε το 1 εκατ., με την κίνηση εξωτερικού να διαμορφώνεται σε 2,4 εκατ.

Συνολικά, κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 15,07 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 7,6% έναντι των 14 εκατ. του αντίστοιχου διαστήματος του 2024. Η επιβατική κίνηση, τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, κατέγραψε αύξηση κατά 2,2% και 9,8% αντίστοιχα.

Αναφορικά με τις κινήσεις αεροσκαφών, ο αριθμός των πτήσεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατά τη διάρκεια των έξι πρώτων μηνών του 2025 ανήλθε σε 127.992, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 6,8% σε σχέση με το 2024. Οι πτήσεις εσωτερικού παρουσίασαν άνοδο της τάξης του 1,1%, ενώ οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 10,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Σε γενικές γραμμές, η κίνηση του Ιουνίου σημείωσε καλύτερα μηνιαία αποτελέσματα σε σχέση με τον Μάιο, ενισχύοντας τη δυναμική του ΔΑΑ και προσθέτοντας περαιτέρω αξία στο ελληνικό τουριστικό και επενδυτικό οικοσύστημα.

Ευρωπαϊκή «πρωτιά» ανάκαμψης – Καλύτερο αεροδρόμιο στην Ευρώπη στην κατηγορία του για το 2024

Το 2024 αποτέλεσε έτος-σταθμό για τον ΔΑΑ, με ρεκόρ επιβατικής κίνησης 31,9 εκατ. επιβατών, αύξηση +24,5% σε σχέση με το 2019 και +13% σε σύγκριση με το 2023.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας ξεχώρισε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τις επιδόσεις του το 2024, σημειώνοντας άλμα ανάπτυξης μετά την πανδημία και ξεπερνώντας τα αποτελέσματα της πλειονότητας των ευρωπαϊκών αεροδρομίων που υποδέχονται σε ετήσια βάση από 25 έως 40 εκατ. επιβάτες.

Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο των κορυφαίων ετήσιων βραβείων του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ΑCI EUROPE) «Best Airport Awards 2025», ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών απέσπασε για μια ακόμα φορά το πρώτο βραβείο, στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία του, των 25-40 εκατομμυρίων επιβατών, λαμβάνοντας εξαιρετικούς επαίνους από τους κριτές για τη στρατηγική του ικανότητά του να αντιμετωπίζει προκλήσεις, να αναπτύσσεται συνεχώς και «να ξεπερνά τον εαυτό του». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από τους κριτές, το αεροδρόμιο της Αθήνας, «έχοντας αντιμετωπίσει την εποχικότητα και κατακτήσει νέα ύψη ως προς την διασυνδεσιμότητα και την προώθηση του προορισμού μέσω συνεργασιών με βασικούς φορείς της αεροπορίας και του τουρισμού, αποτελεί πραγματικά τον ασυναγώνιστο νικητή στην κατηγορία του»

Επιτάχυνση του επενδυτικού πλάνου

Σε εξέλιξη βρίσκεται το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο του ΔΑΑ, συνολικού ύψους 1,28 δισ. ευρώ, με στόχο τη σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας στα 40 εκατ. επιβάτες. Η διοίκηση, ανταποκρινόμενη στις εξελίξεις και τη ζήτηση, έχει ήδη επιταχύνει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενοποιώντας τις δύο φάσεις του έργου έως το 2032, δηλαδή αρκετά νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.

Στην κατεύθυνση αυτή, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα τα ενδιαφερόμενα σχήματα υπέβαλαν τις προσφορές τους στο πλαίσιο διαγωνισμού που προκηρύχθηκε για το βασικό κομμάτι του project, δηλαδή το κτίριο του κύριου τερματικού σταθμού αλλά και τον δορυφορικό τερματικό σταθμό. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι δύο φάσεων, με την α’ φάση να αφορά την «παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών πριν από την κατασκευή (Early Contractor Involvement – ECI) και τη β’ φάση να αφορά την κατασκευή του έργου.

Ήδη ανάδοχος για το πρώτο μεγάλο έργο της επέκτασης για το οποίο είχε «τρέξει» διαγωνισμός, την κατασκευή του πολυώροφου πάρκινγκ, έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ-Redex.

Το συγκεκριμένο έργο, συνολικού εκτιμώμενου κόστους της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, αφορά την ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων στάθμευσης στην έκταση όπου βρίσκεται το πάρκινγκ για τη βραχυχρόνια στάθμευση αυτοκινήτων. Σε εξέλιξη βρίσκεται και το δεύτερο παράλληλο έργο της πρώτης φάσης, το οποίο αφορά στην ανάπτυξη των 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το δεύτερο τρίμηνο του 2027.

Ειδικότερα το νέο πάρκινγκ θα αναπτυχθεί σε 7 ορόφους, θα έχει χωρητικότητα 3.365 θέσεων και θα είναι συνολικού εμβαδού 98.600 τ.μ. Τα δύο πρώτα επίπεδα θα διατεθούν σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, οι οποίες εκτός από θέσεις στάθμευσης θα έχουν στη διάθεσή τους γραφειακούς χώρους και πλυντήριο. Οι υπόλοιποι πέντε όροφοι θα καλύπτουν τόσο τις βραχυπρόθεσμες, όσο και τις μακροπρόθεσμες ανάγκες στάθμευσης αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο, με το χρονοδιάγραμμα να τοποθετεί την ολοκλήρωση των εργασιών το β’ τρίμηνο του 2027.

Στην κατεύθυνση αυτή, από τις 10 Ιουλίου 2025, ο χώρος Μικρής Διάρκειας 1, που αφορά βραχυχρόνια στάθμευση αυτοκινήτων, έχει κλείσει και έχει μεταφερθεί εντός του χώρου Μακράς Διάρκειας, περιμετρικά της πεζογέφυρας που οδηγεί στον κύριο αεροσταθμό.

Το επενδυτικό πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί κυρίως με δανεισμό (ο οποίος σε μεγάλο βαθμό έχει ήδη εξασφαλιστεί) και εν μέρει από το Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων μέσω του Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend).

Hot this week

Γεωπολιτικές εντάσεις, τσουνάμι δασμών, αστάθεια. Το σημερινό περιβάλλον – χαρακτηριζόμενο από διαρκείς ανατροπές – κρύβει τεράστιες προκλήσεις και παγίδες. Πόσο καλά είναι «εξοπλισμένη» η Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τα όσα έρχονται; Πού θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι κυβερνήσεις και πώς μπορεί να κινηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον μία μικρή οικονομία όπως η Ελλάδα; Συζητήσαμε

Την εικόνα μίας πρωτεύουσας που βρίσκεται στην τελευταία φάση μιας προεκλογικής περιόδου δίνει σήμερα το Παρίσι, όπου πραγματοποιούνται τρεις πολιτικές συγκεντρώσεις. Η πρώτη άρχισε στις 13.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από δύο κόμματα της αριστεράς, την Ανυπότακτη Γαλλία και τους Οικολόγους. Η δεύτερη άρχισε στις 16.00 ώρα Ελλάδας και διοργανώθηκε από τον ακροδεξιό Εθνικό Συναγερμό

08:51, Σάββατο 19 Απριλίου 2025 πολιτική Φωτογραφία: Intime «Η νέα ανακοίνωση του οίκου Standard & Poor’s αποτελεί μια ακόμα διεθνή αντικειμενική αναγνώριση του μετρήσιμου αποτελέσματος που παράγει η συστηματική και αποφασιστική οικονομική πολιτική των κυβερνήσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη, μια οικονομική πολιτική που συνδυάζει τη δημοσιονομική στοχοθεσία και σύνεση με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή»

Μητσοτάκης: Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους 12:15, Δευτέρα 21 Απριλίου 2025 πολιτική «Οι πιστοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θρηνούν την απώλεια του θρησκευτικού ηγέτη τους και οι απανταχού Χριστιανοί συμμετέχουν στο πένθος τους. Μαζί τους και κάθε πολίτης της Γης που

Orilina Properties: Εύρος τιμής €0,91 – €0,95 για τη δημόσια προσφορά

Το εύρος της τιμής διάθεσης των μετοχών στην δημόσια προσφορά για την είσοδο στο χρηματιστήριο ανακοίνωσε η Orilinina. Κινείται μεταξύ 0,91 και 0,95 ευρώ ανά μετοχή. Με βάση την ανώτατη τιμή του ανωτέρω εύρους τα συνολικά έσοδα της Αύξησης, υπό την παραδοχή της πλήρους κάλυψης αυτής, θα ανέλθουν σε €30.590.000.Η τιμή διάθεσης» θα καθοριστεί από το

Related Articles

Popular Categories

READ MORE