Saturday, April 19, 2025
21.8 C
Athens

Ευτ. Βασιλάκης (Aegean): «Ψευδοδίλημμα το δίλημμα «βιομηχανία ή τουρισμός»»

Κατά την τοποθέτησή του σε πάνελ στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, τόνισε ότι «το δίλημμα «βιομηχανία ή τουρισμός» είναι στην πράξη ψευδοδίλλημα. Η συμπληρωματικότητα και η θετική αλληλεξάρτηση είναι δεδομένη, γιατί ο ένας παράγει προϊόντα και πελατεία για τον άλλο. Ο μόνος «ανταγωνισμός» που εντοπίζεται σήμερα είναι ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση ταλέντου, αλλά αυτό είναι θετικό, πρωτίστως για τους ίδιους τους εργαζόμενους. Αυτό που λείπει από τη χωρά είναι περισσότεροι παραγωγικοί κλάδοι με δυναμική και σίγουρα, περισσότερη νομική βεβαιότητα και προβλεψιμότητα».

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του για τη συνεισφορά του τουρισμού στην ελληνική οικονομία ο κ. Βασιλάκης τόνισε: «Ο τουρισμός στήριξε την ελληνική οικονομία και συνέβαλε καθοριστικά στην έξοδο της χώρας από την κρίση. Αλλά η προστιθέμενη αξία από τον τουρισμό δεν μπορεί να είναι ο μόνος πυλώνας της παραγωγικής βάσης της χώρας. Χρειαζόμαστε ισορροπία και περισσότερους παραγωγικούς κλάδους με δυναμική και ανθεκτικότητα, ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας. Αλλά και σίγουρα, περισσότερη νομική βεβαιότητα και προβλεψιμότητα, ώστε να μπορεί η δυναμική των επιχειρήσεων να ευδοκιμήσει».

«Ο ελληνικός τουρισμός δεν φαίνεται να πλήττεται»

Αναφερόμενος στην επίπτωση της τρέχουσας συγκυρίας, στον τουρισμό σημείωσε: «Στο βαθμό που η παρούσα κατάσταση δεν λάβει μόνιμα χαρακτηριστικά ο ελληνικός τουρισμός δεν φαίνεται να πλήττεται, αλλά ούτε και έχει κάτι να φοβάται, τουλάχιστον για την ώρα. Σήμερα οι προκρατήσεις από την Αμερική, αλλά και συνολικά, δεν δείχνουν να έχουν επηρεαστεί, ενώ η όποια δυνητική βραχυχρόνια επίπτωση μπορεί να προέλθει μόνο από την επίπτωση στην ψυχολογία του επιβάτη. Η μόνη μικρή ανάσχεση, που όμως δεν κράτησε και πολύ, προήλθε λόγω της κατάστασης στη Σαντορίνη».

Σχετικά με τη γεωπολιτική συγκυρία και το ενδεχόμενο επιβολής δασμών ειδικά στον αεροπορικό κλάδο και συγκεκριμένα στα αεροσκάφη, σημείωσε: «Οι δασμοί στα αεροπορικά προϊόντα δεν ωφελούν κανέναν. Ένα αεροσκάφος κατασκευάζεται από εξαρτήματα που προέρχονται από 50-60 χώρες. Αν επιβληθούν δασμοί, το μόνο που θα γίνει είναι να ακριβύνουν και για την Ευρώπη και για τις ΗΠΑ, χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος για κάποιον».

Σε σχέση με το επιχειρηματικό περιβάλλον επισήμανε: «Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι η λογική των επενδύσεων θα πρέπει να ανασταλεί εξαιτίας του φόβου. Μέσα στα προηγούμενα 15 χρόνια μάθαμε να ζούμε μέσα σε κρίσεις. Και τελικά οι επιχειρήσεις, το μόνο πράγμα που έχουμε μάθει με μια σχετική σιγουριά, είναι ότι αν δεν έχεις τη δύναμη, τις εναλλακτικές, την αντοχή για να ανταπεξέρχεσαι στις αντιξοότητες, αποκλείεται να είσαι εκεί την επόμενη μέρα».

«Ψευδοδίλημμα το δίλημμα «βιομηχανία ή τουρισμός»»

Μιλώντας για τον ανταγωνισμό μεταξύ των παραγωγικών κλάδων της οικονομίας σημείωσε: «Το δίλημμα «βιομηχανία ή τουρισμός» είναι στην πράξη ψευδοδίλλημα. Η συμπληρωματικότητα και η θετική αλληλεξάρτηση είναι δεδομένη, γιατί ο ένας παράγει προϊόντα και πελατεία για τον άλλο. Ο μόνος «ανταγωνισμός» που εντοπίζεται σήμερα είναι ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση ταλέντου, αλλά αυτό είναι θετικό, πρωτίστως για τους ίδιους τους εργαζόμενους. Αυτό που λείπει από τη χώρα, είναι περισσότεροι παραγωγικοί κλάδοι με δυναμική, και σίγουρα περισσότερη νομική βεβαιότητα και προβλεψιμότητα. Ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση του ταλέντου κάνει καλό και σε εμάς, τις ίδιες τις επιχειρήσεις, όσο και στους εργαζόμενους, καθώς δημιουργούνται ευκαιρίες να αμείβονται καλύτερα και να εκπαιδεύονται καλύτερα».

Κλείνοντας τόνισε τη θετική αλληλεπίδραση του τουρισμού με άλλους τομείς της οικονομίας, σημειώνοντας: «Ο τουρισμός στηρίζει τον κατασκευαστικό κλάδο, την πρωτογενή παραγωγή, τα logistics, τις ψηφιακές υπηρεσίες, την εκπαίδευση. Δεν μπορεί να υπάρχει ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας χωρίς ισόρροπη ανάπτυξη όλων των κλάδων που την κινούν».

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε χρόνιες παθογένειες: «Η έλλειψη νομικής ασφάλειας, η απουσία σταθερών κανόνων και η αβεβαιότητα είναι ό,τι χειρότερο για την επενδυτική δραστηριότητα στη χώρα. Δεν φτάνει η ψηφιοποίηση ή η τεχνητή νοημοσύνη για να λυθούν τα διαρθρωτικά προβλήματα. Χρειάζεται επένδυση στον πυρήνα του δημοσίου: στη λειτουργία, στις αμοιβές, στον έλεγχο, στην αξιολόγηση. Εκεί είναι η ουσία».

Δείτε όλο το Αφιέρωμα Delphi Economic Forum

Sponsored by Τράπεζα Πειραιώς

Η συμμετοχή της Τράπεζας στο Delphi Economic Forum X αποτυπώνεται και στο LinkedIn της Πειραιώς

Hot this week

Γεωπολιτικές εντάσεις, τσουνάμι δασμών, αστάθεια. Το σημερινό περιβάλλον – χαρακτηριζόμενο από διαρκείς ανατροπές – κρύβει τεράστιες προκλήσεις και παγίδες. Πόσο καλά είναι «εξοπλισμένη» η Ευρώπη για να αντιμετωπίσει τα όσα έρχονται; Πού θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι κυβερνήσεις και πώς μπορεί να κινηθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον μία μικρή οικονομία όπως η Ελλάδα; Συζητήσαμε

Τι συζήτησαν θεσμοί, ΤτΕ, τράπεζες και servicers στις συναντήσεις της Αθήνας

"Απόβαση" στην Αθήνα πραγματοποίησαν αυτές τις ημέρες κλιμάκια εκ Βρυξελλών και Φρανκφούρτης, τα οποία είχαν back to back συναντήσεις, τόσο με την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), όσο και με τις τράπεζες, αλλά και τους servicers, προκειμένου να ενημερωθούν… από πρώτο χέρι για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.  Πέρα

Southrock: «Πράσινη» πιστοποίηση EDGE για τα οικιστικά έργα στη Μύκονο

Τη διεθνή πιστοποίηση EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) από τoν ανεξάρτητο φορέα Green Business Certification Inc. (GBCI) απέκτησε η Southrock Asset Management για τα πολυτελή οικιστικά της έργα στις περιοχές Άγιος Ιωάννης και Φωκός στη Μύκονο. Σύμφωνα μάλιστα με σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για την πρώτη φορά που αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα λαμβάνουν αυτή

Σκλαβενίτης: Εκτακτο bonus 300 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους

Bonus ύψους 300 ευρώ χορηγεί σε όλους τους υπαλλήλους της η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης,  όπως επιβεβαίωσαν πηγές κοντά στην αλυσίδα. Η παροχή καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως αν είναι πλήρους ή μερικής απασχόλησης, λόγω της καλής πορείας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  To κόστος της έκτακτης παροχής εκτιμάται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ.  

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στον επόμενο τόνο η μετοχή θα γράφει τα 20 ευρώ

Κάποιος να αλλάξει την μπαταρία στο ακουστικό της αγοράς γιατί δεν άκουγε που δεν άκουγε τελευταία τα θετικά νέα των εταιρειών, τώρα έχει κουφαθεί τελείως. Ό,τι και να πλησιάσεις να της πεις στο αυτί, ό,τι και αν της φωνάξεις, ακόμα και μπόμπα από ένα μεγάλο επενδυτικό deal να της πετάξεις δίπλα της, αυτή στην κοσμάρα

Related Articles

Popular Categories

READ MORE