Στους 270 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί από τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India στην Αχμενταμπάντ, με έναν μόνο επιζώντα ανάμεσα στους 242 επιβάτες και μέλη πληρώματος.
Το αεροσκάφος Boeing 787-8 με προορισμό το Λονδίνο συνετρίβη λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση σε συγκρότημα κατοικιών που χρησιμοποιούνταν από γιατρούς του νοσοκομείου BJ Medical College, προκαλώντας επιπλέον περίπου 30 θανάτους στο έδαφος.
Οι αρχές της Ινδίας έχουν ξεκινήσει εκτεταμένη έρευνα με επικεφαλής το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) και την υποστήριξη ειδικών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Έχουν ανακτηθεί τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους και σύμφωνα με την προκαταρκτική ανάλυση, το αεροσκάφος άρχισε να χάνει ύψος 15 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση. Βίντεο από κάμερες ασφαλείας δείχνει πως το σύστημα προσγείωσης παρέμεινε εκτεταμένο καθ’ όλη τη διάρκεια της σύντομης πτήσης.
Οι ειδικοί εξετάζουν το ενδεχόμενο απώλειας ώσης, λανθασμένων ρυθμίσεων στα πτερύγια ή ανεπαρκούς ταχύτητας απογείωσης για το βάρος του αεροσκάφους.
Παράλληλα, εξετάζεται τυχόν μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης ως αιτία της συντριβής του Boeing 787, σύμφωνα με τα ευρήματα του υπό σύνταξη προκαταρκτικού πορίσματος της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας.
Σύμφωνα με την έκθεση, την ώρα που το αεροσκάφος βρισκόταν στη φάση της περιστροφής (rotation) για απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη φέρεται να ολίσθησε απότομα προς τα πίσω, λόγω αστοχίας στον μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Το βάρος του σώματός του παρέσυρε ασυναίσθητα τα χειριστήρια ισχύος προς τη θέση “idle” (μηδενική ώθηση), προκαλώντας αιφνίδια μείωση της ισχύος των κινητήρων.
Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να επαναφέρει τα χειριστήρια σε θέση μέγιστης ισχύος, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το βάρος και τη θέση του σώματος του κυβερνήτη, που πλέον ασκούσε πίεση στους μοχλούς.
Σημειώνεται ότι στις 30 Ιουλίου 2025 αναμένεται να δημοσιευτεί η ολοκληρωμένη τεχνική έκθεση για το δυστύχημα.