20.9 C
Athens
September 20, 2024
Image default
BUSINESS

Γιατί η Μέλισσα – Κίκιζας ποντάρει στο εξωτερικό

Η στρατηγική απόφαση της Μέλισσα – Κίκιζας να δραστηριοποιηθεί στο ελαιόλαδο και να επιδιώξει να ενισχύσει το αποτύπωμά της στις ξένες αγορές έχει αποδώσει αρκετά.

Πέρυσι, οι εξαγωγές της αυξήθηκαν περαιτέρω αποτελώντας πλέον ένα ισχυρό 42% των συνολικών εσόδων, από το 35% που καταγράφηκε το 2022. Αυτοί οι δύο παράγοντες, δηλαδή η αύξηση του όγκου πωλήσεων στο εξωτερικό και η αύξηση της τιμής του ελαιολάδου, οδήγησαν σε σημαντική άνοδο κατά 9,6% των καθαρών πωλήσεων του ομίλου στα 136,5 εκατ. ευρώ.

Τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν 15% στα 5,3 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη κατά 85,88% σε 6,162 εκατ. ευρώ και το περιθώριο ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 2,65% το 2022 σε 4,51%.

Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα / (έξοδα) αυξήθηκαν κατά 15,1% λόγω κυρίως της αύξησης των δαπανών διαφήμισης με την ενεργοποίηση του νέου επικοινωνιακού πλάνου της ΜΕΛΙΣΣΑ, ενώ τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν σημαντικά στα 2,693 εκατ. ευρώ από 1,299 εκατ. ευρώ λόγω κυρίως της σημαντικής αύξησης των επιτοκίων που επισκίασε τη μείωση του δανεισμού. 

Παρ’ όλα αυτά οι προκλήσεις παραμένουν. Ο πληθωρισμός εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα αυξάνοντας τις τιμές των συντελεστών παραγωγής, ενώ η καθυστέρηση αποκλιμάκωσης των επιτοκίων διατηρεί το κόστος εξυπηρέτησης των δανείων σε υψηλά επίπεδα, σημειώνει η δοίκησή της. 

Από την άλλη πλευρά, στις θετικές εξελίξεις καταγράφεται η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα λόγω της επίτευξης της επενδυτικής βαθμίδας, ενώ αναμένεται ικανοποιητική παραγωγή σίτου και ελαιολάδου που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών.

Υπό αυτά τα δεδομένα η διοίκηση της εταιρείας προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών και σκοπεύει να συνεχίσει τις προσπάθειές για ανάπτυξη των εξαγωγών και των δύο βασικών κλάδων της, τόσο στις υφιστάμενες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος όσο και σε νέες αγορές, αναμένεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στις εξαγωγές. 

Related posts

Alpha Bank: Λανσάρει την bizpay για τη διαχείριση εταιρικών εξόδων

banks

Lamda: Rizzani de Eccher-AVAX σύμβουλοι για την κατασκευή του Vouliagmenis Mall Complex

banks

Grecotel: 14 διακρίσεις στα Greek Hospitality Awards

banks

AVE: Εξαγόρασε έντεκα σούπερ μάρκετ στην Αθήνα έναντι 3,15 εκατ. ευρώ

banks

BriQ Properties: Αυξημένη 9,2% η αξία των ακινήτων της εταιρίας το 2023

banks

Τρόφιμα και αντισηπτικά δίνουν ώθηση στις πωλήσεις σούπερ-μάρκετ εν μέσω Covid-19

banks