Η General Mills, ο πολυεθνικός όμιλος τροφίμων που βρίσκεται πίσω από μάρκες όπως η Pillsbury, αντιμετωπίζει μια δύσκολη πραγματικότητα στην Ελλάδα. Η ελληνική θυγατρική του ομίλου ανακοίνωσε απότομη μείωση των εγχώριων πωλήσεων κατά 17% στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου του 2023.
Ενώ τα συνολικά έσοδα της General Mills στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά ένα μέτριο 2,85% στα 71,175 εκατ. ευρώ, η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών της. Αντίθετα, οι εγχώριες πωλήσεις, ιδίως των προϊόντων ζύμης της Pillsbury και τα έσοδα από τις μπάρες δημητριακών Nature Value, δέχθηκαν σημαντικό πλήγμα.
Η πτώση των εγχώριων πωλήσεων συνοδεύτηκε από απότομη μείωση της κερδοφορίας. Τα καθαρά κέρδη της ελληνικής θυγατρικής -σ.σ. η εταιρεία τον Μάρτιο του 2022 προχώρησε στην πώληση του εξοπλισμού παραγωγής ζύμης στη γαλλική Cerealia Lievin- υποχώρησαν πάνω από 57%, από 2,162 εκατ. ευρώ σε μόλις 926.428 ευρώ. Η μείωση αυτή μπορεί να αποδοθεί σε ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως το αυξημένο κόστος παραγωγής, τα υψηλότερα έξοδα μάρκετινγκ και το πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον στο …ράφι.
Η General Mills δεν είναι η μόνη που αντιμετωπίζει αντίθετους ανέμους στην ελληνική αγορά. Η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια παλεύει με τον ραγδαία αυξανόμενο πληθωρισμό, επιβαρύνοντας τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών. Καθώς οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο ευαίσθητοι στις τιμές, έχουν στραφεί σε φθηνότερες μάρκες.
Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών είχε ιδιαίτερα έντονο αντίκτυπο σε μάρκες όπως η Pillsbury. Τάση που εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί και στο μέλλον. Τόσο οι πωλήσεις εσωτερικού όσο και οι εξαγωγές, σύμφωνα με τη διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής, παρέμειναν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2023 στη χρήση που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο ενώ και η κερδοφορία κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα.