«Οι συγχωνεύσεις και εξαγορές είναι πάντα μια επιλογή, μια ευκαιρία και παραμένουμε ανοιχτοί για κάθε ευκαιρία που μπορεί να παρουσιαστεί στο μέλλον, εφόσον πληροί τα κριτήρια της στρατηγικής μας, της αναπτυξιακής μας πορεία, και της δημιουργίας αξίας για την επιχείρησή και τους μετόχους μας», δήλωσε η διοίκηση της Coca Cοla HBC, κατά τη διάρκεια του conference call.
Νωρίτερα η Coca Cola HBC είχε ανακοινώσει για το 2024 αύξηση οργανικών εσόδων κατά 13,8%, στα 10,75 δισ. ευρώ, συγκρίσιμο EBIT 1,192 δισ. ευρώ, βελτιωμένο κατά 12,2% και πρόταση για διανομή μερίσματος 1,03 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 11% σε ετήσια βάση, που αντιπροσωπεύει χρηματική διανομή 45%.
Η διοίκηση της εταιρείας επανέλαβε, κατά τη διάρκεια του conference call, ότι η πρόβλεψη για τη φετινή χρονιά είναι οργανική αύξηση εσόδων 6-8% και οργανική αύξηση EBIT 7-11%.
«Έχουμε υπόψη μας τις δυναμικές τάσεις στην αγορά και το ασταθές πολιτικό τοπίο που εξακολουθεί να υπάρχει γύρω μας. Αλλά είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να εκτελούμε και να αυξάνουμε τις επιδόσεις σε διάφορα περιβάλλοντα. Είμαστε θετικοί με τις προοπτικές για το 2025 και για το ότι η συνολική παραγωγή εσόδων θα είναι ισχυρή και ότι θα έχουμε επίσης θετική αύξηση του όγκου», ανέφερε η διοίκησή της στο Conference call.
Σχετικά με τον πληθωρισμό και τις τιμές των πρώτων υλών, τόνισαν: «Εξακολουθούμε να αναμένουμε ένα ορισμένο επίπεδο πληθωριστικών πιέσεων, ίσως όχι στα ίδια επίπεδα με αυτά που έχουμε δει στο παρελθόν φυσικά. Υπάρχει κάποια μέτρια βελτίωση όσον αφορά τη ζάχαρη και την ενέργεια. Αλλά εξακολουθεί να υπάρχει πληθωριστική πίεση όταν πρόκειται για το κόστος μεταφοράς, αλουμινίου και σε ορισμένα δευτερογενή υλικά συσκευασίας».
Πάντως, ο όμιλος, όπως έσπευσαν να συμπληρώσουν τα στελέχη της, έχει πολύ καλή κάλυψη αντιστάθμισης κινδύνου όσον αφορά τα βασικά εμπορεύματα. «Κατά μέσο όρο, είμαστε καλυμμένοι σε ποσοστό περίπου 60%, το οποίο είναι μια καλύτερη θέση σε σχέση με αυτό που είχαμε την ίδια περίοδο πέρυσι. Έτσι, έχοντας αυτό κατά νου, πιστεύουμε ότι οι προβλέψεις μας αποτυπώνουν τις συγκεκριμένες εξελίξεις της πορείας που έχουμε μπροστά μας», είπαν. Στη ζάχαρη ο όμιλος είναι καλυμμένος κατά περίπου 70%, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με ένα χρόνο.
Σε σχέση με τους καταναλωτές και τις τιμές η διοίκηση του ομίλου παραδέχθηκε ότι «υπάρχει κάποια ευαισθησία στις τιμές», ενώ τόνισε ότι χρησιμοποιεί τις προωθητικές ενέργειες αλλά και το AI για το πώς θα μπορούσε να αυξήσει τις αποδόσεις από κάθε ευρώ που επενδύει σε προωθητικές ενέργειες. Παράλληλα με τις προωθητικές ενέργειες ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει σε ψηφιακές λύσεις και λύσεις δεδομένων και σε ενεργειακά αποδοτικά ψυγεία.
Αναφορικά με τη Ρωσία και την Ουκρανία, η διοίκηση της απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε: «Εμείς όπως και όλοι οι άλλοι ελπίζουμε πραγματικά ότι θα υπάρξει το συντομότερο δυνατό η επίλυση αυτής της πολεμικής σύγκρουσης και ότι θα εδραιωθεί η ειρήνη. … Πρέπει λοιπόν να δούμε πώς θα είναι αυτή η λύση, ποιος θα είναι ο σχεδιασμός της και στη συνέχεια θα το λάβουμε υπόψη μας και θα σχεδιάσουμε ανάλογα. Αλλά εν τω μεταξύ, εμείς κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, και περιμένουμε να συμβεί αυτό το συντομότερο δυνατό».
Σχετικά με τη δραστηριότητα του ομίλου στην Αφρική, και συγκεκριμένα σε Αίγυπτο και Νιγηρία, η διοίκηση του ομίλου σημείωσε: «Μόλις επιστρέψαμε από επίσκεψη και στις δύο αγορές, όπου είχαμε πολύ γόνιμες και εποικοδομητικές συζητήσεις με τους κυβερνητικούς αξιωματούχους και είδαμε μια πολύ φιλόξενη και συνεργατική ατμόσφαιρα και στάση η οποία μας δίνει την αυτοπεποίθηση ότι η επιχείρηση κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση… Είμαστε σίγουροι ότι οι αγορές αυτές αποτελούν φανταστικές ευκαιρίες για την εταιρεία μας και την ανάπτυξή μας.»
Ειδική αναφορά έγινε στην ισχυρή ανάπτυξη σε Ιταλία, αλλά και στην Ελλάδα. Για τις δραστηριότητες στον καφέ η διοίκηση του ομίλου επεσήμανε: «αγαπάμε πραγματικά την κατηγορία του καφέ και την ευκαιρία για τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη πορεία ανάπτυξής μας».
Ενώ για την κατηγορία των premium αλκοολούχων ποτών είπαν: «έχει σημαντικά υψηλότερα έσοδα ανά κιβώτιο από το υπόλοιπο χαρτοφυλάκιό μας. Είναι απλά η φύση αυτής της κατηγορίας, μικρού όγκου και υψηλής αξίας, που την καθιστά και από υλικοτεχνικής άποψης αρκετά κατάλληλη για χειρισμό. Συνολικά, πιστεύουμε ότι ταιριάζει πολύ καλά με τη στρατηγική μας για το 24/7, καθώς οδηγεί στην ανάπτυξη και στην αύξηση των συναλλαγών μας».