Η Airbus ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι τα βασικά λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 39%, ποσοστό μικρότερο από το αναμενόμενο, στα 773 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο λόγω χαμηλότερων παραδόσεων αεροπλάνων και ορισμένων αρνητικών συναλλαγματικών επιπτώσεων.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων μειώθηκαν στα 773 εκατομμύρια ευρώ από 1,26 δισεκατομμύρια ευρώ τους πρώτους τρεις μήνες του 2022, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Airbus. Οι πωλήσεις μειώθηκαν στα 11,8 δισ. ευρώ από 12 δισ. ευρώ. Ο κατασκευαστής επέμεινε στους στόχους για το έτος όσο αφορά τις ταμειακές ροές και τις παραδόσεις αεροσκαφών, αν και η εταιρεία είπε ότι η πρώτη ανάπτυξη μιας νέας έκδοσης του A350 θα γίνει το 2026.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροπλάνων στον κόσμο δυσκολεύεται να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για αεροσκάφη καθώς τα ταξίδια ανακάμπτουν από την πανδημία της Covid-19.
Οι προμηθευτές εξακολουθούν να έχουν έλλειψη εργαζομένων και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση της Airbus για εξαρτήματα που κυμαίνονται από καθίσματα έως ημιαγωγούς έως πρώτες ύλες. Αυτό μεταφράζεται σε μειωμένο κέρδος και ταμειακές ροές, επειδή η Airbus αναγνωρίζει έσοδα μόνο όταν παραδίδεται ένα αεροπλάνο.
“Συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε ένα δυσμενές περιβάλλον λειτουργίας που περιλαμβάνει ιδιαίτερα επίμονες εντάσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Guillaume Faury. “Παραμένουμε επικεντρωμένοι στην παροχή των εμπορικών αεροσκαφών και στον μακροπρόθεσμο μετασχηματισμό”.
Η εταιρεία είχε αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές περίπου 889 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 213 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, τις οποίες απέδωσε σε συσσώρευση αποθεμάτων καθώς προετοιμάζεται να αυξήσει την παραγωγή.
Οι αποστολές ανήλθαν σε 127 αεροπλάνα το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας πτώση 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φέρνοντας την Airbus σε θέση πίσω από την Boeing για πρώτη φορά μετά από σχεδόν πέντε χρόνια.