Νέο “πλήγμα” δέχτηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ, τον Μάρτιο, καθώς εντάθηκαν οι ανησυχίες γύρω από τον αντίκτυπο που θα έχουν οι δασμοί στην οικονομία και ενώ οι αγορές μετοχές γνωρίζουν ήδη πιέσεις.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη έπεσε στα χαμηλότερα επίπεδα των δύο τελευταίων ετών, τη στιγμή που οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό μακροπρόθεσμα, σημείωσαν το μεγαλύτερο “άλμα” από το 1993.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα του University of Michigan, τα προκαταρκτικά στοιχεία για τον Μάρτιο έδειξαν πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις 57,9 μονάδες, ήτοι στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Νοέμβριο του 2022, από τις 64,7 μονάδες του προηγούμενου μήνα. Τα στοιχεία είναι μάλιστα πιο αδύναμα από τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων.
Παράλληλα, όπως έδειξε η έρευνα, οι καταναλωτές περιμένουν αύξηση των τιμών με ετήσιο ρυθμό 3,9% στα επόμενα 5-10 χρόνια, αυξημένη εκτίμηση κατά 0,4% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Σημειωτέον ακόμα ότι οι προσδοκίες των Αμερικανών καταναλωτών για τα οικονομικά τους υποχώρησαν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
“Πολλοί καταναλωτές ανέφεραν τα υψηλά επίπεδα αβεβαιότητας γύρω από την πολιτική και άλλους οικονομικούς παράγοντες” είπε η Joanne Hsu, επικεφαλής της έρευνας.
Μάλιστα, το 48% των ερωτηθέντων παρέπεμψαν στους δασμούς: “Αυτοί οι καταναλωτές γενικά αναμένουν ότι οι δασμοί θα παράγουν σημαντική ανοδική πίεση για τον πληθωρισμό στο μέλλον”.