22 C
Athens
September 19, 2024
Image default
ECONOMY

Βαρύς ο λογαριασμός για την αποκατάσταση των υποδομών που κατέστρεψε ο Daniel

Πολύ ακριβά στοιχίζουν οι φυσικές καταστροφές στη χώρα και ο λογαριασμός για την αποκατάσταση των υποδομών αρχίζει να γίνεται ήδη αρκετά «βαρύς».

Το μεγαλύτερο πλήγμα, βέβαια, επήλθε από την κακοκαιρία «Daniel» και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών υποχρεώνεται να αυξήσει τις δημόσιες δαπάνες για την αποκατάσταση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία.

Στο πλαίσιο αυτό, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση και του υφυπουργού Αθανάσιου Πετραλιά, αυξάνεται ο προϋπολογισμός του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021 – 2025 κατά σχεδόν 1,2 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του ΕΠΑ 2021 – 2025, από τα αρχικά προβλεπόμενα 10,65 δισ. ευρώ, αυξάνεται στα 11,844 δισ. ευρώ, προκειμένου, όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, να καλυφθούν δαπάνες έργων, κατασκευής και αποκατάστασης υποδομών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ΕΠΑ χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικά κονδύλια. Η αύξηση του προϋπολογισμού του ΕΠΑ κατά 1,2 δισ. ευρώ ίσως να μην είναι η μοναδική και ίσως ακολουθήσει κι άλλη.

Τα έργα

Η αύξηση του ορίου υπερδέσμευσης του ΤΠΑ Υποδομών Μεταφορών είναι αναγκαία προκειμένου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:

Α. Να προβεί σε αποκαταστάσεις των ακόλουθων οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών από την κακοκαιρία «Daniel»:

  • Αποκατάσταση Σιδηροδρομικής Γραμμής, προϋπολογισμού 229.400.000 ευρώ
  • Αποκατάσταση οδικών υποδομών Περιφέρειας Θεσσαλίας, προϋπολογισμού 396.600.000 ευρώ
  • Αποκατάσταση παράπλευρου εθνικού οδικού δικτύου αρμοδιότητας υπουργείου, προϋπολογισμού 20.000.000 ευρώ

Β. Να κινήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για:

  • τον άξονα Λαμία – Καρπενήσι, προϋπολογισμού ύψους 200.000.000 ευρώ.
  • τον Βόρειο Οδικό Άξονα Εύβοιας, προϋπολογισμού ύψους 200.000.000 ευρώ.

Γ. Να χρηματοδοτήσει:

  • επιπλέον συμπληρωματικές εργασίες στο πλαίσιο υλοποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης Νέος Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, συνολικού προϋπολογισμού ύψους 295.000.000 ευρώ,
  • την κατασκευή του έργου Γέφυρα Κήπων, προϋπολογισμού ύψους 50.000.000 ευρώ,
  • τη Συμπληρωματική Σύμβαση του έργου «Κάθετος Άξονας E61 Εγνατίας Οδού Καβάλα-Δράμα – Σέρρες: Τμήμα Α/Κ ΚρηνίδωνΙ/Κ Σταυρού», προϋπολογισμού ύψους 15.000.000 ευρώ,

Δ. Να καλύψει δράσεις Αξόνων Προτεραιότητας, ο προϋπολογισμός των οποίων με την υπερδέσμευση μειώθηκε προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρηματοδότηση των παρακάτω έργων:

  • Κατασκευή φράγματος Τσικνιά Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου, εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και δικτύων και
  • Κατασκευή έργων ύδρευσης στις περιφερειακές ενότητες Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, συνολικού προϋπολογισμού ύψους 254.842.006 ευρώ.

Related posts

Φορολογικές δηλώσεις 2019: Ανοίγει το TAXISnet -Πότε ξεκινούν οι δόσεις

banks

Επιχειρήσεις: Στο +35,5% ο τζίρος το 2022 με «μπροστάρηδες» καταλύματα και εστίαση

banks

Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τα 100.000 ευρώ – Δείτε αν κερδίσατε

banks

Ακίνητα: Αλλάζει ο επενδυτικός χάρτης στην Αττική – Αιγάλεω, Περιστέρι, Κορυδαλλός στους πρωταγωνιστές

banks

ΔΣΑ: Στο τραπέζι δικαστική διεκδίκηση αποζημίωσης ειδικού σκοπού

banks

Πετρόπουλος: Μέσα από τρία βήματα οι νέες ρυθμίσεις οφειλών στην κοινωνική ασφάλιση

banks