Τα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα προσπαθούν να αντισταθούν στην επέκταση των ξένων ψηφιακών τραπεζών στην Ελλάδα, οι οποίες εκτιμάται ότι έχουν προσεγγίσει τους 2 εκατομμύρια πελάτες.
Οι νέοι άνθρωποι προτιμούν κυρίως τις ψηφιακές τράπεζες για τις καθημερινές τους συναλλαγές, καθώς και για τις επενδυτικές πλατφόρμες που προσφέρουν, με το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών τους να είναι κάτω των 30 ετών.
Οι ελληνικές τράπεζες, αντιλαμβανόμενες την ταχεία άνοδο αυτών των τραπεζών τα τελευταία δύο χρόνια, έχουν αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα για να ανακόψουν αυτή την εξέλιξη.
Στα σχέδιά τους περιλαμβάνεται η απλοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν και η εφαρμογή ελκυστικών τιμών σε διάφορες βασικές λειτουργίες, όπως οι καταθέσεις και οι τραπεζικές κάρτες.
Σύμφωνα με πηγή από τον τραπεζικό κλάδο, «είναι πολύ σημαντικό για τη διατήρηση των εσόδων μας σε υψηλά επίπεδα στο μέλλον, να κερδίσουμε την προτίμηση των ατόμων ηλικίας 18 έως 30 ετών, καθώς αυτοί θα αποτελέσουν τον κύριο κορμό των πελατών μας την επόμενη δεκαετία».
Όπως τονίζει, «η δημιουργία σχέσεων με αυτούς τους πελάτες από τώρα αυξάνει τις πιθανότητες να μας επιλέξουν ως την κύρια τράπεζά τους όταν θα βρίσκονται στο πιο παραγωγικό στάδιο της ζωής τους, όπου οι ανάγκες για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες αυξάνονται».
Σημειώνει δε «πως ακόμη και σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα μπορούμε να αποκομίσουμε οφέλη από τη διάθεση προϊόντων, κυρίως επενδυτικού και ασφαλιστικού χαρακτήρα, καθώς ακόμη και τα χαμηλά κατά βάση εισοδήματα των συγκεκριμένων ηλικιών είναι επαρκή για να την υποστηρίξουν».
Η προσφορά από την Εθνική Τράπεζα εδώ και μερικούς μήνες επιτοκίου 2,5% σε όσους είναι έως 30 ετών μέσω λογαριασμού Ταμιευτηρίου, για ποσά έως 10.000 ευρώ
Επιθετικές κινήσεις
Ενδεικτική αυτής της νέας στρατηγικής είναι η προσφορά από την Εθνική Τράπεζα εδώ και μερικούς μήνες επιτοκίου 2,5% σε όσους είναι έως 30 ετών μέσω λογαριασμού Ταμιευτηρίου, για ποσά έως 10.000 ευρώ.
Μάλιστα το προϊόν αυτό διατίθεται μέσω ξεχωριστής από το mobile banking της τράπεζας εφαρμογής για κινητές συσκευές, η οποία είναι εξαιρετικά απλή στη χρήση.
Ανάλογο προϊόν λάνσαρε προ ολίγων ημερών και η Πειραιώς. Συγκεκριμένα, προσφέρει απόδοση 3% για ποσά έως 5.000 ευρώ, σε όσους ανοίξουν ένα νέο λογαριασμό.
Αυτό το επιτόκιο είναι σταθερό για 10 έτη και δίνεται υπό την προϋπόθεση ότι ο πελάτης κατά το άνοιγμά του είναι έως και 30 ετών.
Για τη διατήρησή του σε αυτά τα επίπεδα, καθόλη τη διάρκεια της δεκαετούς περιόδου, ο καταθέτης θα πρέπει να αποταμιεύει κάθε μήνα τουλάχιστον 20 ευρώ.
Αυτά τοποθετούνται σε αμοιβαίο κεφάλαιο που εφαρμόζει την επενδυτική στρατηγική Life-Cycle και προβλέπει τη διαχρονική αλλαγή της κατανομής των στοιχείων του ενεργητικού του από μετοχές σε κινητές αξίες σταθερού εισοδήματος, καθώς θα πλησιάζει στην ημερομηνία λήξης του το 2055.
Δράσεις για την προσέλκυση νέων ηλιακά πελατών έχουν αναλάβει και οι υπόλοιποι συστημικοί όμιλοι
Η ελληνική neobank
Πελάτες έως και 45 ετών κατά κύριο λόγο θα επιχειρήσει να προσελκύσει και η νέα Snappi Bank, η οποία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της εφέτος.
Πρόκειται για μία αμιγώς ψηφιακή τράπεζα, με βασικό μέτοχο την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία στοχεύει κατά κύριο λόγο στις γενιές Millennials και Gen Ζ, όσους δηλαδή έχουν γεννηθεί από το 1981 έως το 2012.
Δράσεις για την προσέλκυση νέων ηλιακά πελατών έχουν αναλάβει και οι υπόλοιποι συστημικοί όμιλοι.
Η Eurobank έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα Eurobank Youth Project για ηλικίες 18 – 28 ετών.
Μέσου αυτού διατίθενται λογαριασμοί πρώτης ζήτησης, χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες, καθώς και φοιτητικά δάνεια, ενώ κάθε χρόνο διοργανώνονται κληρώσεις με χρηματικά έπαθλα για όσους αποταμιεύουν.
Από την άλλη, η Alpha Bank προσφέρει τη σειρά προϊόντων με την ονομασία «Alpha 1|2|3», για νέους από 18 έως 27 ετών.
Το πρόγραμμα πέραν του καταθετικού λογαριασμού με προνομιακό επιτόκιο προσφέρει τη δυνατότητα λήψης δανείου για σπουδές, με ευνοϊκούς όρους.
Ψηφιακό χαρτζιλίκι
Εξάλλου, σε εξέλιξη βρίσκεται μεταξύ των τραπεζών η μάχη για τη διεκδίκηση μεριδίων και στον τομέα του ψηφιακού χαρτζιλικιού, όπου η ξένες digital banks έχουν διεισδύσει σε μεγάλο βαθμό.
Πρόκειται για μία συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία συμβάλει στην ενίσχυση των εσόδων από προμήθειες.
Έρχεται δε να καλύψει την ανάγκη των γονιών να δίνουν χρήματα στα παιδιά τους, τα οποία δαπανώνται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω προπληρωμένων καρτών.
Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο διευκολύνεται η όλη διαδικασία, αλλά υπάρχει διαρκής έλεγχος όλων των συναλλαγών, ενώ είναι δυνατός ο ορισμός ανώτατου ορίου στις δαπάνες.