16.1 C
Athens
May 5, 2024
Image default
BUSINESS

Ελ. Βενιζέλος: Θετική αναθεώρηση των προβλέψεων για το 2024

Σε επί τα βελτίω αναθεώρηση της πρόβλεψης που αφορά τις επιδόσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το 2024 προχώρησε η εταιρεία που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.

Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της πρώτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων μετά την εισαγωγή της στο ελληνικό Χρηματιστήριο και ακολουθεί τα αποτελέσματα του α’ τρίμηνου, που παραπέμπουν σε αύξηση της επιβατικής κίνησης σε ποσοστό 16,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Βάσει των εκτιμήσεων, το 2024 ο συνολικός αριθμός των επιβατών που θα διακινηθούν στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα φτάσει τα 30 εκατομμύρια από 28,17 εκατ. το 2023.

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Παράσχης, η υλοποίηση του 33MAP, της πρώτης φάσης του Χωροταξικού Σχεδίου που έχει ενεργοποιηθεί με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, αποτελεί βασική προτεραιότητα για την εταιρεία.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ήδη εγκρίνει το σχετικό master plan και αυτή την περίοδο η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται στη διαδικασία της επιλογής των μελετητών που θα αναλάβουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια.

Στο ίδιο πλαίσιο, αυτή την περίοδο βρίσκεται στα σκαριά το πλάνο για τη χρηματοδότηση του project, για την οποία η διοίκηση του ΔΑΑ εκτιμά ότι θα προέλθει από τράπεζες με ανταγωνιστικούς όρους. Όπως επισημάνθηκε, μάλιστα, ήδη πραγματοποιούνται επαφές με εγχώρια και ξένα πιστωτικά ιδρύματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η λειτουργική κερδοφορία θα συνεχίσει να κινείται σε επίπεδα πάνω από 60% επί των εσόδων.

Η στρατηγική για περαιτέρω ανάπτυξη το 2024 εδράζεται στην «ήπια» αύξηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων, στην επέκταση των δραστηριοτήτων των εγχώριων αερομεταφορέων και στην ανάπτυξη νέων και αναδυόμενων αγορών.

Όπως τόνισε ο Γ. Παράσχης αναφερόμενος στα έσοδα από μη αεροναυτιλιακές δραστηριότητες, ο ΔΑΑ έχει «χάσει» αγορές υψηλής δαπάνης, όπως η Ρωσία, οι οποίες, ωστόσο, μεσοπρόθεσμα θα ανακτηθούν.

«Στόχος μας είναι η ενίσχυση των μην αεροπορικών δραστηριοτήτων, δεδομένου ότι η κερδοφορία σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές δραστηριότητες υπάρχει συγκεκριμένο “ταβάνι”», τόνισε, μεταξύ άλλων. Στην ίδια λογική, για αύξηση των εσόδων από μη αεροπορικές δραστηριότητες, ο CEO του ΔΑΑ έκανε λόγο για επέκταση των χώρων εμπορικών δραστηριοτήτων στους αεροσταθμούς σε ποσοστό άνω του 60%, αλλά και για την κατασκευή πολυώροφου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων.

Related posts

Μικρομεσαίες: Ο δεκάλογος της μετά Covid εποχής

banks

Protergia (Mytilineos): «Προσωπικό» φωτοβολταϊκό για ενεργειακό συμψηφισμό

banks

Global Head of Wolt Market ο Αθανάσιος Μπιλάλης

banks

Ψηφιακή λύση ταμείου της SoftOne επέλεξαν οι «Κουλουράδες»

banks

Lavipharm: Αύξηση 34% στα EBITDA 1ου τριμήνου

banks

Interlife: Στα €17,29 εκατ. τα κέρδη προ φόρων το 2023

banks