27 C
Athens
June 23, 2024
Image default
BUSINESS

Ερχεται στρατηγική συνεργασία METKA – Bouygues σε νέα projects

Την επέκταση της συνεργασίας με τη γαλλική Bouygues, η οποία ξεκίνησε με την κοινή πρόταση για τα τρία περιφερειακά νοσοκομεία με δωρητή το Ιδρυμα Νιάρχου, με στόχο τη διεκδίκηση νέων μεγάλων ιδιωτικών έργων, επιβεβαίωσε στο περιθώριο της τακτικής Γ.Σ. του ομίλου Metlen, ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή.

Ήδη η ΜΕΤΚΑ διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της ιδιωτικά έργα που αφορούν την κατασκευή του νέου ξενοδοχείου Sani/Ikos στην Κρήτη, συμμετοχή στην κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό, ενώ έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Marina Galleria και πάλι στο Ελληνικό. Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή, ο προϋπολογισμός του εν λόγω έργου τοποθετείται στα 120-130 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υπογραφεί επισήμως εντός των επόμενων ημερών.

Ταυτοχρόνως η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ διερευνά τη συμμετοχή της στα οικιστικά projects του Ελληνικού, ενώ η θυγατρική της ΕΛΕΜΚΑ ολοκληρώνει την ανακατασκευή του Athens Heart σε κτίριο «πράσινων» γραφείων (επένδυση της Premia Properties), όπου θα στεγαστεί η ΑΑΔΕ.

Πέραν των παραπάνω, ο κ. Μπενρουμπή επανέλαβε πως στόχος του ομίλου είναι η διεκδίκηση δημόσιων έργων, συμβάσεων ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, με επιλεκτική ωστόσο διάθεση, ώστε «να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους, καθώς δεν μας ενδιαφέρει ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου».

Πέραν των διαγωνισμών που έχει κατοχυρώσει ή διεκδικεί ο όμιλος, ο κ. Μπενρουμπή αναφέρθηκε και στη διεκδίκηση έργων για την αποκατάσταση των ζημιών (ύψους 1,4 δισ. ευρώ) σε Θεσσαλία και Κεντρική Ελλάδα, αναφέροντας πως οι φάκελοι δημοπράτησης έργων έχουν κατά πληροφορίες ολοκληρωθεί εκ μέρους του ΥΠΟΜΕ και αναμένονται πλέον οι προσκλήσεις προς τους κατασκευαστές.

 Το Flyover της Θεσσαλονίκης

Όσον αφορά την εξέλιξη του μεγάλου οδικού έργου ΣΔΙΤ, του Flyover της Θεσσαλονίκη, το οποίο κατασκευάζεται σε κοινοπραξία με τον όμιλο Άβαξ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ανάφερε πως έχει ολοκληρωθεί η εργοταξιακή προεργασία και αναμένεται να ξεκινήσει απρόσκοπτα το κυρίως έργο, καθώς η συζήτηση των προσφυγών στο ΣτΕ έχουν μετατεθεί για τον Οκτώβριο. Ο κ. Μπενρουμπή αναγνώρισε τη σχεδόν εξάμηνη καθυστέρηση έναρξης του έργου, σημειώνοντας ωστόσο πως «αυτή δεν επηρεάζει απαραίτητα την ολοκλήρωσή του, καθώς είναι προς το συμφέρον μας να την υλοποιήσουμε εντός χρονοδιαγράμματος».

Ερωτηθείς σχετικά για το σκέλος των έργων Παραχώρησης και ΣΔΙΤ, ανάφερε πως ενδεχομένως κάποιοι διαγωνισμοί να μην έχουν οικονομικό αντικείμενο για τη ΜΕΤΚΑ, επιμένοντας στη διατήρηση διψήφιου ποσοστού κέρδους, σημείωσε ωστόσο με νόημα πως υπάρχουν έργα με μεγάλο τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο (π.χ. Παραχώρηση ΒΟΑΚ), που μπορεί να επαναξιολογηθούν και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις νέων συσχετισμών.

Guidance και ο στόχος του ΧΑ

O διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ντίνος Μπενρουμπή επιβεβαίωσε επίσης το guidance για τη λειτουργική κερδοφορία του 2024 (25 εκατ. ευρώ) και του 2025 (50 εκατ. ευρώ), που είχε διατυπωθεί νωρίτερα και κατά τη γ.σ. του ομίλου από τον ίδιο τον πρόεδρο της μητρικής Ευάγγελο Μυτιληναίο.

Αναφορικά με το ενδεχόμενο αυτόνομης εισόδου της εταιρείας στο χρηματιστήριο από το 2026 και μετά, ο κ. Μπενρουμπή επιφυλάχθηκε, ωστόσο συνηγόρησε με τη στρατηγική αντίληψη της μητρικής όσον αφορά τη σταθερή ανάπτυξη του τομέα και το σταδιακό χτίσιμο χαρτοφυλακίου και για τη M Παραχωρήσεις.

Στο τέλος του 2023, η εταιρεία, η οποία με τη σημερινή της οντότητα μετρά περίπου ένα χρόνο δραστηριότητας μετά την απόφαση απόσχισης του κλάδου κατασκευών, εμφάνιζε υπόλοιπο εκτελούμενων έργων υποδομών, ύψους 600 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμενόταν άμεσα να αυξηθεί στα 800 εκατ. ευρώ, υπολογίζοντας και έργα που βρίσκονταν σε ώριμο στάδιο συμβασιοποίησης. Όλα τα παραπάνω, δε, αφορούν σε έργα που εκτελούνται στην Ελλάδα, εξαιρώντας τις συμβάσεις του τομέα για έργα στο εξωτερικό.

Σε κάθε περίπτωση, στο τέλος του 2023, ο κύκλος εργασιών της ΜΕΤΚΑ και της Μ Παραχωρήσεις, της συγγενούς εταιρείας, ανήλθε σε 125 εκατ. ευρώ, έναντι 117 εκατ. ευρώ το 2022. Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) του νεοσυσταθέντος τομέα διαμορφώθηκαν σε 18 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2022, όπου τα EBITDA του τομέα είχαν ανέλθει σε περίπου 13 εκατ. ευρώ (ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και Μ Παραχωρήσεις).

Related posts

Συνεργασία SAS και Software Group για τον Covid-19

banks

Αυτοί είναι οι 20 νέοι εταίροι της EY Ελλάδος

banks

Σε διεθνείς πτήσεις η Sky Express

banks

Ενενήντα βάσεις στάθμευσης ποδηλάτων σε όλη την Ελλάδα δωρίζει η Freenow

banks

Η ισπανική Λίγκα ζητεί κυρώσεις για τη Γιουβέντους

banks

Έρευνα: Τεράστιο το κόστος του Covid-19 για τα ξενοδοχεία

banks