24 C
Athens
July 4, 2022
Image default
WORLD

Handelsblatt: Τα πλούσια σε πόρους κράτη της Αφρικής θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών

 Στο κοσμοϊστορικό κατώφλι της ηλεκτροκίνησης, μια αφρικανική χώρα μπαίνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Πρόκειται για τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ), η οποία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός κοβαλτίου στον κόσμο, του μετάλλου που η βιομηχανία χρειάζεται επειγόντως για την κατασκευή μπαταριών υψηλής απόδοσης.

Αν και η χώρα της Κεντρικής Αφρικής διαθέτει τα 2/3 των γνωστών αποθεμάτων στον κόσμο, δεν θέλει πλέον να αρκείται στο ρόλο του προμηθευτή πρώτων υλών. Η κυβέρνηση ενδιαφέρεται τώρα για την εξασφάλιση μεγαλύτερου μεριδίου της προστιθέμενης αξίας στην εγχώρια αγορά.

Ο υπουργός Βιομηχανίας της ΛΔΚ, Julien Paluku Kahongya, δήλωσε σε συνέντευξή του στην Handelsblatt πως “θέλουμε να διαδραματίσουμε πιο ενεργό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση”. Είπε ότι η σημασία της χώρας για τη βιομηχανία μπαταριών πρέπει να είναι ανάλογη με τη σημασία των αποθεμάτων πρώτων υλών της.

Η ΛΔΚ δεν διαθέτει μόνο μεγάλα αποθέματα κοβαλτίου, αλλά έχει επίσης ανακαλύψει πρόσφατα κοιτάσματα νικελίου και λιθίου, λέει ο υπουργός Βιομηχανίας Kahongya. Επιπλέον, το μέταλλο μαγγάνιο εξορύσσεται στη ΛΔΚ εδώ και δεκαετίες και η σημασία του αυξάνεται επίσης ραγδαία με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο βήμα για τη διατήρηση μεγαλύτερου μεριδίου της δημιουργίας αξίας στο Κονγκό είναι η κατασκευή μιας πιλοτικής μονάδας για την παραγωγή χημικών προϊόντων κοβαλτίου για την παραγωγή καθόδου.

Το εργοστάσιο αυτό αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του μέχρι το τέλος του 2023, ανακοίνωσε ο Kahongya. Επιπλέον, η ΛΔΚ έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τη γειτονική Ζάμπια, η οποία επίσης επιθυμεί να αυξήσει σημαντικά την εξόρυξη πρώτων υλών για μπαταρίες.

Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας ή την αρχή της νέας, θα μπορούσε να κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο μπαταριών στο Κονγκό, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργού Βιομηχανίας Kahongya. Είπε ότι η χώρα βρίσκεται σε επαφή με πιθανές εταιρείες-εταίρους για το σκοπό αυτό, συμπεριλαμβανομένης της Bosch, αλλά και κινεζικών εταιρειών. “Δεν έχουμε καμία προτίμηση ως προς το ποιος εταίρος θα μας προσεγγίσει”, διευκρινίζει. Θα επιλέξουν τον εταίρο που είναι πρόθυμος να ξεκινήσει την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών το συντομότερο δυνατό.

Η ευκαιρία να εκμεταλλευτεί κανείς τον δικό του πλούτο πρώτων υλών είναι ευνοϊκή: οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως προσπαθούν να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε μέταλλα μπαταριών όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο, προκειμένου να μπορέσουν να εκπληρώσουν τα δικά τους σχέδια για την επέκταση του στόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό είναι πιθανό να διατηρήσει δεσπόζουσα θέση στην αγορά: Πέρυσι, το 74% της παραγωγής των ορυχείων προήλθε από τη χώρα της Κεντρικής Αφρικής. Ο Tshimanga Tshipanda, ειδικός στρατηγικός σύμβουλος του προέδρου της ΛΔΚ, Félix Tshisekedi, τονίζει: “Χωρίς τα προϊόντα της ΛΔΚ, ο πράσινος μετασχηματισμός θα υλοποιηθεί πιο αργά από ό,τι μπορούμε να φανταστούμε”, δήλωσε σε συνέντευξή του στην Handelsblatt. Ως εκ τούτου, είπε, η χώρα του πρέπει να διαδραματίσει “ουσιαστικό ρόλο” στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.

Καταπολέμηση της παιδικής εργασίας στα ορυχεία μικρής κλίμακας


Ο Paul Kabuswe, υπουργός Ορυχείων της Ζάμπια, ελπίζει επίσης σε μεγαλύτερο ρόλο για τη χώρα του. Η χώρα είναι σημαντικός παραγωγός χαλκού – και η ζήτηση για το κοκκινωπό βιομηχανικό μέταλλο αναμένεται επίσης να αυξηθεί ραγδαία με την επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Κατά μέσο όρο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται περίπου τέσσερις φορές περισσότερο χαλκό από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης.

Λέει ότι η Ζάμπια θέλει να παράγει όχι μόνο συμπύκνωμα χαλκού στο μέλλον, αλλά και καλώδια χαλκού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο Kabuswe λέει: “Η υψηλότερη προστιθέμενη αξία είναι το κλειδί”. Επιπλέον, η Ζάμπια ελπίζει επίσης σε ανακαλύψεις κοβαλτίου στη συνοριακή περιοχή με το Κονγκό. “Οι δύο χώρες μας συνεργάζονται για την ισχυρή εξερεύνηση των κοιτασμάτων”.

Ωστόσο, πολλοί δυτικοί κατασκευαστές εξακολουθούν να διστάζουν να αγοράσουν κοβάλτιο από την Κεντρική Αφρική σε μεγάλη κλίμακα. Υπάρχει μεγάλη ανησυχία ότι υλικό από τον άτυπο τομέα εξόρυξης, όπου η παιδική εργασία είναι επίσης συχνή, θα καταλήξει στην μπαταρία.

Ταυτόχρονα, όμως, πολλά νοικοκυριά στο Κονγκό, για παράδειγμα, εξαρτώνται από την εξόρυξη μικρής κλίμακας. Ως εκ τούτου, η ΛΔΚ επιθυμεί να ρυθμίσει την εξόρυξη μικρής κλίμακας και να την εντάξει στην κρατική εταιρεία Entreprise Generale du Cobalt (EGC).

Με αυτόν τον τρόπο, η χώρα θέλει να ελέγξει τη συμμόρφωση με κοινά πρότυπα, όπως η απαγόρευση της παιδικής εργασίας. Η επιτυχία της πρωτοβουλίας θα καθορίσει τον βαθμό στον οποίο οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα εμπλακούν στη χώρα. Αλλά χωρίς κοβάλτιο από το Κονγκό, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πιθανό να δυσκολευτούν να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους τους για τον ηλεκτρικό στόλο.

Related posts

Fed: Ξεκινά σύντομα το tapering – “Έδειξε” πρώτη αύξηση επιτοκίων το 2022

banks

Τέσσερις Ευρωπαίοι διαχειριστές έχουν πληρώσει ήδη σε ρούβλια το φυσικό αέριο

banks

Ο ΟΗΕ ζητά να σταματήσουν οι βομβαρδισμοί σχολείων στην Ουκρανία

banks

Ch. Waller (Fed): Ο πληθωρισμός ίσως και να κορυφώθηκε τον Μάρτιο

banks

Μέστερ (Fed): Θα χρειαστούν δύο χρόνια για να πέσει ο πληθωρισμός στο 2%

banks

Ιαπωνία: Τα ξένα σωματίδια σε εμβόλια της Moderna, η χορήγηση των οποίων ανεστάλη, ήταν σωματίδια ανοξείδωτου χάλυβα

banks