Σε διαβούλευση έχει τεθεί, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της ωρίμανσης του έργου, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τον νέο αυτοκινητόδρομο Μακρακώμη – Τυμφρηστός, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνει ΦΠΑ).
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος της κατασκευαστικής αγοράς για το οδικό έργο Μακρακώμη – Τυμφρηστός, έγινε στις 21 Δεκεμβρίου 2023. Οι ενδιαφερόμενοι είναι έξι (Άβαξ, Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ, Τέρνα (Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα), Μέτκα – Aktor, Ιντερκατ – Εργοδομική Βοιωτίας – Εργοκάτ και Trace – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ).
Το συνολικό μήκος του Μακρακώμη – Τυμφρηστός είναι περίπου 30 χλμ. και με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου προβλέπεται νέα χάραξη. Αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο, γνωστού και ΕΟ 38, που ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης και στο δευτερεύον Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Η αφετηρία του έργου προσδιορίζεται στην περιοχή του οικισμού Μακρακώμη και το πέρας του, αντίστοιχα, στο ανατολικό στόμιο της υφιστάμενης σήραγγας Τυμφρηστού.
Όπως αναφέρεται στην ΜΠΕ, η ωρίμανση του έργου (περίοδος αδειοδότησης και εκπόνησης μελετών) υπολογίζεται σε 8 μήνες και η κατασκευή του έργου σε 40 μήνες, ενώ σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο προορίζεται να εξυπηρετεί αντίστοιχα: Τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου ως οριζόντιος άξονας σύνδεσης των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας οδού και τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, τη Λαμία και διαμέσου του ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων.