Την αισιοδοξία του ότι η ανάληψη της αντιπροσωπείας των αυτοκινήτων της NIO σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία θα μπορούσε να αποτελέσει μέσα στο επόμενα χρόνια μια δραστηριότητα που θα επηρεάζει τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου όπως και οι υπόλοιπες τρεις (Sixt, Yamaha και Porsche) εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής Πάρης Κυριακόπουλος, στο πλαίσιο της χθεσινής ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης.
Όπως δήλωσε ο Πάρης Κυριακόπουλος, «είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτή τη νέα συνεργασία, την οποία προετοιμάζαμε εδώ και καιρό. Προφανώς δεν πρόκειται για ένα εγχείρημα που θα αποφέρει κέρδη από την πρώτη μέρα, ωστόσο εμείς προσβλέπουμε στο να αφήσει σημαντικό αποτύπωμα στην εταιρεία σε βάθος χρόνου. Επιδιώκουμε μέσα στην επόμενη τετραετία, τα ΝΙΟ να αποτελούν μια ακόμη πολύ σημαντική δραστηριότητα της Μοτοδυναμικής, όπως και οι υπόλοιπες».
Ο Πάρης Κυριακόπουλος δεν έκρυψε τις προκλήσεις του εγχειρήματος (π.χ. η NIO τώρα επιχειρεί να χτίσει την παρουσία της στην Ευρώπη, καθώς και ότι αποτελεί μια νεοφυή επιχείρηση που δεν έχει γυρίσει ακόμη σε κέρδη) πλην όμως εξέφρασε την αισιοδοξία του, σημειώνοντας πως «πρόκειται για ένα εξαιρετικό προϊόν που ταιριάζει στην εταιρεία μας». Το 2025 θα ξεκινήσει το λανσάρισμα των αυτοκινήτων αυτών στην Ελλάδα και το 2026 σε Βουλγαρία και Κύπρο.
Ανοδικές προοπτικές
Πέραν αυτών όμως, η διοίκηση της Μοτοδυναμικής αναφέρθηκε στην ανοδική πορεία των οικονομικών της επιδόσεων σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται μέσα στο 2025. Ειδικότερα:
- Στη δραστηριότητα του Rent A Car (μέσω της Sixt) αναμένεται αύξηση πωλήσεων και μικτού κέρδους, λόγω και της ανοδικής πορείας που εμφανίζει ο εισερχόμενος τουρισμός. Στο μέτωπο αυτό θα επιδράσουν θετικά, τόσο οι τρεις νέες τοποθεσίες δραστηριοποίησης που ξεκίνησαν πέρυσι (Άκτιο, λιμένες Πόρου και Ηρακλείου), όσο και η δραστηριότητα FLZZR (μικρότερα και παλαιότερα -άρα και οικονομικότερα- οχήματα για τον πελάτη).
- Πολύ ικανοποιητικά εξελίσσεται το 2025 για την Porsche μετά από μια περυσινή εξαιρετική χρονιά (το μοντέλο Macan έχει μεγάλη απήχηση), διευρύνοντας μερίδια αγοράς (στο 7,6% στην κατηγορία των premium οχημάτων το 2024).
- Περαιτέρω διεύρυνση μεριδίων και πωλήσεων αναμένεται φέτος και για τις μοτοσικλέτες της Yamaha στην ελληνική αγορά, την ώρα που ο ρυθμός ανάπτυξης στα Βαλκάνια (Ρουμανία και Βουλγαρία) είναι διψήφιος, ενώ στη στάσιμη αγορά των εξωλέμβιων μηχανών, η Yamaha ανεβάζει το μερίδιό της.
- Τέλος, η συνεργασία με την Toyota επεκτείνεται, (ξεκίνησε το φετινό Φεβρουάριο στην Αχαΐα και το Μάιο στη Σύρο, ενώ η εταιρεία αποσκοπεί στο να αυξήσει το αποτύπωμά της στον ελληνικό χώρο.
- Φέτος αναμένονται οφέλη και από τη μείωση του κόστους χρηματοδότησης, καθώς πέρα από τις μειώσεις των spreads που επιτεύχθηκαν πέρυσι, το 2025 έχουμε και υποχώρηση του Euribor λόγω της πολιτικής που ακολουθεί η ΕΚΤ.
Τέλος, η διοίκηση της εισηγμένης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις μετόχων, σημείωσε μεταξύ άλλων:
- Οι υλοποιούμενες αναπτυξιακές κινήσεις μπορούν να χρηματοδοτηθούν μέσω ιδίων και δανειακών κεφαλαίων, με αποτέλεσμα να μην σχεδιάζεται η προσφυγή στους μετόχους. Αντίθετα, στόχος είναι η συνέχιση της διανομής μερισμάτων (0,13 ευρώ ανά μετοχή αποφάσισε η χθεσινή Γ.Σ. που θα καταβληθεί στις 20 Ιουνίου).
- Οι νέες δραστηριότητες δεν έρχονται σε κόντρα με τις παλαιότερες, αλλά αντίθετα σε αρκετές περιπτώσεις οδηγούν σε συνέργειες και οικονομίες κλίμακας.
- H δραστηριότητα του Rent A Car χαρακτηρίζεται από μια κανονική-ανταγωνιστική πίεση τιμών. Πρόκειται για μια κατάσταση υγιούς ανταγωνισμού.
- Προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά» βοήθησαν αρχικά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας, αλλά σήμερα οι όποιες επιδοτήσεις είναι χαμηλότερες από τους επιβαλλόμενους δασμούς. Η ηλεκτροκίνηση δεν θα χρειαζόταν τα προγράμματα επιδότησης αν δεν υπήρχαν οι επιβαλλόμενοι δασμοί.