Έξι νέα πλοία αναμένεται να προσθέσει τα επόμενα χρόνια στο δυναμικό της η Attica Group, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του στόλου της στον δρόμο για την «πράσινη» μετάβαση.
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της εταιρείας ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ, με τα νέα πλοία να εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν τα EBITDA κατά περίπου 53 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την εταιρική παρουσίαση της Attica για τους επενδυτές στο πλαίσιο της Capital Day, μέχρι το 2027 η εταιρεία θα έχει παραλάβει δύο νέα υπερσύγχρονα πλοία E-Flexer, στο πλαίσιο συμφωνίας με τη τη Stena RoRo.
Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση δύο πλοίων με σύμβαση γυμνής ναύλωσης, για διάστημα 10 ετών και δικαίωμα αγοράς των πλοίων από το τέλος του πέμπτου έτους ναύλωσης.
Η παραλαβή των δύο πλοίων το 2027 αναμένεται να σηματοδοτήσει την αναδιάταξη του στόλου της Attica, δεδομένου ότι αυτά θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στην Αδριατική, αντικαθιστώντας τα τρία υφιστάμενα πλοία και διατηρώντας την ίδια μεταφορική ικανότητα. Ως εκ τούτου η εταιρεία θα επιτύχει οικονομίες κλίμακας και παράλληλα θα εξοικονομήσει ενέργεια.
Στην ίδια κατεύθυνση, ο στόλος της εισηγμένης θα ενισχυθεί με τρία AERO Highspeed, δύο μεταφορικής ικανότητας 400 επιβατών και ένα μεταφορικής ικανότητας 250 επιβατών. Τα νέα ταχύπλοα θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα που εκτελούν δρομολόγια συνδέοντας τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μειώνοντας το κόστος συντήρησης και την κατανάλωση καυσίμων.
Με την προσθήκη των τριών πλοίων η Attica θα στοχεύσει στην ομογενοποίηση του στόλου της και στην ενίσχυση της παρουσίας της στον Αργοσαρωνικό.
Τέλος, η εισηγμένη θα προσθέσει ένα συμβατικό πλοίο Ro-Pax, διπλού καυσίμου, μεταφορικής ικανότητας 1.500 επιβατών και δυναμικότητας 270 κλινών, που θα έχει 825 γραμμικά μέτρα φορτίου. Το συγκεκριμένο πλοίο θα συμβάλει στην ενίσχυση του αποτυπώματος της εταιρείας στο εσωτερικό και ειδικότερα στο Αιγαίο, αφού διαθέτει τα χαρακτηριστικά εκείνα που το καθιστούν ιδανικό για τις λιμενικές υποδομές των νησιών της ευρύτερης περιοχής.
Νέο δρομολόγιο
Στην κατεύθυνση περαιτέρω ανάπτυξής της, η Attica αναμένεται μέσα στο 2025 να προσθέσει ένα ακόμη δρομολόγιο στο πρόγραμμά της, συνδέοντας την Κρήτη (Ηράκλειο) με τις Κυκλάδες με στόχο να καλύψει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση.
Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη αγόρασε το προηγούμενο διάστημα έναντι 17,7 εκατ. ευρώ από τη Fast Ferries ένα ακόμη πλοίο που εκτελούσε αντίστοιχα δρομολόγια, το πρώην Thunder, και το μετονόμασε σε Highspeed 3.
Επενδύσεις 145 εκατ. ευρώ το 2024
Οι συνολικές επενδύσεις της Attica Group το εννεάμηνο του 2024 διαμορφώθηκαν στα 145 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την προκαταβολή για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου Ε-Flexer που είναι υπό ναυπήγηση, την επέκταση στον ξενοδοχειακό κλάδο, εκτεταμένα έργα ψηφιοποίησης, καθώς και περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των πλοίων του ομίλου.
Σημειώνεται ότι από το 2021 μέχρι το 9μηνο του 2024 η εισηγμένη έχει επενδύσει περί τα 300 εκατ. ευρώ.
Οι στόχοι και οι επιδόσεις
Με βάση τη σχετική παρουσίαση που πραγματοποίησε η εταιρεία σε επενδυτές στο Λονδίνο, οι μακροπρόθεσμοι στόχοι περιλαμβάνουν έσοδα 915-925 εκατ. ευρώ το 2029 και EBITDA στην περίμετρο των 238-262 εκατ. ευρώ (με ετήσια αύξηση 18%), με το περιθώριο να κινείται στη ζώνη του 27%.
Σήμερα, η Attica, με έναν στόλο 43 πλοίων, είναι ο μεγαλύτερος όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας σε όρους μεταφορικής ικανότητας επιβατών όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως.
Η εταιρεία, με παρουσία περισσότερων των 25 ετών στην ανατολική Μεσόγειο και επενδύσεις άνω των 2 δισ. ευρώ σε αυτά τα χρόνια, συνδέει 72 λιμάνια στην Ελλάδα και στην Ιταλία σε πάνω από 60 προορισμούς.
Εκτός από την ακτοπλοΐα, η Attica Group, έχει επενδύσει περί τα 27 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια και στον τουριστικό κλάδο και σήμερα έχει αναπτύξει ένα χαρτοφυλάκιο που απαρτίζεται από τρία ξενοδοχεία σε Τήνο και Νάξο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 2023 η Αttica Group μετέφερε 7,4 εκατ. επιβάτες και 1,3 εκατ. οχήματα. Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 761 εκατ. ευρώ, τα EBITDA σε 137 εκατ. ευρώ και η αξία του στόλου διαμορφώθηκε στα 848 εκατ. ευρώ.