21 C
Athens
October 6, 2024
Image default
BUSINESS

Τρία ΣΔΙΤ 366 εκατ. ευρώ για αρδευτικά σε Θεσσαλία και Πέλλα

Δεσμευτικές προσφορές καλούνται να καταθέσουν μέσα στο καλοκαίρι τα υποψήφια κατασκευαστικά σχήματα για τρία αρδευτικά έργα ΣΔΙΤ – ενταγμένα στο πρόγραμμα Ύδωρ 2.0 – με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Πρόκειται για έργα που λόγω ωρίμανσης «πρόλαβαν» τον χρονικό ορίζοντα για μερική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης (στο σκέλος που αφορά τη δημόσια χρηματοδότηση) και δεν απεντάχθηκαν όπως άλλα αντίστοιχα. Ο κύριος όγκος της χρηματοδότησης θα προέλθει βεβαίως από τους αναδόχους, οι οποίοι θα αναλάβουν τη μελέτη, κατασκευή και εκμετάλλευση για 25 έτη.

Ειδικότερα, μικρή παράταση για τις 15 Ιουλίου (από την 8η Ιουλίου) παίρνει η καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το αρδευτικό έργο Ταυρωπού. Είχε προηγηθεί η δημοσίευση των σχετικών διευκρινίσεων που ζήτησαν τα τρία υποψήφια εργοληπτικά σχήματα (‘Άκτωρ Παραχωρήσεις- Άβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Κωνσταντινίδης και Μυτιληναίος- Ιντρακάτ – Μεσόγειος ΑΤΕ) από την αναθέτουσα αρχή μετά την ολοκλήρωση της β’ φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 159,65 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 128,75 εκατ. ευρώ) και αφορά στην αποκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου άρδευσης Ταυρωπού στο οποίο ο ανάδοχος θα υλοποιήσει όλες τις απαιτούμενες μελέτες, την κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία καθώς και την συντήρηση του. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 22-25 χρόνια ενώ στο διάστημα αυτό συμπεριλαμβάνεται και ο κατασκευαστικός χρόνος που είναι περίπου 3 έτη. Σημειώνεται πως το έργο χρηματοδοτείται κατά 30% από τους ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ το υπόλοιπο σκέλος θα καλυφθεί από τον ιδιώτη ανάδοχο.

Ακολούθως στις 7 Αυγούστου έχει οριστεί η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση, μέσω ΣΔΙΤ, του έργου «ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ AΛΜΩΠΑΙΟΥ» στην Πέλλα, που προωθείται επίσης από υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Υποψήφιοι διεκδικητές του έργου είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Μetlen (ΜΕΤΚΑ) – Μεσόγειος, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat, και η κοινοπραξία Άβαξ- Θαλής – Γκολιόπουλος. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 98,5 εκατ. ευρώ ενώ η σύμβαση ΣΔΙΤ έχει υπολογιστεί σε 25 έτη μαζί με τον χρόνο κατασκευής και ολοκλήρωσης των εργασιών (περίπου 3 χρόνια).

Τέλος προσφορές για το αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Ν. Λάρισας-Ορφανών Ν. Καρδίτσας καλούνται να υποβάλλουν μετά το πέρα του ανταγωνιστικού διαλόγου οι διεκδικητές και αυτού του διαγωνισμού που επίσης προβλέπει τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Σημειώνεται ότι στη β’ φάση έχουν εγκριθεί να υποβάλλουν προσφορές η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ξανά η κοινοπραξία Metlen (METKA)- Μεσόγειος, η κοινοπραξία Θαλής-‘Άβαξ – Γκολιόπουλος και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις- Ιντρακάτ. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 107,2 εκατ. ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ (μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, εκμετάλλευση) εκτείνεται και αυτή σε 25 έτη.

Related posts

«Συνταξιοδοτικό το πρόβλημα και η λύση»: Το νέο βιβλίο του Γιώργου Κ. Μπήτρου

banks

Στον «Ηρακλή» εντάχθηκε το Frontier II της Εθνικής

banks

RANDOM: Ομολογιακό έως €13,7 εκατ. με Attica Bank για την ανακατασκευή κτιρίου γραφείων

banks

Στη δημοσιότητα η 3η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΔΕΗ

banks

Lancom: Σχέδια για νέα data centers, εξαγορές και στο βάθος… Χρηματιστήριο

banks

Η Μαριάννα Λάτση μπαίνει στην εταιρεία «Φρεσκούλης»

banks