25.2 C
Athens
September 30, 2024
Image default
ECONOMY

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ψηλά στις προτιμήσεις των on line καταναλωτών τα επώνυμα προϊόντα

Σταθερό παραμένει το κοινό των οn line πωλήσεων και οι προτιμήσεις του στα επώνυμα είδη σύμφωνα με το set των market industry reports του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) που αφορά την πορεία έξι κάθετων κλάδων του ηλεκτρονικού εμπορίου από 01/04/2024 έως 30/06/2024 και συγκεκριμένα τα είδη μόδας, τεχνολογικά προϊόντα, φαρμακευτικά είδη, είδη σπιτιού, είδη athleisure και καλλυντικά.

Ειδικότερα ο κλάδος του Fashion συνεχίζει να παρουσιάζει τα υψηλότερα CPC (κόστος ανά κλικ σε σύνδεσμο) συγκριτικά με τα υπόλοιπα industries, ενώ τα μέσα κόστη είναι ιδιαίτερα αυξημένα τον Ιούνιο αλλά και τον Απρίλιο. Στα είδη τεχνολογίας ο Ιούνιος έχει την καλύτερη απόδοση σε επίπεδο τριμήνου, ιδιαίτερα στο πρώτο μισό του μήνα. Στα είδη φαρμακείου και σε αυτό το τρίμηνο, όπως και στο προηγούμενο, όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα παρουσιάζουν τη χαμηλότερη απόδοση συγκριτικά με τις υπόλοιπες μέρες. Είναι το μοναδικό industry που συμβαίνει αυτό. Ο κλάδος των Cosmetics εμφανίζει την καλύτερη πορεία για τον Απρίλιο και τις πρώτες μέρες του Μαΐου. Κύριο χαρακτηριστικό σε όλες τις κατηγορίες είναι η κυριαρχία του mobile καναλιού, αναδεικνύοντας τη σημασία που οφείλουν να δείξουν οι επιχειρήσεις στην αξιοποίησή του και τη βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή μέσα από το συγκεκριμένο  κανάλι. Επίσης τα επώνυμα είδη φαίνεται να επικρατούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Αναλυτικά, στην κατηγορία των ειδών μόδας, γενικά, το τρίμηνο ξεκίνησε δυναμικά και ακολούθησε μία ελαφρώς πτωτική πορεία. Το main κοινό συνεχίζει να είναι σταθερά γυναίκες, ενώ ηλικιακά για αυτό το τρίμηνο ξεχωρίζουν οι 25-34 με τις μεγαλύτερες ηλικίες να ακολουθούν. Το mobile επικράτησε με διαφορά σε αυτή την κατηγορία, δείχνοντας ότι το mobile experience είναι ένα σημαντικό στοιχείο που δεν μεταβάλλεται ανά τρίμηνο. Το Paid Search στον κλάδο φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένο και σε πολύ καλό επίπεδο. Τα top searches με μεγάλη διαφορά, τόσο σε mobile όσο και σε desktop αφορούν κυρίως τα brand names. Από τα branded terms, δηλαδή το όνομα του brand και κάποια κατηγορία προϊόντος, ξεχωρίζουν αυτή την περίοδο τα φορέματα. Από τις non-branded αναζητήσεις, ξεχωρίζουν τα παπούτσια, τα σανδάλια, οι εσπαντρίγες και τα crocs. Η δαπάνη μέσω mobile σε σχέση με το desktop στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήλθε στο  x6.5.

Στα είδη σπιτιού η κίνηση τον Απρίλιο εμφανίστηκε ελαφρώς αυξημένη τις πρώτες ημέρες αλλά κατόπιν παρουσίασε σημαντική μείωση. Ο Μάιος, αν εξαιρέσουμε την 1η εβδομάδα που η επισκεψιμότητα ήταν αρκετά μειωμένη λόγω και του Πάσχα, ακολούθησε σταθερή πορεία με μικρές αυξήσεις τις τελευταίες ημέρες. Ο Ιούνιος είχε μικρές αυξομειώσεις σε όλη τη διάρκειά του. Η πλειοψηφία της επισκεψιμότητας προήλθε από το mobile κανάλι, με μικρές αυξήσεις μάλιστα από το προηγούμενο τρίμηνο. Τα top search terms, αν εξαιρέσουμε τα brand names, αφορούσαν κυρίως αυτήν την περίοδο παπουτσοθήκη, ριχτάρια καναπέ, έπιπλο τηλεόρασης και πλακάκια μπάνιου, ενώ τα περισσότερα searches έγιναν για τα terms παπουτσοθήκη, καρέκλα γραφείου, συρταριέρα. Η δαπάνη μέσω mobile σε σχέση με το desktop στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήλθε στο  x3.5.

Στα είδη τεχνολογίας η κίνηση τον Απρίλιο εμφάνισε έντονες αυξομειώσεις, με την επισκεψιμότητα να είναι αυξημένη το πρώτο 15νθήμερο. Είναι το μοναδικό industry που η επισκεψιμότητα τη μεγάλη εβδομάδα δεν παρουσίασε σημαντική πτώση, ενώ την παραμονή του Πάσχα ήταν ιδιαίτερα αυξημένη. Ο υπόλοιπος Μάιος εμφάνισε μειωμένο traffic με εξαίρεση το τελευταίο Σαββατοκύρακο του μήνα. Ο Ιούνιος είχε την καλύτερη απόδοση σε επίπεδο τριμήνου, ιδιαίτερα στο πρώτο μισό του μήνα. Το 2ο μισό του Ιουνίου εμφάνισε ελαφρώς μειωμένη κίνηση από το πρώτο, με μικρές αυξομειώσεις. Στο συγκεκριμένο κλάδο ξεχώρισαν οι άνδρες, με μεγάλη διαφορά, ενώ οι ηλικίες που πρωταγωνιστούν είναι σταθερά οι 25-34. Επιπλέον, το desktop είχε σημαντική συμμετοχή στο traffic, σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα industries ωστόσο και πάλι το mobile κυριαρχεί. Τα top searches αφορούσαν κατά βάση crazy sundays, iphone και πλυντήριο ρούχων. Ενδιαφέρον παρουσίασε το γεγονός ότι είναι από τα λίγα industry όπου εκτός από τα brands, είναι πολύ υψηλά και τα non-branded search terms. Η δαπάνη μέσω mobile σε σχέση με το desktop στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήλθε στο   x1.8.

Στα είδη φαρμακείου η κίνηση τον Απρίλιο ήταν αυξημένη, όντας ο μήνας με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα για το τρίμηνο. Πολύ έντονη ήταν η πτώση του traffic την Μεγάλη Εβδομάδα και λίγες ημέρες μετά το Πάσχα. Γενικά, η επισκεψιμότητα το Μάιο εμφανίστηκε μειωμένη μέχρι περίπου τα μέσα του μήνα, με αύξηση να σημειώνεται το τελευταίο 10ήμερο. Ο Ιούνιος παρουσίασε την πιο σταθερή πορεία του τριμήνου με μικρές σχετικά αυξομειώσεις. Στη συγκεκριμένη κατηγορία  ξεχωρίζει το γυναικείο κοινό, χωρίς μεγάλη διαφορά. Στο ηλικιακό κομμάτι, συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο αυξήθηκε η συμμετοχή των 45-54 με τις 35-44 να έρχονται στην 1η θέση. Η πλειοψηφία των επισκέψεων προήλθε σταθερά από το mobile κανάλι. Τα top searches του industry ήταν και για αυτό το τρίμηνο φαρμακείο και la roche posay. Τα brands τα οποία ξεχωρίζουν από τα search terms είναι la roche posay, natura siberica και cerave. Η δαπάνη μέσω mobile σε σχέση με το desktop στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήλθε στο  x4.

Στα καλλυντικά στο πρώτο 15νθήμερο του Απριλίου η κίνηση παρέμεινε σταθερή αλλά σε χαμηλά επίπεδα. Κατά το 2ο μισό, ανέβηκε αισθητά, με μία μικρή πτώση τις τελευταίες ημέρες. Ο Μάιος ξεκίνησε καλά, χωρίς να φαίνεται να επηρεάζεται έντονα από το Πάσχα, ενώ μετά τις πρώτες 10 ημέρες παρουσιάζεται πτώση με κάποιες έντονες αυξομειώσεις. Ο Ιούνιος χαρακτηρίστηκε από μία σχετικά σταθερή πορεία χωρίς έντονες μεταπτώσεις. Την καλύτερη πορεία εμφάνισε ο Απρίλιος και οι πρώτες μέρες του Μαΐου. Συνεχίζουν να ξεχωρίζουν οι γυναίκες στον κλάδο, με τις ηλικίες να παρουσιάζουν την ίδια εικόνα με το Q1 και τις ηλικίες 25-44 να έρχονται πρώτοι. Σταθερά η επισκεψιμότητα προήλθε σε μεγαλύτερο ποσοστό από το mobile κανάλι, με αρκετά μεγάλη διαφορά. Τα top searches του industry αφορούσαν κατά βάση hermes samarcande, make up, moroccanoil και Dior. Τα πιο δημοφιλή search terms σχετίζονται με συγκεκριμένες μάρκες προϊόντων αλλά και συγκεκριμένα προϊόντα. Η συγκεκριμένο κατηγορία, σύμφωνα με την ανάλυση του GRECA  φαίνεται να επηρεάζεται από τα trends. Η δαπάνη μέσω mobile σε σχέση με το desktop στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήλθε στο  x3.5.

Στα είδη των athleisure ο Απρίλιος ήταν ο μήνας με τις μικρότερες διακυμάνσεις, με ένα peak να παρατηρείται στο τέλος του μήνα. Η μεγάλη εβδομάδα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες μειώσεις, ενώ πτώση παρατηρήθηκε από το Πάσχα και για λίγες μέρες μετά. Ο υπόλοιπος Μάιος εμφάνισε αυξομειώσεις, χωρίς να παρατηρείται κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο στην επισκεψιμότητα. Ο Ιούνιος είχε 2 μεγάλα peaks και στη συνέχεια η επισκεψιμότητα παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα. Στην πλειονότητα το κοινό στον κλάδο ήταν σταθερά άνδρες, με τις ηλικίες που ξεχωρίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να είναι σταθερά οι 25-44. Το industry φαίνεται να είναι έντονα mobile oriented όπως και το προηγούμενο τρίμηνο. Τα top searches για τη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν με μεγάλη διαφορά τα brand names. Από τις non branded αναζητήσεις ξεχώρισαν για αυτή την περίοδο τα crocs, τα ποδοσφαιρικά παπούτσια, τα αθλητικά και τα sneakers. Η δαπάνη μέσω mobile σε σχέση με το desktop στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήλθε στο  x3.5.

Related posts

ΙΝΕ ΓΣΕΕ: Παρουσίαση Ετήσιας Έκθεσης 2021 για την οικονομία και απασχόληση στις 11/6

banks

Υψηλό ενδιαφέρον από ξένους στην αγορά δεύτερης κατοικίας

banks

Πρόγραμμα Σταθερότητας: Οικονομικές εκκρεμότητες, δεσμεύσεις και υποχρεώσεις

banks

Ο «εκλεκτός» του Τραμπ για την Παγκόσμια Τράπεζα: Ο υφυπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ

banks

Έρχονται ανατροπές στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων

banks

Εξοικονομώ 2021: Παρατείνεται η προθεσμία ολοκλήρωσης εργασιών

banks