Με σημαντική καθυστέρηση, ξεκινά η στελέχωση της εταιρείας real estate του ΕΦΚΑ με στόχο την αξιοποίηση τουλάχιστον 514 ακινήτων αντικειμενικής αξίας άνω του 1,4 δισ. ευρώ.
Ο νόμος για την δημιουργία Εταιρείας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας ψηφίστηκε το 2022. Και μόλις την περασμένη Τετάρτη ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για τη στελέχωση της εταιρείας με δύο άτομα. Βάσει δε, του σχεδιασμού, θα προσληφθούν άλλα περίπου 30 άτομα.
Να σημειωθεί ότι, στο χαρτοφυλάκιο της Εταιρείας συμπεριλαμβάνονται 514 ακίνητα, από τα οποία όμως τα 200 είναι προς ιδιόχρηση, για να καλυφθούν και οι ανάγκες του φορέα. Πολλά από τα υπόλοιπα παραμένουν πλήρως ανεκμετάλλευτα, ενώ άλλα στεγάζουν γραφεία, εμπορικά καταστήματα, υπηρεσίες ή ξενοδοχεία, με συνολική επιφάνεια που προσεγγίζει τα 20.000 τ.μ.
Βασικός σκοπός της εταιρείας είναι η διασφάλιση και μεγιστοποίηση της αξίας της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ με διαφάνεια και λογοδοσία, μέσω της “ορθολογικής διαχείρισης και εκμετάλλευσής της”.
Η προκήρυξη στελέχωσης έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.efkacompany.gr και στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ. Αφορά στην κάλυψη δύο θέσεων ευθύνης, του Επικεφαλής του τομέα Αξιοποίησης και Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και του Διευθυντή Αξιοποίησης Ακινήτων.
Βασική αρμοδιότητα του επικεφαλής είναι η ευθύνη για την αξιοποίηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του e-ΕΦΚΑ, η οργάνωση και διασφάλιση της αποδοτικής επιχειρησιακής λειτουργίας του τομέα καθώς και η διαχείριση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται σε αυτόν.
Αρμοδιότητες-προσόντα
Ο Διευθυντής Αξιοποίησης Ακινήτων θα είναι υπεύθυνος, μεταξύ άλλων, για τη διαμόρφωση πολιτικής και προγραμμάτων για εκτιμήσεις, επανεκτιμήσεις και εκποίηση ακινήτων, για την εκπόνηση μελετών αξιοποίησης ή εκποίησης ακινήτων, για την ενημέρωση της Διεύθυνσης Διαχείρισης Ακινήτων αναφορικά με τα ακίνητα που πρέπει να εκμισθωθούν, καθώς και για την ανάπτυξη δικτύου συνεργατών που δραστηριοποιούνται στην πώληση ακίνητης περιουσίας (brokers).
Στα βασικά προσόντα που οφείλουν να έχουν οι υποψήφιοι για την πλήρωση των θέσεων που προκηρύχτηκαν συγκαταλέγονται το πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ) και η καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.
Για τον ρόλο του Επικεφαλής απαιτείται και Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας, καθώς και επαγγελματική εμπειρία τουλάχιστον δέκα ετών στον τομέα αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας, εκ των οποίων τουλάχιστον πέντε έτη σε θέσεις ευθύνης. Αναφορικά με τον Διευθυντή Αξιοποίησης Ακινήτων απαιτείται αντίστοιχα επαγγελματική εμπειρία τουλάχιστον οκτώ ετών με τουλάχιστον δύο έτη προϋπηρεσίας σε θέσεις ευθύνης.
Οι προθεσμίες
Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 4 το απόγευμα, της 6ης Ιουνίου. Η υποβολή θα πρέπει να γίνει αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή στην διεύθυνση [email protected]
Βέβαια, ήδη, ο ΕΦΚΑ, μέσω της Διεύθυνσης Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας έχει προκηρύξει διαγωνισμούς μακροχρόνιας παραχώρησης εκμετάλλευσης οκτώ ακινήτων και οικοπέδων ιδιοκτησίας του, στο κέντρο της Αθήνας, για τη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων και σύγχρονων γραφείων. Πρόκειται για την ανακατασκευή και επαναλειτουργία τριών ακινήτων κυρίως ως ξενοδοχειακών μονάδων, την εκμίσθωση δυο κτιρίων για επαγγελματική στέγη, αλλά και την παραχώρηση οικοπέδων για υπαίθρια πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, η νέα εταιρεία εκτιμάται πως θα προχωρήσει στην καταγραφή και τον διαχωρισμό όλων των υπαρχόντων ακινήτων του ΕΦΚΑ, σε αυτά που είναι προς άμεση πώληση, σε αυτά που προορίζονται για ιδιόχρηση και σε αυτά που θα γίνει προσέλκυση εκμισθωτών – επενδυτών μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων. Βάσει των στοιχείων, μόλις το 19% του συνόλου της ακίνητης περιουσίας του Φορέα είναι μισθωμένα, ενώ το 20% είναι τελείως αναξιοποίητο.