Συνέχεια επενδύσεων σε Ελλάδα και Πολωνία προγραμματίζει το 2025 ο όμιλος Σαράντη αθροιστικού ύψους 40 εκατ.ευρώ, ενώ ταυτόχρονα επενδύει στην εμπορική επέκταση του χαρτοφυλακίου τόσο προϊόντικά όσο και γεωγραφικά.
Μόλις χθες ανακοινώθηκε η απόκτηση διανομής στην εγχώρια αγορά των προϊόντων Dr. Beckmann, που συμπληρώνουν την προϊοντική κατηγορία των own brands του ομίλου στον τομέα ειδών οικιακής χρήσης, ωστόσο όπως σημειώθηκε στο περιθώριο της τακτικής γ.σ. των μετόχων της εταιρείας, η μεγάλη προοπτική έρχεται από την ανάπτυξη της κατηγορίας των δερμοκαλλυντικών προϊόντων. Συνολικά ο κλάδος το 2024 παρουσίασε κύκλο εργασιών της τάξης των 60 εκατ. ευρώ, ωστόσο αναπτύσσεται σημαντικά με βασικούς πρεσβευτές τα brands Carroten, Bioten και Clinea, τα οποία αποτελούν και τους κύριους πυλώνες διεθνών πωλήσεων.
Ειδικότερα, το Carroten – δύο κωδικοί tanning- που εξάγονται στις ΗΠΑ μετά από μια διετία στο marketplace της Amazon και την πιλοτική τοποθέτηση στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων Target, αναμένεται να τοποθετηθεί παναμερικανικά σε 1.813 σημεία της αλυσίδας.
Σύμφωνα δε με τον CEO του ομίλου Σαράντη, Γ. Μπούρα στόχος για το 2025 είναι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ να αγγίξουν τα 5 εκατ. ευρώ (σ.σ. συνολικά ο τομέας του αντιηλιακού μέσω Carroten το 2024 είχε πωλήσεις πέριξ των 30-35 εκατ. ευρώ). Πέραν της παραπάνω εξέλιξης ο όμιλος συνεχίζει το άνοιγμα στις διεθνείς αγορές εξάγοντας στη Μέση Ανατολή και στην Αυστραλία προΪόντα Carroten και στις Φιλιππίνες τις δερμοκαλλυντικές σειρές Bioten και Clinea.
Υπενθυμίζεται ότι το 2024 ο εξαγωγικός τζίρος ανήλθε στα 19,3 εκατ. ευρώ και τα κέρδη EBITDA στα 5 εκατ. ευρώ, γεγονός που υποδεικνύει μια νέα στρατηγική κατεύθυνση ανάπτυξης του ομίλου τα προσεχή χρόνια.
Τόσο ο κ. Μπούρας όσο και ο CFO του ομίλου κ. Χ. Βάρσος επανέλαβαν πως στο α’ τρίμηνο του 2025 (σ.σ. θα ανακοινωθεί επισήμως την ερχόμενη εβδομάδα) αποτέλεσε μια δύσκολη καταναλωτικά περίοδος, με τις στρατηγικές κατηγορίες ωστόσο του ομίλου (είδη οικιακής χρήσης – καλλυντικά ) να υπεραποδίδουν.
Υπενθυμίζεται πως ο προβλεπόμενος τζίρος της τρέχουσας χρήσης εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 628 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 4,7%. Πρόκειται για πρόβλεψη που αφορά οργανική ανάπτυξη (καθώς πέρυσι ολοκληρώθηκε η απορρόφηση της παραγωγικής Stella Pack στην Πολωνία) και συνάδει με την 5ετή εκτίμηση μεγεθών όπως είχε διατυπωθεί το Μάρτιο του 2024.
Σε ότι αφορά τα κέρδη EBITDA ωστόσο εκτιμήθηκε πως θα υπάρξει περαιτέρω βελτίωση έναντι της αρχικής πρόβλεψης κατά 1,9% στα 92 εκατ.ευρώ (+12,7% έναντι του 2024) καθώς και αύξηση των κερδών EBIT στα 70 εκατ.ευρώ (αύξηση κατά 14,8% έναντι του 2024) και κατά 3,6% έναντι της πενταετούς εκτίμησης.
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται πως το περιθώριο κέρδους EBITDA θα διαμορφωθεί στο 14,6% και το περιθώριο κέρδους EBIT στο 11,1%. Ο όμιλος δε αναμένει την παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών 68 εκατ.ευρώ αυξημένων και αυτών έναντι της αρχικής πρόβλεψης.
Κατά τη διοίκηση της εταιρείας το παραπάνω αποτέλεσμα θα έρθει τόσο από το διαφορετικό μίγμα προϊόντων, καθώς δίνεται έμφαση στο λανσάρισμα των δερμοκαλλυντικών και των ειδών προσωπικής υγιεινής σε περισσότερες αγορές όπου διαθέτει παρουσία, καθώς αυτά διαθέτουν υψηλότερα κέρδη. Παράλληλα μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack, ο όμιλος αναμένει βελτίωση στο λειτουργικό κόστος και στο κεφάλαιο κίνησης.
Οι επενδύσεις της χρήσης ύψους 40 εκατ. ευρώ εστιάζουν στη μονάδα ανακύκλωσης στην Πολωνία και σε παραγωγικές και κτιριακές (αποθήκες) στο εργοστάσιο των Οινοφύτων.
Σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις της γ.σ. εγκρίθηκε η διανομή μικτού μερίσματος 0,30 λεπτών ανά μετοχή καθώς και η διεύρυνση της βάσης των δικαιούχων εργαζομένων (πέραν των εκτελεστικών μελών του δ.σ.) των bonuses που έχει θεσπίσει ο όμιλος βάσει συγκεκριμένων επιδόσεων.
Έτσι προβλέπεται η διανομή αθροιστικά 1,9 εκατ. ευρώ από 1,3 εκατ. ευρώ στην τριετία 2025-2027 εφόσον επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι (περιθώριο EBITDA, κέρδη ανά μετοχή, μείωση CO2 κ.ά.).