28.2 C
Athens
May 21, 2024
Image default
WORLD

Κινδυνεύει η συμφωνία της Lufthansa με την Ιta;

Δικαστική απόφαση για επαναπρόσληψη 77 εργαζομένων της υπερχρεωμένης Alitalia που έκλεισε, ίσως απειλήσει τη συμφωνία της Lufthansa με τον νέο ιταλικό αερομεταφορέα Ιta.

Η Αlitalia μπορεί να έκλεισε, αλλά στην πραγματικότητα συνεχίζει να καθορίζει την τύχη αρκετών Ιταλών εργαζομένων. Αίσθηση προκάλεσε, στην Ιταλία, η είδηση ότι δικαστής της Ρώμης αποφάνθηκε πως ο νέος ιταλικός αερομεταφορέας Ita πρέπει να επαναπροσλάβει εβδομήντα επτά πρώην εργαζόμενους της Alitalia. Με την αιτιολογία ότι, στην πραγματικότητα ανάμεσα στις δυο εταιρίες υφίσταται μια ουσιαστική συνέχεια, η οποία πρέπει να γίνει σαφής και στις εργασιακές σχέσεις.

Η απόφαση, όπως γράφει η ιταλική εφημερίδα La Repubblica, είναι κύριας σημασίας διότι πάνω από χίλιοι πεντακόσιοι εργαζόμενοι, με προσφυγές στην δικαιοσύνη, ζητούν ακριβώς το ίδιο ακριβώς πράγμα: δικαίωμα επαναπρόσληψης από την Ita, η οποία δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2020, με λιγότερο προσωπικό και πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό, σε σχέση με την  Alitalia.

Άγνωστες οι συνέπειες της δικαστικής απόφασης

Η όλη αυτή ιστορία, όμως, θα μπορούσε να έχει και κάποιες άλλες προεκτάσεις. Σύμφωνα με τους δικηγόρους που εκπροσωπούν την Ita, η ετυμηγορία της ιταλικής δικαιοσύνης ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στην συμφωνία  με την γερμανική Lufthansa, η οποία υπεγράφη τον περασμένο Μάιο και επισημοποίησε την αγορά  του 41% των μετοχών της Ιta, από την γερμανική εταιρία,  έναντι τριακοσίων είκοσι πέντε εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως υπογράμμισαν οι δικηγόροι κατά την διάρκεια της δίκης, μια από τις προϋποθέσεις που ετέθησαν πριν μπουν οι υπογραφές, είναι να μην υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά τις προσφυγές πρώην εργαζομένων της Alitalia.

Είναι όντως έτσι; Η Lufthansa μπορεί να κάνει πίσω εξαιτίας της δικαστικής νίκης των εβδομήντα επτά εργαζομένων. Σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica, δεν είναι και τόσο πιθανό. Αν μη τι άλλο διότι φέρεται να υπάρχει και μια πρόσθετη συμφωνία, με το υπουργείο Οικονομικών της Ρώμης (το οποίο κατέχει ακόμη το 59% των μετοχών της Ιta) βάσει της οποίας, το ιταλικό δημόσιο θα πρέπει να καλύψει, εξ ολοκλήρου, τα έξοδα για τυχόν επαναπρόσληψη εργαζομένων που είχαν απολυθεί πριν τρία χρόνια. Με το κλείσιμο, δηλαδή,  της ιστορικής, αλλά και υπερχρεωμένης (λόγω κάκιστης διαχείρισης) Alitalia.

Πηγή: Deutsche Welle

Related posts

Μητσοτάκης: Επανέναρξη των συνομιλιών για το Κυπριακό στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΟΗΕ

banks

Προειδοποίηση Nomura: Σε κίνδυνο για νομισματική κρίση Τουρκία, Τσεχία, Σρι Λάνκα και Ρουμανία

banks

Λίβανος: Τουλάχιστον τέσσερα μέλη της οικογένειας ενός δημοσιογράφου σκοτώθηκαν από ισραηλινό πλήγμα

banks

Υβριδική επίθεση Ρωσίας – Λευκορωσίας με εργαλειοποίηση μεταναστών καταγγέλλουν Λετονία και Φινλανδία

banks

Επικοινωνία Μπορέλ με τον υπ. Εξωτερικών του Ισραήλ

banks

ΕΚΤ: Μειώθηκαν σημαντικά το 2021 οι απάτες με κάρτες

banks